ALEXANDRA MIHALACHE


Poezie Slobozia















Aşa cum n-a mai fost

Eu duc cu mine patimi si lumină,
Te port în sinea mea de veşnicii
Aşa cum porţi durerea fără vină,
Aşa cum nu e noapte fără zi.

Eu duc cu mine lacrimi şi credinţă,
Te simt în sinea mea la orice gând
Aşa cum simţi o aprigă dorinţă,
Aşa cum trece toamna lăcrimând.

Eu duc cu mine doruri şi mirare,
Doar tu îmi eşti lumina din cuvânt
Şi-aşa cum cade ultima ninsoare
Aşa te voi păzi pe-acest pământ.


Dor suprem

Dorurile nu mă pot ucide,
Dorurile nu mă pot seca,
Tu eşti dorul care va decide
Câte patimi poate vindeca.

Dorurile vor să îmi dea pace,
Rănile din piept nu înţeleg,
Dorurile nu se pot preface,
Tu eşti rana dorului întreg.

Dorurile ştiu numai de tine,
Dorurile nu ştiu cine-s eu,
Vreau să te zidesc între destine:
Dor suprem al sufletului meu.


Când vor iubirile

Când vor iubirile să plângă
Eu mă predau durerii lor,
Doar cerul poate să răsfrângă
Lumini în ochii tuturor.

Când vor iubirile să cânte
Cu dorul altui dor grăbit
Astept lumina să-nveşmânte
Tăcerea care m-a rănit.

Când vor iubirile să piară
De-atâta dor şi haină grea,
Eu le aduc lumina rară
Ce-a vindecat inima mea.

ALEXANDRA MIHALACHE


De dorul tău

Nu toate dorurile dor,
Nu toate poartă câte-o rană,
Există doruri care vor
Să se aşeze-ntr-o icoană.

Nu toate dorurile plâng,
Nu toate poartă câte-un nume,
Dar sunt şi doruri care strâng
La pieptul lor întreaga lume.

Nu toate dorurile pot,
Nu toate fug în amintire,
Doar tu eşti dorul unui tot
Ce poartă numele Iubire.


Între inimă şi raţiune

Absenţa  ta mă lasă fără nume
Şi mă întreb de-i bine sau e rău,
Dar umbra mea e singură în lume,
Pe rana ei am scris numele tău.

Tu ai semnat durerea ce mă-nvinge,
De-acum eşti vinovat de boala mea,
Nu focul tău e cel ce mă respinge,
Tu însuţi vrei să fii o iarnă grea.

Orgoliul nu cunoaşte îndurare,
Mă sting în ochii tăi şi nu e drept
Să mă renegi cu-atâta nepăsare
Când tu trăieşti, acum, la mine-n piept.

Eşti vinovat de noaptea care vine
Şi mă întreb de-i bine sau e rău,
Dar voi purta durerea iar cu mine
Căci ea, de fapt, e numai chipul tău.

Redactor-şef Cuvântul literarAlexandra Mihalache (n. 4 aprilie 1986, Slobozia): Absolventă a Facultății de Agricultură din cadrul Universității de Ştiinţe Agronomice şi Medicină Veterinară din Bucureşti (specializarea Silvicultură, Inginer în protecţia pădurilor, promoţia 2010) și a Şcolii de radio şi televiziune College Media (specializarea Redactor şi prezentator tv, absolvent 2010). A debutat literar în februarie 1999 în revista școlară Curcubeu. A colaborat cu publicațiile literare Cuvântul literar, Boema, Confluenţe literare, Singur, Prolitera, Cetatea lui Bucur, Absolut, Miorita (USA),  Oglinda literară, Rapsodia (Sibiu), Meridianul cultural, Booklook, Armonii culturale, Aşii Români, Eminesciana. Alexandra Mihalache a debutat editorial în martie 2014 cu volumul de versuri Omul în oglindă (Editura Universitară, Bucureşti). În prezent este Redactor-şef al revistei Cuvântul literar.

Premii obţinute:

Premiul Fundaţiei Naji Naaman (Liban) pentru creativitate (grupaj de aforisme mai, 2014)

Prezențe în volume colective:

Antologia internaţională trilingvă (arabă, spaniolă, română) a Fundaţiei Naji Naaman din Liban (grupaj de aforisme, 2014, Beirut)
Să nu-l uităm (antologie omagială Adrian Păunescu, editura Inspirescu, 2014)
Simbioze lirice (volumul 8 și volumul 9, editura Anamarol, 2014)
Priveşte visând, iubito (editura Editgraph, Buzău, 2014)
Revanşa cuvintelor (editura Inforapart, Galaţi, 2014)
Eternitatea unei emoţii (editura Inforapart, Galaţi, 2015)
Actori printre astre (editura Armonii culturale, 2016)
Antologia aforismului român contemporan (ediţia a II-a, editura Digital Unicorn, 2017)
Albă domniţă cu viscol în păr (editura Napoca Nova, 2018)

Cărţi publicate:

Omul în oglindă (versuri, Editura Universitară, Bucureşti, 2014)
Anotimpurile sufletului (poeme, Editura Universitară, Bucureşti, 2014)
Între cer şi pământ (poeme, Editura Universitară, Bucureşti, 2015)
Între expresie şi adevăr (cugetări şi definiţii aforistice, Editura Universitară, Bucureşti, 2016)

Citește aici grupajul de poezii de dragoste: Poezia din noi
Copyright © 2018 Alexandra Mihalache
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.


Un produs Blogger.