ADRIAN PĂPĂRUZ
















***

perplexitatea devenise între noi
un pod al minciunilor
peste singurătățile adânci
tumultoase
care ne desperechea
sufletele
ucigând androginul
călare pe inorog
perplexitatea aceasta
indefinită
dintre mine și tine
dintre tine și nimic
chiar și așa anacronică
a rămas unica gură
urlătoare mută
a dorinței noastre de reandronegizare acută


***

eu merg cu voi să cucerim lumea
spada mea e pătată
de aceleași păcate

voi vă doriți faimă
arginți și palate
eu doar să fug de mine

sinele rătăcit în alcovul iubitei
să mi-l regăsesc

alergăm pe cai cu cicatrice pe suflet
răscolim deșertul
ucidem trecuturi
în nicio oază nu înnoptăm
nicio apă nu se amestecă
cu sângele nostru înspumat
eu vin cu voi
să vă găsiți piatra filozofală
și poate îmi voi găsi și eu undeva
Dumnezeul
galopăm
galopăm
spre sfârșitul veacurilor
cavaleri apocaliptici
ne strigăm disperările împreună
ne topim în același iad

doar noaptea
fiecare în așternut
cu singurătatea lui
facem  un milion de mătănii

din speranță pentru speranță

ADRIAN PĂPĂRUZ


***

scrisorile pe care
nu ți le-am scris
sunt încuiate
în ventriculul stâng
chirurgul doar
le poate deschide
mi-a promis
într-o noapte de beție
nu știe însă
dacă voi supraviețui hemoragiei
de cuvinte albastre
nici unde să te găsească
timpul meu e un bătrân
nanogenar
suferind de alzheimer
dimineața
cu mâinile tremurânde
îmi pune în ceai serotonina pentru pineala mea dependentă de tine
eu îl mângâi pe creștetul pleșuv
înțelegător
și îi mai fac o perfuzie cu cânepă
ziua mă ia pe val
să fac surfing cu puținele amintiri rămase întregi despre noi
scrisorile pe care nu ți le-am scris
miros a renaștere
timpul meu mă întreabă
în fiecare seara dacă parlamentul a aprobat eutanasierea
lasă-mi o adresă iubito
chirurgul mă sună
am o singură șansă
cuvintele mele nu vor muri
poate nici speranța
Dumnezeu n-a jucat niciodată zaruri


***

pentru tine mamă
mă voi
îmbrăca în cuvinte albe
lungi precum trena
rochiei tale de mireasă
puțin îngrozit de ideea
oglindirii de sine
cum și tu te temeai
să mai ieși din ochii lui tata
și mie mi-e frică
să mai rămân în inima cuiva
mamă
să privesc de acolo
comod sfârșitul de lume
iar cuvintele astea
mamă
în care m-ai înfășat
încă dinaintea cezarienei
sunt atât de apretate
încât pot răni la atingere nimburi
schilodi sufletele toate
în care m-am dezbrăcat uneori
de singurătate
pentru spălarea iluziilor existențiale
ultima oară
mamă
în această viață
mă voi îmbrăca cu toate cuvintele albe
tăioase
și ronin voi străbate strada mare
până la capăt
alămurile vor striga sfârșitul bătăliei
apoi toți vom deveni albi
mamă
un cearceaf pe nisipul eternității


Dream CatcherAdrian Păpăruz (n. 10 aprilie 1968, Zărnești, Brașov):

Premii:

Premiul al II-lea la Festivalul Național de Poezie „Andrei Mureșanu”, 1990, Brașov
Premiul al II-lea la Festivalul Național de literatură, secțiunea poezie „Eusebiu Camilar – Magda Isanos” – 2008, Suceava
Premiul al III-lea la Festivalul Național de literatură, secțiunea proză: „Eusebiu Camilar – Magda Isanos” – 2009, Suceava
Premiul I la Festivalul de poezie „Andrei Mureșanu”, ediția a IX-a, Brașov, iunie 2012
Premiul al II-lea la Festivalul de poezie Andrei Mureșanu”, ediția a X-a, Brașov, iunie 2013
Premiul al II-lea la Festivalul de poezie „Andrei Mureșanu”, ediția a XII-a, Braşov, iunie 2015
Premiul al II-lea la Festivalul de creație „Alexandru Macedonski”, ediția a III-a, București, martie 2016 (poezie)
Premiul Special al juriului la Festivalul de poezie „Andrei Mureșanu”, 2016, Brașov
Premiul al II-lea la festivalul de literatura „Alexandru Macedonski”, ediția a IV-a, București, secțiunea prozatori debutanți

Volume publicate:

Sub soarele speranței (2007)
Îngerul din urmă (martie 2009)
Balerina timpului (editura Eikon, Cluj Napoca, 2011)
Jurnal sentimental (volum comun de poezii realizat împreună cu Nuţa Istrate Gangan din Florida, SUA - editura Pastel, Brașov, iunie 2013)
Dresorul de fluturi (editura Arania, Brașov, 2014)
Heart Tango (volum comun de poezie realizat în colaborare cu Nuţa Istrate Gangan, editura Amazon, SUA, 2015)
Cum s-a născut Dumnezeu (roman, editura Pastel, Brașov, 2018)
Helior (poezii, editura Eikon, București, 2021)

Citește aici: Adrian Păpăruz - Colecție de sentimente

Copyright © 2018 Adrian Păpăruz
Utilizarea integrală sau parțială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Un produs Blogger.