IONUȚ CALOTĂ

Poezie contemporana


întoarcerea în oglindă

în mine nu mă mai simt acasă
se aude sufletul
cum alungă totul
oasele mă rod înăuntru
nedesluşit păsări uriaşe
se apleacă în mine
ca-ntr-un cuvânt
ce nu se mai termină
răsucit mă trezesc în oglindă
cu mine însumi
un pleonasm


interior de oraş cu fotografii mişcate

se face noapte până la os
oraşul se retrage încet
în suburbii
rămâi singur
o peşteră pustie
priveşti cum
se sting şi se aprind zilele

e atât de întuneric
pisicile oraşului
se ghemuiesc în jurul fricii mele
cu fălci mari hârşâite
spaima roade din betonul camerei
când flacăra unui strigăt
aprinde ziua

Volum de versuri
Volumul de poezie: "Cum să supraviețuiești în dragoste"
Editura Art Creativ - 2017


begovia

mă bucur că de un timp s-au ieftinit
vinul şi poezia
ba chiar poezia pot să o iau acum pe datorie
vinul este cel care mă scoate din anonimat
precum o clarvăzătoare mută
spun toate astea pentru că mă simt fericit
ca după o beţie cu multe versuri
desigur într-o zi ea va deveni
cea mai preţioasă monedă
vom putea ridica o catedrală
cu o singură strofă


zvârcolac

sunt doar un
înghiţitor de săbii uriaşe
când înghit o sabie
mă şi spintec în două
sunt doar un simplu
înghiţitor de sunete
după fiecare scamatorie
lumea se cutremură
şi începe să vorbească
o limbă nouă


„CUM SĂ SUPRAVIEŢUIEŞTI ÎN DRAGOSTE” Ionuț Calotă (n.16.01.1964, Bucureşti): 

RELAȚIA MEA CU POEZIA: În adolescenţă, începând de pe la 16 ani, am avut un prim contact cu poezia. Era după ce mă îndrăgostisem prima oară mai conştient. În aceea perioadă, a anilor ‘80, erau patru coloşi ai literaturii române, care m-au influenţat definitiv: Nichita, Adrian Păunescu, Fănuş Neagu şi Marin Sorescu. Începusem să frecventez cenaclurile de atunci, unde tineri promiţători erau nume precum Traian Coşovei, Mircea Cărtărescu sau Horia Gârbea. Aveam întâniri cu scriitori prin ţară şi citeam cu disperare, renunţând brusc la prima mea pasiune şcolară, matematica.
Fiind în liceu, am avut noroc de o clasă boemă, având colegi, printre alţii, pe nepotul pictorului Tonitza şi pe fiul poetului Miron Radu Paraschivescu. Cu acesta din urmă, prieten foarte apropiat, am petrecut o vacanţă la moşia tatălui său, de la Vălenii de Munte. Eram decis să urmez facultatea de litere, dar toţi cei apropiaţi s-au revoltat şi aşa am ajuns la o carieră tehnică.

M-am întors la poezie mult mai târziu, după ce m-am îndrăgostit ca matur şi apoi am debutat într-un volum de poezie la vârsta la care Nichita murea.

ACTIVITATE LITERARĂ: Membru fondator al „Cenaclului de urgență”, în 2014. Organizator al unor evenimente precum: CAMPIONATUL  NAŢIONAL DE POEZIE, GALA POEZIEI DE DRAGOSTE, TÂRGUL DE CARTE BOOK-TIC, REVELIONUL POEŢILOR, TURNEUL NAŢIONAL „POEZIE DE COLECŢIE”, LANSĂRI DE CARTE  ŞI ALTE SERATE LITERAR-MUZICALE
Am publicat poezii în volumul personal „CUM SĂ SUPRAVIEŢUIEŞTI ÎN DRAGOSTE” - 2017 (Premiul de DEBUT  la Festivalul Naţional „Virgil Carianopol” şi Premiul de DEBUT al editurii Art Creativ”), în volumul cu 2 autori „ZIUA CÂND AM SEMĂNAT CU TINE” - 2014, împreună cu poeta Daniela Toma (locul 4 în topul Bookaholic) şi în volumele colective: „POEMIA”, „PRELUDII PENTRU FLUTURI” şi „ÎN DREPTUL LUMINII”, volume aniversare ale CENACLULUI DE URGENŢĂ, la Editura Art Creativ” Bucureşti, precum şi în Antologia aniversară 5 ani a „Uniunii Scriitorilor Europeni – USE” din anul 2017.

PREMII: Premiul 1 la Concursul „Cărţi de debut” al Festivalului naţional de poezie de la Caracal „VIRGIL CARIANOPOL” - 2017, menţiuni la Concursul de poezie de la MIZIL - 2017 şi la Festivalul „NICOLAE DRĂGAN” - 2017

Pagina Facebook a celei mai recente cărți publicate: 


Copyright © 2017 Ionuț Calotă
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

2 comentarii:

  1. E de apreciat în primul rând efortul domnului Maricel Chisca de încurajarea a creaţiei poetice, de promovare a scriitorilor români. Mulţumesc că pot să particip şi eu la acest proiect.

    RăspundețiȘtergere

Un produs Blogger.