GINA ZAHARIA

Scriitor Buzau














Scrii cu dreapta mea

Ce complice ți-ai ales, fereastra căreia îi povestisem
cum ne-am împărțit drumurile,
cum praful din linia de start avea aromă de trandafiri sălbatici, 
mă asculta hipnotizată, uneori mă servea cu o cafea,
alteori deschidea un atlas și-mi spunea să mă pitesc unde vreau eu,
numai să-mi fie bine,
cu ea am împăturit inima într-un ștergar de vară l-am cusut pe la colțuri.

Odată am îmbrăcat-o în roșu, am trimis-o în lumea aia
despre care îi tot vorbisem,
mi-a spus că te-a zărit pe un țărm, te-a salutat, i-ai făcut cu ochiul.
Sigur era el? Am întrebat-o,
mi-a răspuns evaziv, își ștergea lacrimile, se îndrăgostise de tine.
Auzi?! Să fii gelos pe o fereastră că are ochii mai albaștri decât speranțele tale
e sinucidere curată,
e ca și cum ai alerga pe cuie, îți spun ție că tot ești aici!
Dar ai trișat-o, ai intrat în cerneala mea, oh, mai știi
când venea refluxul și ne dădea de gol?!
Mai am și acum îmbrățișarea aceea de mai, hoață de nu se poate,
și perseverentă...

Mi-ai prins dreapta și scrii, scrii cu dreapta mea,
scrii ca și cum ai fi singur pe o insulă vulcanică
și trimiți S. O. S.-uri pe mare,
venele noastre au devenit râuri, sângele se revarsă într-un fior necunoscut,
liniștea se plimbă cu mâinile la spate,
mă scutur de mine și râd,
pe umăr mi se așază o pasăre, de câte ori am văzut-o,
de câte ori am ascultat-o și tot mi-e dragă,
uneori îi cad notele în iarbă, îmi trebuie zile întregi să le așez pe portativ,
în sfârșit,
fereastra s-a închis, tu ai rămas prizonier aici,
acu’ ce mă fac cu tine?


Culori magnetice

N-am să uit vara în care am adăpostit pirații mei de gânduri,
așa am aflat că întunericul e doar un punct adormit pe cer,
iar apa vie izvorăște din brațele unui înger,
am inundat țărmuri, le-am dăruit soarelui
și am devnit două scoici albastre
într-un colier de nisip.

Corăbieri am fost din când în când,
ne-am plimbat pe toate mările inimii,
împreună am pescuit dorul și l-am învățat să ardă în toiul nopții,
am degustat vinul din crama regilor
și am avut grijă de zidarul
care zgâria acoperișuri cu dălți împrumutate
și finețe remarcabilă.

Daltoniști am devenit din întâmplare; 
trăiam muzica în culori magnetice, niciodată asortate,
am văzut cum se îmbracă viorile în copaci
și am așteptat cerbii să-și scuture coarnele
pentru următorul trofeu.

Acum știu: am încăput într-un singur anotimp,
atât de veritabil,
încât l-au prădat hoții.

Poezie


cayman

adormi cu ultima picătură de whisky
simți gustul  iubirilor desculțe
deasupra vulcanilor
întunericul trage din narghilea se aud plămânii oftând în gânduri scumpe
dar somnul nu ți-e somn
pirații crestează vise de tot felul își ascund comorile
amândoi știm că palmele tale au cântărit daruri neprețuite
îți duci inima pe stâncă
strălucești cayman

sunt oaspetele unui stup nou mi-era bine pe bulgării mei
mă pierd în mulțime potecile devin șerpi
în adâncuri se desfac lanțuri
mai știi cayman
câte noduri am rupt să putem țese pânza
pe care ne-au ros-o moliile
acum o poți vinde
colecționarii de esențe tari așteaptă de mult

mă îmbrac în șoaptele tale unele s-au agățat de pereții inimii
altele au rămas într-un aisberg
mereu m-am întrebat
cum să-mi ascund la sân aurul tău brut
în care o pasăre își păstrează cântecul
mai presus
decât toate bogățiile lumii

Ante Portas BuzauGina Zaharia: Membru al cenaclului “Ante Portas” din Buzău, redactor-șef  al revistei „Ante Portas” (pagina online Ante Portas), administrator “Însemne Culturale”, redactor la “Literatura de azi” (2014-2016).

