IONUȚ CALOTĂ - CUM SĂ SUPRAVIEȚUIEȘTI ÎN DRAGOSTE


Ionuț Calotă – Cum să supraviețuiești în dragoste: Acest volum vine din mijlocul sincer al lumii, se ridică precum o melodie și se așază apoi pe marginea unei splendori, o gură de aer proaspăt de care nu te poți ține la distanță; îl ai și-l mai vrei îndată ce l-ai atins cu privirea și apoi cu mintea florilor; nici măcar nu are rost să te mai gândești câte realități există între una și cealaltă; emoția, echilibrul interior și forța trăirilor te răscolesc, dar cea mai mare forță este inteligența, ea se îndreaptă înspre dezvăluiri de sine, uneori până la indiscreție, alteori doar atingând forma clipei cu o singură geană, ambele fiind, însă, profund umane; poate tocmai din acest motiv versul este atât de curat, își dorește să respire chiar sensul său cel mai profund. (...) După lectură nu poți gândi altceva decât că această întâlnire a fost unică și ți-a umplut inima, a fost timp pentru iubire. (extrase din prefața volumului semnată de prof. Daniela Toma, director al editurii Art Creativ)

Volumul de poezie semnat de Ionuț Calotă și publicat de editura Art Creativ în cadrul Colecției Triumf a fost distins cu Premiul de debut  la Festivalul Național „Virgil Carianopol”, cu Premiul de debut la Concursul național de volume „Poezia – Oglindă a sufletului”, cu Premiul pentru volum la a XXX-a ediție a Concursului Național de Literatură „Eminescu la Oravița” și cu Premiul de debut al editurii Art Creativ.


iuburbie

m-ai chemat de afară era ger
eu o bucată de gheață în brațele tale
am început să mă topesc ușor
de la frumusețea ta

ai tras noaptea ca o perdea
peste noi în pat
până ni s-au topit trupurile vechi
și ne-au crescut altele fragede

tu îți șlefuiai
umerii fosforescenți de mine
în timp ce zilele
cădeau singure din calendar

m-ai luat de mână
și m-ai dus în stradă
să aprindem luminile orașului
dar noi mergeam încet
atât de încet încât
strada o luase
înaintea noastră


fără anestezie

ai început să mă iubești brusc
fără antrenament
fără să știi măcar că exist
mi-ai deschis inima fără anestezie
și ai găsit acolo
un rulou de benzi animate
uitat din copilărie
ai coborât în curtea mea
urmărită de obloanele rămase deschise
mi-ai arătat de unde răsare
cel mai bine soarele
în copilărie acolo umflam
buteliile înghețate
am uitat să-ți spun
sunt de dreapta
pentru că scriu cu dreapta
asta mă ajută să fac acest film al meu
un salt în necunoscut
precum prima noastră întâlnire
ce s-a petrecut
într-o fotografie


frumuseţi mascate

așternutul nostru devine
câmp de însămânțat aripi
noi doi avem
inimile imprimate
în cearceafuri
după ce am făcut dragoste
e vremea tocmai bună
de descuiat frumusețea
doar strigătul
se întinde între noi
și naște duminici
în noi trăiește
clandestin
același cântec


floare de pasăre

ți-am spus
ești caldă
probabil ai sânge de pasăre
cu pleoapele basculezi noaptea
lovești între genunchi
ochii mult prea deschiși ai apelor
jarul luminii de pe flori
e părul tău
atât de ușor
precum aerul
în care zboară
un înger


aisiola

ea umblă goală pe zăpadă
cu gleznele aburește aerul
tălpile sale
toarnă forme de inimi
în ultima ninsoare
pagină rămasă nescrisă
peste pielea ei albă
se întind
stropi vagabonzi
lustruindu-i brațele
fulgi
ce se colorează
de la frumusețe


mersul în mâini

merg în mâini
pe scheletul mirosului tău
nu-mi pasă de valurile-ți tinere
care mă macină
mă macină
cămașa ți se desfoaie
în timp ce
rostogolești soarele
ca o centrală
anatomică


ezitare

lumina rămâne încurcată
în părul ei

ca o întrebare
ea traversează camera

cireșul împarte
manifeste albe pe stradă
iar eu nu pot să adorm

pe balconul meu
se întâlnește noaptea
cu ziua


alb lângă alb

te privesc atât de intens
că mi se topesc pleoapele
tălpile tale depun pe zăpadă
petale din inimile noastre viscolite
azi ne cântă la pian soarele
și ne trezim eliberați
ca dintr-un bloc de gheață
veșnică                                     
doar noi doi
atât de aproape
alb lângă alb


absent

cuvintele tale
se desprind din mine
fără de margini sunt acum înăuntru
și în afară
zidesc strigătul între palmele tale
mâinile noastre se ating
și se amestecă
mâinile noastre sunt cuvinte
în timp ce ziua de ieri
în noi se vindecă


Citește mai multe versuri și profilul autorului aici:  Ionuț Calotă

 
Copyright © 2018 Ionuț Calotă
Utilizarea integrală sau parțială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.


Un produs Blogger.