PETRUȚA PETRE - PAȘII IUBIRII


Pașii iubirii (Editura Libris Editorial, Brașov, 2020)Petruța Petre - Pașii iubirii (Editura Libris Editorial, Brașov, 2020): Mă numesc Petruța Petre, iar Pașii iubirii este al doilea volum de poezie pe care îl public și în care am transpus iubirea în toate formele ei: poezii de dor, de dragoste pierdută sau împlinită, poezii care degajă o stare de bucurie sau poezii care vindecă sufletul. Eu cred că acesta este rolul poeziei, să ajungă la suflet și să lucreze în interirului omului, să-l facă mai bun. Mult timp m-a frământat întrebarea Avem nevoie de poezie? și răspunsul a venit imediat, din interiorul meu, ca un strigăt de disperare: da. Și-atunci am început să scriu tot ceea ce am simțit în toate momentele și stările prin care trecea sufletul meu.

Am ales pentru acest volum două citate superbe despre iubire, despre acest sentiment nobil pe care omul îl trăiește fiecare om încercând să atingă absolutul: „Iubirea e singura noastră șansă pe Pământ“ - Marin Preda și „Teoria mea este că longevitatea se datorează actului iubirii. Suntem născuţi pe lume pentru a iubi. Orice. Nu-ţi impun să joci, să iubeşti ce iubesc eu, ci să iubeşti ce iubeşti dumneata, dar să iubeşti cu adevărat. Cred că ăsta e marele mister: iubirea. Dacă oamenii ar putea să-şi însuşească asta, lumea ar fi o bucurie.” - Radu Beligan  Cred în iubire, cred în acestă forță pe care toți o avem și pe care dacă am folosi-o am schimba lumea. Am transforma totul în bine și-n frumos. Acest sentiment se degajă din toate poeziile mele: binele, frumosul, simplitatea, armonia, împlinirea, dorința omului de a trăi  împăcat cu sine. În volum sunt 159 de poeme de dragoste, scrise cu sufletul în palme, scrise cu sinceritate. De multe ori am renunțat la încorsetarea sensului în metafore și am preferat simplitatea limabujului în favoarea păstrării emoției.

Este, sau se vrea a fi, o continuare a volumului  de debut În numele iubirii, publicat în anul 2019, care conține 75 de poeme de dragoste. Am preluat ideea că dragostea învinge mereu și am dezvoltat-o în mai multe direcții, încercând să ating toate trăirile omului. Ambele cărți sunt publicate la Editura Libris Editorial Brașov, unde am publicat romanul El și ea, adică noi și seria de trei volume pentru copii Întâmplări cu puști.

Vă recomand cu drag acest volum de poezie în care cu siguranță vă veți simți sufletul vibrând. Iubiți, iubiți orice, numai iubiți! (Petruța Petre)


Pașii noștri

Pașii tăi se aud pe zapădă
Sufletul meu vrea să te vadă
Un singur pas și te-ntâlnesc,
Dar mă opresc.
Pașii tăi se aud tot mai rar
Îi ascult, îi aștept iar și iar
Și încerc cu inima să-i găsesc
E revoltă în mine, iubesc.
Pașii tăi s-au oprit
Inima-mi bate tare, necontenit
Respiră pământul sau eu
Nu mai știu ce-i în jurul meu.
Universul acum se creează
Toate stelele pe cer luminează.
Pașii noștri acum se opresc
Brațele ușor se-ntâlnesc
Mâinile se cuprind, se doresc
Și învăț, învăț să iubesc.


Știu și cred

Cred în iubire, știu că numai iubind putem schimba lumea.
Acum știu că bunătatea și blândețea sunt calități rare.
Cred că primim pe lumea asta exact ce dăruim și exact cum dăruim.
Acum știu că "a greși" este omenește și că orice greșeală poate fi iertată.
Cred că în fiecare om există ceva bun care abia așteaptă să iasă la lumină.
Acum știu că oamenii te judecă superficial, fără să te cunoască.
Cred că simplitatea este cea mai valoroasă avere a omului.
Acum știu că există pe lume și oameni nepăsători, capabili de orice.
Cred că toate ne sunt date și că nimic nu este întâmplător în viață.
Acum știu că nu trebuie să răspund la rău cu rău, la urât cu urât.
Cred că liniștea sufletească și echilibrul interior arată frumusețea din noi.
Acum știu că este mai ușor să vorbești decât să faci, să judeci decât să ajuți.
Cred că numai iubind putem schimba lumea în bine și-n frumos.
Acum știu că unele răni nu se vindecă niciodată oricât am încerca.
Cred că un om bun este catalogat greșit, pe când unul rău este valorizat.
Acum știu că lumea nu mă va influența niciodată în rău, voi rămâne la fel.
Cred că suferim prea mult din cauza vorbelor aruncate-n vânt.
Acum știu că nu înfățișarea arată calitatea umana, ci sufletul.
Cred că punem un preț prea mare pe lucruri prea mici risipindu-ne energia.
Acum știu multe despre adevăratele valori ale omului și le transmit altora.
Cred în iubire, în bunătate, în simplitate și-n educație.
"Cred Doamne, ajută necredinței mele!"

Petruta Petre

Tu știi

Tu știi!
Eu te-am iubit din prima clipă
Și am crezut orbește în iubire.
Dar îngerul și-a-nchis a lui aripă
Și-acum ne căutăm în rătăcire.

Tu știi!
Iubirea noastră e nemuritoare
Și noi vom fi mereu neîmpliniți
Ne-om căuta în lumea asta mare
Dar nu vom reuși să fim iubiți.

Tu știi!
Eu te-am iubit ca o nebună
Și doar la tine m-am gândit
Iubirea mea nu a fost bună.
Și prea curând m-ai părăsit.

Tu știi!
Ești visul meu de noapte și de zi
Și viața-ntreagă am să te iubesc
Privirea ta mereu mă va-ncălzi.
Și liniștea în ochii tăi am să găsesc.

Tu știi!
Noi suntem soarele și luna de pe cer
Tu haos și vulcan, eu doar mister
Noi suntem doi copii ce ne jucăm
Cu flacăra iubirii noastre...ce riscăm!

Cititorii mei pot achiziționa cărțile de pe site-ul editurii Libris sau ale editurilor partenere, iar pe mine mă găsiți pe pagina de autor: Petruța Petre

Mai multe poezii și profilul autoarei aici: Petruța Petre

Copyright © 2020 Petruța Petre
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.
Un produs Blogger.