MAGDALENA DORINA SUCIU - FEMEIE, NU ȚI-E ÎNGĂDUIT SĂ MORI!


FEMEIE, NU ȚI-E ÎNGĂDUIT SĂ MORI!














Magdalena Dorina Suciu – Femeie, nu ți-e îngăduit să mori! (editura Vatra Veche, 2018): Euforia limbajului ne face să credem că poeta este vorbită de metaforă, ea lasă inițiativa cuvintelor nu în ideea avangardistă a a-i reduce în neant sințământul, ci refăcând materialul inițial. Supunerea eului față de cuvinte face ca liricul să fie un mare fericit pentru care libertatea limbii înseamnă eliberarea istoriei depuse în aceasta, precum îngerii “la tocul ușii din suflet”, care se fac poem. (Al. Florin Țene).


cură lumina...

Rănile mele
sunt ca niște cărări pustii
au învățat să zâmbească
la fel ca un răsărit
pe turnul unei biserici
în zi de duminică;

genele însîngerate
au devenit curcubeie
după ce toate ploile au trecut prin mine
ca o coasă prin iarba crudă
pentru a face drum unei mirese;

în fiecare clipă rup cu dinţii din viaţă
și-atunci inima își mai pune un petec
din care picură lumina...


Miros răscolitor de zei încinși

Îmi ești ca iarba sub picioare,
în ochii, icoană dintr-un cer senin.
Te-am decupat din coasta primăverii
și buzele te sorb ca pe un vin...

Nimic nu îmi tresaltă-n sânge
decât clipirea ta de lună plină
ce mă înalţă ca o trestie,
părând o venă spartă de lumină.

Mă reazem de-nserare
ca de un jilţ cu braţele de stele...
te văd cum curgi prin toţi pereții
și-nchid ochii:
in cămașa mea de noapte,
joc halucinant de iele...

Că vei veni,
o simte trupul
învăluit într-un poem
cu miros răscolitor de zei încinși
și nu voi înceta nicicând,
de-acolo să te chem...


Trenul fără destinație

Te simt umblând prin mine
cu pas plăpând ca de copil
si mă uimește iarba-n care
timpul este cel umil...

De-acolo, tu urzești un vis
mai însetat decât deșertul,
iar când îl așterni în palma mea,
îi leg pe gleznă, strâns, șiretul.

Mă ceri mireasă când și când,
cu buze presărate-n sânge
de iasomie ruptă în furtuni,
a cărui jar, încă se răsfrânge...

Iar crucea care o am în suflet,
pe zi ce trece, e tot mai grea
și tu o sprijini pe genunchi,
luându-i plânsul asupra ta.

Te pun inel pe-a mea făptură
să luminezi ca soarele în lan de grâu
și când al ploii bici mă va atinge,
curcubeu să mi te faci la brâu...

Ca să ne urmăm destinu'-n tihnă,
va trebui să-i dăm iubirii un tribut:
vom urca în trenul fără destinatie
chiar de viața ne va pune scut...

MAGDALENA DORINA SUCIU


Visul din icoană

Am să strâng în brațe iarba
ca și cum te-aș strânge pe tine,
lumina din ea va tresări ca un copil în somn
și eu voi merge mai departe pe drumul meu,
având grijă să-mi crească frumos aripile,
ca să te pot iubi din plin cu ele...

Miros de iasomie și cioburi de cer,
ca un semn, într-o carte abia născută...
Numai tu vei afla când visul din icoană
își va face semnul crucii,
iubindu-ne într-o profundă tăcere...


Îți dau timpul meu

Îți dau timpul meu
să pot locui în inima ta
fericită
ca pasărea ce simte cerul în spinare
te voi atinge printr-un înger
făcută pe mâna lui mănușă de dantelă
și tu te vei minuna
când îți va răsări de sub piele
curcubeul din sângele meu
mirosind frumos a iarbă cosită...

Îți dau aerul meu
răspândit în poeme -
zidește-mă biserică
în lutul de sub picioarele tale.


Voi fi ploaia ta

cu mâinile întinse
spre iarba
atinsă de tălpile tale
în dimineaţa când
prin inimă
mi-a trecut Dumnezeu
cu chipul tău
frumos conturat
în lacrima cea mai curată

voi fi ploaia ta
dintr-un cer nemaivăzut
te voi privi
cu sufletul făcut ghem
prelungindu-mi viaţa
numai prin tine.


Dezbracă-mă de moarte

Îmbracă-mă cu tine,
îmbracă-mă frumos
în pielea ce-ţi miroase
a îngerii tăvăliţi în rouă
și clipele de jar
ce trec prin timpul amorțit
să-mi lase-n ochi o urmă,
aceea care învie
prin tâmpla cerului din sânge,
o înfiorare,
o vindecare de cuţit...
Îmbracă-mă în viaţă,
în zale de lumină
ce râd pe miriștea din suflet
când Dumnezeu sădește
sămânţa de poem.

Dezbracă-mă de moarte:
mai bine fluture presat
în cartea ce scâncește!


Fericirea îmi miroase a ploaie

Fericirea se plimbă prin mine
legată la ochi,
e ca o pasăre împușcată
ce nu vrea să renunțe la aripi,
strigându-mi numele,
în timp ce îl rog pe Dumnezeu
să-mi facă fluturi din trupul căzut ,
iar sufletul să mi se plimbe desculț
prin cea mai frumoasă miriște.

Fericirea îmi miroase a ploaie,
o văd ca pe o femeie
ce stă în genunchi
și se roagă...


Sub copite de miei încolţește primăvara

Îmi deschei veșmintele iernii
ca și când ai mângâia o vrabie,
apoi îmi spui cu atâta calm
că sub copite de miei încolţește primăvara
urcând înspre colţul buzelor mele
în brațele firave ale ploii,
sughiţând îndelung iarba.

Nicicând mâinile tale
n-au mirosit atât de frumos...
un amestec de liliac cu sânge de zei,
asta am simţit
în jocul nostru carnal.
Iar hainele aruncate pe podea
păreau cel mai frumos curcubeu
răsărit vreodată,
cu urme discrete de ruj...

Mai multe poezii și profilul autoarei aici: Magdalena-Dorina Suciu
Citește aici un gupaj de poezii de dragoste: Fluturii sint liberi...

Copyright © 2018 Magdalena Dorina Suciu
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.



Un produs Blogger.