DANIELA-LUMINIȚA TELEOACĂ - LA (IM)PERFECT














la (im)perfect

se crease diversiune
oamenii purtau măști... aruncau
cu sentimente și confetti...
pe nimeni nu interesa propriu-zis
oprirea finală
trădarea trecea drept faptul divers:
nimeni nu intenționase pe nimeni să rănească
doar clipa!
clipa asta!
își revendicase dramul de libertate
fățărnicia!

(se uitau păsări... ignorau transformarea fatală)

îți aminteai vag de mine
femeia parțial conservată
într-o poză digitală
ochii mei trăiau livresc copacul
brațele evocau combinația de escape-uri

(eram eu?! era alta!?)

încapsulată în rochie orange și dureri de gleznă
cosmosul meu începea în dreptul tentativei de luciditate
făcea înconjurul infinitelor incertitudini
ca pe ecran... jocul nostru se derula
un fel de-a v-ați ascunselea
de bună-credință legată la ochi
îți acordam credibilitate

habar nu avea muntele de prinosul meu
nebunia ta mă păstra aproape intactă
nu știam eu dacă din vanitate... dacă din vreo iubire...

între timp pierdeam sentimentul tragicului
imposibilă, întâmplarea își redefinea înțelesul
când august pregătea noile căderi
nu se sfia pământul să îngroape

dame de pică
își făceau în trombă intrarea
răsuflau gâfâit înăuntrurile
istoria se scria
în romburile vide
ale dresurilor-plasă

am resetat calea
drumul acela încercuit cu smochini și cu frică
preambul pentru eventuale înclinații estetice
asprimea vegetală îmi desăvârșea simțurile
fetiță, formatam coloană infinitezimală
lanțul desfășurându-se
de la mine spre mine
în văzul unei lumi năpădite
daliile înfloreau marginea șoselelor
în praf aceeași apă preschimba chipurile
unica memorie afectivă incrustată în biserici

într-o despietrire de stâncă
mi-am regăsit locul


liber-arbitru

ziua de azi nu poate fi
decât despre pescăruși
despre felul în care
într-o grabă... într-o copilărie
mi-am luat libertatea
de a mă ocupa
nu de priorități
am rupt pânza aceea densă
întreținând iluzia continuității... a iubirii
n-am ignorat timpul... controversele....
nici concurențele dintre oameni... trădările
toate maldărele acelea concrete
purtând greutatea neantului
vraful de somații

mi-am spus:

spaima poate să mai aștepte
eventuale germinații estetice
într-un spațiu virgin
în care s-au conservat
nepervertite culorile... în fapt
amintirea fiecăruia de celălalt

am deprins intuitiv înțelesurile
trudind să le umplu cu fericire
în oglindă mi-am dat cuvântul de onoare:
nu sunt asemenea celor mulți!
nu mă tem de însingurare!
am învățat să port albastru-cu-bleu
frumoasă inutilitate într-o lume fantastă!

subtilă... adică Femeie
am răscolit aparențele acestea
fotonii demiurgici populând
profundul cromatic

orice lucru se cuvine
a fi scos din anonimat
rostind nuanțele adecvate
altfel degeaba pasăre!
altfel degeaba om!


ziua de azi nu poate fi decât despre pescăruși
această trezire la realitate când înțeleg
că orice moarte se declanșează
cu anihilarea centrilor durerii
în deplină cunoștință de cauză optez

să mă doară


desfrâul meu

punând sub semnul întrebării
definițiile de dicționar
convingerile...  prejudecățile altora
numai pe mine neintrigându-mă

care va să zică
10 nuanțe de mov
cireșe de august
inele bombate cu piatră
și nonșalanța aceasta a trecerii
de la știință la artă
(viceversa: propoziție adevărată)

secvențele macro decupate
din universul minor
înnobilate la scară cosmică
probabil cu pila vreunui înger
de nu cumva personal voi fi vinovată?!

cum spuneam...
spectacolul de la fereastră
cuvintele confundându-se
-n creșterea ierbii... a două-3 aripi
ciocolata-cu-rom-și-stafide
orgasmele la spiritualitate

parfumul luat direct din magnolii
valsul subtil... personalizarea abc-ului
roșu-asortat-cu-orange
nesăbuințele într-ale descifratului

în sfârșit
ziua de duminici
întinzându-se de la origini
până hăăăăt depaaarte... la tine...
oja mea de culoare ambiguă
oglinda minusculă cu-arțar-și-cer
una alta marea scufundând seceta
lumile trupului amatoare
de clișee și de moarte


versus

lumea ta
de parbrize și neoane
fugile clandestine în miez-de-întâmplare
derogările de la normalitate
unduiri lipicioase... hipermutații
apucăturile damelor ușoare
goale-de-tot luându-se la întrecere
cu baloanele cu heliu:
parașutare eșuată!

fluieratul acela lipsit de subtilitate
vânatul de duzină... produsul în serie
iluzia dobândirii... fantasma situării în masculinitate

grimasele tale de cerber
înfierbântat și nevrotic
neînstare de 1 Femeie

!poate-o dalilă îți trebuie!

codul tău etic – cod de bare
descifrabil după legi de minimarket
recunoașterea optică a caracterelor
principiul frumuseții eronate

depresiile tale într-o pasageră luciditate
felul acela în care pe mine mă faci vinovată
de sugrumarea Iubirii... de inutilitate

și

te complaci
dependențele îți restrâng aria oxigenată

ai nevoie de dragoste... intuiești  cumva
în realitate te umpli de moarte

o lume se perindă
nu contează acordul subiectului cu predicatul
poate numai rostirea dialectală a afectului
trupurile se îmbulzesc pariind pe nedivinitate
performanțele se măsoară în hectare-sex-putere
când înțelesurile se închid în derizorate

boala ta îmi impune eliberarea

chit că pentru asta voi face moarte


all inclusive

lucrurile se iau. se așază fiecare la locul lui
când cu un sentiment galben-albăstrui… când al inutilității
cireșii se mângâie din vârful cuvintelor
ca unor copii mari li se dă iluzia continuității
se sare mai apoi într-o asumare tandră a necurajului
peste chestiunile minore
aglomerația minibarului
gările cu stații tumefiate
un gest în afara feed-back-ului
boala incurabilă…
senzația departelui…în ultimă instanță…
soarta!

se merge drept
la răstimpuri cu sufletul înclinat
spre acel „prima oară” al unei magnolii
se zăbovește fără de vină
în preajma câtorva nuanțe:
necesar-cu-accidental/ fluture-cu-om/ arabesc împăiat
toate acele detalii ieșite ca dintr-o cutie a pandorei
din cântecul fărâmițat al boemului

se ia realitatea
se pune față în față cu tine
fără vreun simț al superiorității
se așează deasupra ei
cu imaginația rectilinie
curbându-se în ritm cu moliciunea universului
contracarând-o

se fluieră
7-spre-5 silabe
către amuțirea materiei
în fapt poemul acela minuscul
purtând în cârcă ditamai cosmosul

se declamă: nor-ma-li-ta-te

(Poezii din volumul în curs de pregătire: O Leoaică îmi traversează centrul)

Mai multe poezii și profilul autoarei aici: Daniela-Luminița Teleoacă
Citește aici poezii semnate Daniela-Luminița Teleoacă: Poemele iubiriiEl ne ținea într-un pumn cu Iubire inima, în absenţa din preajma Copacului, Voi fi pasăre

Copyright © 2020 Daniela-Luminița Teleoacă
Utilizarea integrală sau parțială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Un produs Blogger.