Debut literar: „Moartea avea rochie albastră” (proză scurtă), Luceafărul, 1994

Apariţii editoriale:

Clipa de adevăr (roman de dragoste, 1998)
Asasinul a fost prins în zori (roman poliţist, 2000)
Crima de la ora zero (roman poliţist, 2009)
Lanțuri (poezie Gina Zaharia, grafică Mihai Cătrună, 2011)
Reverie albastră (poezie Gina Zaharia, pictură Mihai Cătrună, 2013)
Ecou de rubin (poezii, 2013)
Lacrima cu multe c(k)arate (2014)
Talazuri (poezie, 2016)
Promisiunea de joi (roman polițist, 2016)
Nomade (poezii, 2016)
La est de tine (poezii, 2016)


Apariții în antologii:

Cu epigrama la asalt (epigrame, 1998)
Epigramişti români contemporani (epigrame, 2002)
Capricii efemere (antologie - 3 autori, concurs de manuscrise, toți pe același loc, editată de site-ul literar Cleopatra, 2011)
The art to be human (antologie de poezie contemporană internaţională, Elveţia, 2011, coordonator Daniela Voicu)
Amprente în versuri (Fundația Amprenta Buzău, 2012)
Meridiane Lirice (Antologie universală a poeziei românești contemporane - 124 Poeți contemporani (Editura Armonii Culturale, 2012, coordonator George Stroia)
Fântâni de gând prin uni...vers, antologia esențelor (Asociația Poezia Artelor, 2012)
Însemnele unei tăceri (antologie de poezie al site-ului Casa Gândului Cleopatra, 2012)
Harpa de argint (antologie de proză scurtă și texte lirice, 2012, Casa Gândului Cleopatra)
Infinitul iubirii (antologie bilingvă, Arta Conversației, 2013)
Arta de a fi uman (vol. 5, antologie internațională de limba română, Canada, 2013, coordonator Daniela Voicu)
Autograf pentru m(â)ine (site Însemne Culturale, 2014)
Pași în cetate (Cenaclul AntePortas Buzău, 2014)
Sărutul (Arta Conversației, Editura Măiastra, Tg. Jiu, 2015)
Renașterea Buzoiană (almanah, 9 ediții)
Simplitatea risipirii (2015)
Astfel și Altfel (Deva, 2016, poezii)
Polenizare (Cenaclul Ante Portas, 2016)

Diplome și premii:

Diplomă de merit pentru contribuția adusă la îmbogățirea patrimoniului literar buzoian - Asociația culturală Renașterea Buzoiană - 2003
Diplomă de onoare pentru aportul deosebit la promovarea culturii în spațiul românesc - Fundația Academică Vasile Voiculescu Buzău (titlul de membru de onoare al Fundației) - 2003
Diplomă pentru excelență în cultură – Direcția pentru cultură,culte și patrimoniul cultural național Buzău - 2003
Diplomă de onoare pentru aportul deosebit la promovarea culturii în spațiul românesc - Fundația Academică Vasile Voiculescu Buzău - 2004
Diplomă de merit pentru contribuția permanentă în desfășurarea activității cenaclului literar AntePortas, Buzău, mai 2014
Premiul juriului (3 autori pe același loc) – concurs literar Cleopatra - 2011, cu publicarea volumului ”Capricii efemere”
Locul III - concursul de poezie „Etenități de-o clipă”, site literar Negru pe Alb,
Mențiunea II – concurs de poezie „Întâlnire la Luceafăr” Forumul Negru pe Alb, iunie 2012
Locul I – concurs de proză „Scrisoare către Eminescu ” Forumul Negru pe Alb, iunie 2012
Locul III - concurs de poezie „Femeia, simfonie de lumină” - Însemne Culturale, martie 2013
Locul III - concurs de romane polițiste „Promisiunea de joi”, Editura MAI, octombrie 2013
Locul II - concurs Însemne Culturale, tema „Labirinturi autumnale”,proză, noiembrie 2014
Premiul pentru manuscrise,grupul facebook Cervantes, cu publicarea volumului „Lacrima cu multe c(k)arate”, poezii, Editura Inspirescu, 2014.
Diplomă pentru cea mai bună carte buzoiană pe 2014 „Lacrima cu multe c(k)arate” la Festivalul Titel Constantinescu, Rm. Sărat, 2015
Mențiune specială la secțiunea poezie la Festivalul Național de Literatură ”Agatha Grigorescu Bacovia”, Mizil, 2015.
Locul II - concurs Însemne Culturale, tema „Labirinturi autumnale”, poezie, noiembrie 2015
Premiul special la Concursului Naţional de Creaţie Literară „Vasile Voiculescu”, 2016, cu volumul „Talazuri”
Locul I la secțiunea Proză, site-ul Însemne Culturale, concursul „Labirinturi autumnale”, ediția a III-a, noiembrie 2016
Premiul II la secțiunea Poezie,  Concursul literaturitate.ro, noiembrie- decembrie 2016
Premiul „Cartea Anului” 2016, pentru romanul polițist  „Promisiunea de joi”, din partea Asociației Culturale „Renașterea Buzoiană”
Mențiune la Festivalul Internaţional de Poezie şi Epigramă „Romeo şi Julieta la Mizil”, ediția a X-a, 2016 – 2017
Premiul III la Festivalul-concurs de Literatură „Alexandru Macedonski”, martie 2017, cu volumul „Talazuri”

Citește mai multe poezii aici: Gina Zaharia - Flori de nisip
Pagina de autor Facebook: Gina Zaharia
Pagina Facebook: Gina Zaharia  

Copyright © 2017 Gina Zaharia
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.




Un produs Blogger.