ADRIAN PĂPĂRUZ - DREAM CATCHER



Adrian Păpăruz - Dream Catcher (editura Minela, București, 2017): Când nu mai ai întrebări, începi să primești răspunsuri. Vine o vreme când, oricât de econom ai fi, rămâi fără întrebări. Te trezești uimit dimineața prin parcuri, numărându-ți pașii spre nicăieri. Nici nu știi dacă azi e azi, dacă e mâine, dacă e ieri... oricum nu îți mai pasă, pentru că nici măcar nu știi cine ești.Prin mintea ta se plimbă, la rându-i, cineva cu pantofi de step, dansează pe fiecare amintire dragă, o strivește. Doar de dragul spectacolului. Ești închis în lumi abstracte din care nu poți să mai înțelegi nimic. Pe de-o parte, cea din mintea ta, prin care amintirile se prăbușesc ca niște piese de domino, iar pe de altă parte, cea prin care pașii te poartă obosiți, căutând o cale spre undeva. Oriunde. Încerci din răsputeri să surprinzi măcar flash-uri din tine, din trecutul tău și arareori, pentru câteva clipe zărești ceva...un sărut, o lacrimă, un scâncet de copil. Te simți un pic Om. Te așezi pe o bancă, ruptă și aceea, încercând să adormi îmbrățișat de câteva amintiri. "Poate, totuși, cineva m-a iubit..." îți spui și închizi ochii cu speranța că vor rămâne așa până când Dumnezeu va voi să te întrebe dacă îți place cum e îmbrăcat. Și dormi... și dormi! Pentru ce să mai mergi înainte? (Adrian Păpăruz – Epilog la volumul Dream Cather)


dream catcher

se făcea că sunt viu
de parcă moartea semnează permisii
se făcea că lucrăm amândoi
la o dragoste neterminată
era primăvară veșnică
și din oasele mele crescuse un nuc
se făcea deodată lumină
prin iadul meu privat
dar cel mai mult
se făcea iubito
că erai din nou fericită

un vis
într-un vis
din alt vis


portret final

tristețea îți curge pe umeri
lângă melancolie
liniștit
ca și cum ar avea tot timpul din lume

undeva pe fundal
Dumnezeu te privește uimit
Îngăduitor
și el a mai îmbătrânit puțin

peste sânii tăi
strugurii au început să prindă
pârgul toamnei
pe coapsele tale au înflorit crizanteme

ai devenit atât de femeie
lângă mine
în mine
sub palmele mele flămânde
sub dălțile minții ascuțite

îți pare o zi ca toate celelalte
și aș putea să te pictez
să te sculptez
să te iubesc la fel iubito
până în miezul eternității

doar că eu
doar că eu
mai am atât de puține clipe
pentru tot ce ți-aș putea dori

DREAM CATCHER


îmi visez printr-o lacrimă dinții

stau spânzurat de o stea căzătoare
cerul gurii mi se umple de cer
și lumea-mi zâmbește
cu sufletul pe dos
balansez viața ca o madonă pruncul
nani-huţa huţa-nani
cerul e plin de sfinți nuzi

moartea e o tipă topless
împarte bonuri de ordine
spre edenul păcătoșilor

doar tu mă privești din eternitate
cu ochii de sub monezi
cu iubirea îmbălsămată
și degetele lumânări

ești atât de mică
dar atât de dumnezeu

îmi visez lacrima
la rădăcina unui cactus

un deșert înflorit îmi crește în piept


trăiesc două vieți

într-una sunt un accelerat aglomerat
fantomatic
alergând sălbatic spre o gară de la marginea
cerului
în cealaltă sunt un cireș înflorit
cu rădăcini sculptate în grădina inimii tale
nu știu dacă acceleratul e nebun
dar cireșul nu își va scutura florile niciodată
trăiesc două vieți
nu pot muri decât o dată


sunt fiul copilului meu

şi bunicul bunicului meu
nepotul nepoților mei nenăscuți încă
mi-am trăit deja toate viețile și morțile toate mi le-am murit
am fost eu am fost tu am fost fiecare din voi
unul câte unul
și toți laolaltă
am învățat toate iubirile pe de rost
toate fricile și toate urile
să ucid și să dau viață să râd și să plâng cu râșii cu plânșii
dar de fapt n-am fost niciodată ceva în această iluzie...
suntem într-un teatru cartezian dragii mei
un prestidigitator ne-a păcălit pe toți 


Mai multe versuri și profilul autorului aici: Adrian Păpăruz
Citește aici poezii din volumul: Helior

Copyright © 2018 Adrian Păpăruz
Utilizarea integrală sau parțială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Un produs Blogger.