RAMONA M COVRIG (MARIA CERNEGURA) - DE-A V-AȚI ASCUNSELEA CU SINGURĂTATEA


DE-A V-AȚI ASCUNSELEA CU SINGURĂTATEARamona M Covrig (Maria Cernegura) - De-a v-ați ascunselea cu singurătatea (editura Semne, București, 2018, coperta: pictură de Ștefan Sileanu, acrilic pe pânză, din colecția personală): Noua apariție editorială, inspirat intitulată De-a v-ați ascunselea cu singurătatea (editura Semne, București, 2018), a extrem de talentatei poete, e precedată de un Cuvânt înainte în care doctorul de suflete, cum îi place să se recomande, scrie despre psihoterapia prin poezia pe care o concepe ca eliberând sufletul din constrângerile lui, ca și de o notă la fel de avântată prin care le mulțumește călduros celor ce au încurajat-o în demersul poetic  (...) Poetă de real talent și de mare sensibilitate, Maria Cernegura, o voce de mare acuratețe lirică, e, printre altele, și autoarea unor incantații memorabile: „și m-aș duce/ m-aș tot duce/ pân’ la troiță/ în răscruce/ să mă-nchin iubirii mele/ să mă apere de rele/ și să fac o sfântă cruce/ pentru vremea ce mă curge” (extrase din recenzia semnată de poetul Ion Roșioru)


se făcea că...

Se făcea că ne hrăneam
dintr-o pâine rotundă și mare
și nu ne mai săturam de bună ce era
toții ne temeam că n-o să mai fie
dar fiecare avea partea lui
cu miezul ei ne trăiam viața
și când nu mai puteam de oboseală
ne culcam sub coaja uscată
cu fața spre cer

pâinea nu se termina niciodată
doar noi…


Scrisoare către tata

E totul așa cum ți-ai imaginat tată
pe lângă noi a trecut un meteorit de platină
ai plecat de mult tată
n-am cui spune să înțeleagă
ce mai e cu mine
așa cum înțelegeai tu
în tăcerile tale

tată, minunile continuă să se petreacă
primăvara crește iarba la loc
și copacii înverzesc de fiecare dată

vara dogorește pământul ca-n vremea copilăriei
îți mai aduci aminte
mergeam pe malul Bistriței – tu pescuiai
noi băteam apa cu picioarele speriind peștii
iar cerul se odihnea pe obrazul apei

de toamnă ce să mai zic
umblă desculță
își scutură frunzele până la ultima
lasă vreascuri în urmă
umple pământul de foșnet

iarna tot iarnă cum o știi
puritatea omătului ne acoperă pe toți

Eu îți tot vorbesc și tu
poate ești ocupat cum erai în viață
ce faci acolo toată ziua ?
erai bun cu pământul acasă
ce sădeai
cu mâinile tale măiestre
rodea

mi-e dor de tine tată
și eu mă apropii de cer cu fiecare zi
ce trece.


amfora

cineva îmi confundă inima cu o amforă
în fiecare zi mi-o smulge din piept spunându-mi
cu ce vrei să cărăm apa aceasta femeie
nu vezi că ne inundă pe toți?

MARIA CERNEGURA


trei vămi

ai iubit?
da! voi zice și-i voi întinde poemele
și El o să-mi spună: – intră!
și voi trece de prima poartă

ai construit o casă?
mică Doamne, dar caldă;
liniștea îmi vizitează fereastra
– treci!

ai sădit vreun copac ?
mi-a crescut o pădure în inimă
și când păsările n-au liniște în cer
deschid inima și le-o ofer

– vino lângă mine, îmi spune

să vorbim despre păsări!


Luna

mi-i mamă
mi-i soră și frate
și cana cu apă
bucata de pâine
sărutul de seară
și ruga fierbinte
și cerul albastru
și ziua de mâine.


cântec

Nor pe cer purtat de vânt
bob de abur, strop de gând
albă floare sub zăpadă
iarbă amară în livadă
nuc tăcut, umbros, cărunt
sau orice din câte sunt

numai om eu n-aș fi vrut
să mă nasc pe-acest pământ

pasăre m-aș fi făcut
dacă cerul m-ar fi vrut.


Secetă...

Ce vrei să spui?
că marea n-a zăbovit în deșert?
că Ra nu împinge soarele pe cer
să-mi salute ziua care pleacă?

ce vrei să spui ?
că stejarul n-a fost cândva ghindă?
că Prometeu nu ne-a iubit

nu înțeleg ce vrei să-mi spui
chiar nu înțeleg
cu ochii tăi de rug aprins
îmi pârjolești pădurile
și-mi seci izvoarele

patru chemări

1

te-aștept în grădină
vino iubite
se surpă pământul sub nuc fără tine

2

vino degrabă
se usucă nucul
poarta a ruginit
nopțile sunt fără lună
vino să luminezi cu ochii tăi

3

grăbește-te iubite
mâine în zori vin tăietorii de lemne
și nucul e lemn
nu mai știi?

4

nu veni dacă nu poți
mi-e totuna
dar vino
las porțile deschise.


Mai multe poezii și profilul autoarei: Ramona M Covrig (Maria Cernegura)
Citește aici poezii din volumele: Pasăre în devenire,
Poeme, Iubire necheltuită

Copyright © 2018 Ramona M Covrig (pseudonim Maria Cernegura)
Utilizarea integrală sau parțială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.


Un produs Blogger.