CARMEN MARIA MECU















MULTIVERS


*

mi-e foame
ino

mi-e foame de un umăr de prieten
când e noapte și vine
frica
jinduiesc după o ploaie clară
scrisă în aceeași cheie indiferent de univers
sunt flămândă ino imo de o carte
pe care să nu o mai pot lăsa din mână
mi-e dor de diminețile reci când cumpăram
untul de la slovăcițe înfășurat în foi proaspete de varză
ține-l în lumina ta doamne
pe ucraineanul deșirat care ne vindea hribi uscați

lumea e alta
eu însămi sunt mereu atât de alta
că am uitat ce fleacuri mai discută fetele la o cafea
cum este să primești o floare de la un
necunoscut
am uitat alfabetul morse legile fizicii nu mai știu
să rezolv integrale derivate ecuații de gradul doi

dar cel mai grav lucru este că
nu pot rememora gustul untului și nici
culoarea lui din bucovina
nu mi-o mai amintesc
bine mamă

*

acu nici zece minute
ședeam eu așa
pieptănându-mi coama sălbăticită
în fața oglinzii

deodată
văd cu coada ochiului o pisică albă cu dungi negre
zbughind-o dinspre baie spre dormitor

și să nu crezi în interferența universurilor

uite
ieri mă gândeam cu dragoste la
cum ar fi să am în casa mea o pisicuță
iar torsul ei molcom
să-mi vindece definitiv oasele

Poeme terapeutice
  
*

ino
noi știm că în spatele casei
lângă măr
poate să apară marele unicorn
nu-i vreme de îndoială  nu e timp
de somn

va fi târziu va fi seară
noi ne vom ridica ori poate
vom cădea
dincolo de oboseală

suntem atât de singuri încât
auzim respirația prietenilor aflați
la mare distanță
expiază poezia rareori
ne mai aruncă în glumă
câte o stanță

dar știm că ne așteaptă marele unicorn
veghe ori vis
în spatele casei lângă măr
într-o seară


*

cu palmele pe fața biroului

simt lemnul apoi palmele mele pătrunzând
cu tandrețe
în el
mă cufund cu totul
cobor cobor până
mă pierd

poate am accesat un univers paralel

fac asta în fiecare noapte
în drumul spre partea mea de pat

dimineața mă privesc în oglindă cu mai multă
atenție fiindcă
ceva din forma în care
m-am obișnuit să exist se schimbă
mereu
aproape insesizabil

(Ino este prietenul meu imaginar, un inorog / unicorn)


Carmen Maria Mecu: M-am născut pe  6 iunie, 1948. Am absolvit Facultatea de psihologie din cadrul Universității din București. Am un doctorat în psihologie, despre receptarea literaturii. Debutul meu literar  absolut s-a petrecut în anul 1974, în revista Luceafărul, unde am publicat câteva poeme, cu o prezentare de Dinu Pillat. Am scris 32 de studii de psihologia literaturii, psihologia artei, psihologia comunicării (în Revista de istorie și teorie literară, Limbă și literatură, Caietele institutului catolic, Convorbiri literare, Poezia, Asymetria). Am publicat grupaje de poeme în Convorbiri literare, Ateneu, Sintagme literare, Timpul, eCreator.

Volume de autor (studii literare):

Nichita Stănescu – Prin lentile de psiholog (Editura Naţional, București, 2001; volum reeditat la Editura Tracus Arte, 2016)
Conversia de perspectivă – ca structură operatorie a comprehensiunii narative (Editura Arhiepiscopiei Romano-Catolice, București, 2010)
Mintea care povestește. Scheme de cititor, scheme de autor (prezentat de Monica Spiridon, Eugen Negrici, Paul Cernat, Antonio Patraș, Editura Muzeul Literaturii Române, 2016).

Volume de poezie:

Viața în fragmente (poeme, Editura Timpul, Iași, 2013)
Cu geamănul dintre vieți (cu o prezentare de Antonio Patraș, Editura Sedcom Libris, 2016)
Privește în ochi un fir de iarbă (Editura ArtCreativ, 2017)
Colți de lună (Editura Tracus Arte, 2017)
Trotinetă pentru adulți (Editura Art Creativ, 2018)
Miraculoasa banalitate (Editura Eikon, 2022)
Lumi Fluide (antologie de poezie, Editura Tracus Arte, 2023)


Pagina mea de autor: Carmen-Maria Mecu


Copyright © 2019 Carmen Maria Mecu
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Un produs Blogger.