INDIRA SPĂTARU - PATINOARUL SOARELUI



Indira Spătaru – Patinoarul soarelui (versuri alese, editura Saga, 2018):


Înflorire

Azi florile au crescut pe mine
târziu în noapte am vegheat tăcerea

unduioasă ca trecerea șarpelui prin ochii tăi.
Doar greierii sfioși articulau refrene antice
bacantelor de sub pietriș.
Azi sunt în stare să dobor altarul
să mă revărs cascadă
peste genunchii tăi!


Fluturi

Palma mea de lut
peste palma ta de fier
una alteia cerând iertare.
Clepsidre își unesc rostul
în privegherea inimii, privirea rapidă spre cer.
Există un singur ochi
privindu-ne pe toți
vii și morți
un singur ochi!
Nu cel al lunetei, nici cel al puștii,
există un ochi ce te veghează
de la botez la moarte
deschis tuturor.


Mesaj

Te-am văzut Doamne,
în grădină, printre palmieri, duhuri
mă cățărasem pe scara firelor de arahnide
de pe umăr de Titan
te priveam.

Te-am văzut plângând Doamne,
cercuri spiralate aveai sub ochi
descoperitul tău chip apă era
condensată în foc.

Te-am văzut modelând lutul
fără vlagă,
tăcerea ta acută
a vuit
atunci am căzut
speriată ușor –
zvâcnet de aripă.


Câteodată

Câteodată îmi vine să urlu
ori veșnic să tac
să rămân surprinsă în ramă de drac
de vicleșugul vieții.
fantomă din alt veac
secole la rând
voi colinda literatura!
câteodată îmi vine să zbier
cu voce de țap
alteori plutește peste copleșitoarele suferințe umane
sufletul meu exacerbat!
câteodată nerozia
mă face să râd
alteori nebunia
mă surprinde acid
port în mine ceva
ca Van Gogh
lan neaplecat
de combine.
Câteodată îmi vine să zac
societatea o iau ca pe-o soră, pe după umeri
să ajuți
nu poți
cu toată averea păgână.


Album

Am avut o vârstă
o vârstă a nebuniei
a spargerii vieții
în mii de morți plauzibile.
Am avut o vârstă
a contemplației
urmelor de urs ale tatălui,
diafane, ale mamei.
Am avut o vârstă
pe care nu o voi mai repeta,
strașnică vârstă,
a tuturor posibilităților
aș dori să o pot prinde de mănă,
să o privesc pe un ecran, perpetuu,
vârsta aceea ingrată,
nemuritoare în esența sa!


Geneza

Asta e poezia!
mi-am zis în prima zi
după ivire –
ființă nedorită neapărat,
dispută între teoriile găurii negre
și vid.
Asta e poezia!
altfel nu mi-aș explica
de ce mai exist!


Volumul Indirei Spătaru pe Amazon: Patinoarul soarelui
Mai multe poezii și profilul autoarei aici: Indira Spătaru

 
Copyright © 2019 Indira Spătaru
Utilizarea integrală sau parțială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.


Un produs Blogger.