CRISTIAN BOROȘ
















      La marginea ta

     Ajunsesem la marginea ta.
     Nicicând nu mi s-a părut că sunt mai în centru și totuși, la un pas de mine pe coama clipei, puteam cădea dinspre tine în jurul tău, de foarte sus în foarte necunoscut, dar foarte aproape. Mi-am lipit unul de altul picioarele și privirea mi-am imobilizat-o cu toată forța împotriva curiozității ei gravitaționale de a privi în jos. În preajma ta. Atunci am simțit același miros pe care îl aveau secundele și leagănul coastelor tale când seara nu venea niciodată înainte să mă învelești tot în pericard. Același miros de grădină imensă și vie și chiar mă gândeam...
     Ajunsesem la marginea ta?...
     Nicicând nu mi s-a părut că sunt mai în centru...
     De jur împrejurul tău cântecul miroase a grădină imensă și vie, iar eu am mai auzit acest cântec și îl știu. L-aș putea reproduce chiar, dacă limba mea ar putea astfel murmura, dar în gândul meu îl cânt și iată-mă la marginea ta rotit din nou spre centru, foarte aproape de vârful inimii...
     Ajunsesem la marginea ta?...
     Nicicând mai bine ca acum n-am înțeles că marginile iubirii tale adună mereu în falduri aceeași cărare către vârful inimii ce poartă înlăuntrul cărnii și al ritmului centrul aceleiași clipe mereu rotunde, nemărginite de vremi...


Îndeajuns

sunt la o aruncătură de gând de tine...
întotdeauna am fost, însă suficient de la distanță
cât să-ți întinzi îndeajunsul inimii spre mine și să mă atingi,
să mă saluți,
să te apropii îndeajuns de bine
cât să te pot privi în întregime,
îndeajuns.

întotdeauna am fost la o aruncătură de gând de tine...
și te aștept să facem din întâlnirea noastră
o unire apropiind îndeajuns cu îndeajuns
suficient de bine
ca-nvecinândele noastre să regăsim depline...


Rană

aspru coboară nisipul
printre degetele clipei
în care n-am putut pipăi îndeajuns
fructul copt
înainte de a-l smulge...

mi-acopăr cu frunze rana
și te caut
înainte să mă găsești tu
pășind ca un fur din clipă
și din necoacerea cu tine.


Mi-e dor de tine

mi-e dor de tine –
păsările altfel zboară
și oasele altfel îmi cresc
și nisipul mi se răstoarnă
sub povara pașilor
sortindu-mă
fără urmă


mi-e dor de tine
nici să vii, nici să stai,
nici să pleci
nici să îmi reazemi nisipul
dedesubtul pașilor

mi-e dor de tine
cum nu pot altfel
concepe a trăi
fără tine,
fără urmele tale aproape,
cel mai aproape
pașilor mei
de țărână...


Împreună

și eu mă gândesc la tine...
păsările albe se desfac de zborul lor
cu bucățile de cer zburate
și se întâlnesc la mijlocul toamnei
unde gând și gând
stau cel mai aproape din întreaga perioadă
a anului împărțind, de obicei,
aceeași clipă rotundă și mare
prin care se văd undeva în zare
bucățile de viață smulse
pentru a putea fi, în sfârșit,
împreună.


Însemn

dărâmă-ți gândul
în așezare de cuvinte
peste inima mea!...


Îți scriu

gândurile mele zburând
dau zării tale textura
unei coli de hârtie generoase
și delicate.
ți-aș scrie acum.
cu alte gânduri și cu aripile lor
înmuiate în struguri
proaspăt zdrobiți
și cu tăcerea aceea în care
ai găsit dimineața oglindindu-se
în mai multe picături de rouă.
îți scriu,
dar nu căuta să înțelegi
cu gândurile cu care de obicei pășești,
ci cu starea pasului în sine
care face din punerea piciorului
pe pământ
într-adevăr o desfacere de aripi.


Cristian Boroș (n. 1982, Ploiești): Designer grafic, caligraf, portretist (studii particulare cu pictorul Petru Țâra, 2003-2006); implicat în proiecte personale (cr33z – atelierul personal și art-esteem – atelier conceptual) și în diverse colaborări (Mănăstirea Turnu - Prahova, Radio Trinitas, Esperando Music, Grupul Filos etc.). Protopsalt al Mănăstirii Turnu, Prahova (2004), Masterclass de Cânt Bizantin (2011). De profesie medic dentist (Stomatologie generală, 2006, specializare Implantologie orală, 2011)

Volume publicate:

Aproape de iarbă (poeme, Editura Prahova, 1997)
Egreta (poeme, Editura Prahova, 1999)
Suplu zvâcnet vertical (poeme, Editura Filos, București, 2013)
Zbor în șoaptă (poeme, Editura Filos, București, 2015)
Neșlefuitele poeme (co-autor, poeme, Editura Filos, București, 2015)
Creștetul încununat al clipei (poeme, Editura Horevma, 2019)
Paraclisul Sfântului Sfințitului Mucenic Antipa, Episcopul Pergamului (imnografie, Horevma, 2020)
Paraclisul Sfântului Mucenic Hristofor (imnografie, Horevma, 2020)


Citește mai multe poezii aici: Știu, Fereastra, Numai rănile scriu


Copyright © 2020 Cristian Boroș
Utilizarea integrală sau parțială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Un produs Blogger.