CRISTINA BOTÎLCĂ - MI-AM UITAT SUFLETUL UNDEVA














Mi-am uitat sufletul undeva

Mi-am uitat sufletul undeva
pe o plajă goală
Când l-am scos din geantă odată cu cartea scrisă de tine
și cred că (era de aceeași culoare cu nisipul)
nu l-am mai recunoscut după câteva ore
(era mic și ușor) M-am uitat peste tot
(era delicat, ca o floare de soc) Am căutat lângă apă
și nimic (mi-l dăduse mama)
Am jurat că nu-l las acolo
(oricum voiam altul, nu?)
și m-a prins noaptea
pe plaja aia goală
(unul mai tare)
Am luat ultimul avion spre casă
și tot drumul m-am gândit la el
(unul mai strașnic, să nu se spargă așa repede)
Au trecut mulți ani de-atunci
(dar am găsit unul la fel de firav)
și el, încă pe plaja aia goală,
răscolit de valuri și de anotimpuri
nici nu știu cum rezistă peste iarnă
cum rezist eu
de dorul lui
(tot din flori de soc)
Mă uit câteodată la pozele din vacanță
poate-poate îl văd iar (săracul, e la fel de slab)
în ochelarii de soare
sau oglindit într-o vitrină de magazin
Și mi se pare că-l văd brusc
scurt (degeaba-l mai caut acum)
ca un licăr
Și dispare iar
și iar mă-ntorc în după-amiaza aia blestemată
de-atâta bine
Mi-am uitat sufletul undeva
pe o plajă goală.


Martirii

Gurile de aer te costă.
După ce ai respirat toată viața smoală
care ți s-a lipit și de ochi și de urechi,
aerul te ustură la suflet.
Te arde.
Ia și scrie, mamă,
scrie ce te doare și ce te alină,
ca să nu uiți mai târziu.
Ia și scrie, mamă.
„Viitorul-umbra”
și-o să vezi c-atunci aerul e mai ușor
și mai puțin acid.


Înainte

mi-ar fi plăcut ca dimineața
să nu fi fost atât de dulce
fără mine.
Dar asta
era înainte.
Când locuiam cu mine
într-un studio micuț
la marginea unei frunți albe,
pe o stradă colț cu tine.
Mă știam.
Mă plimbam pe străzile mele
miraculoase
și copacii mei - ca algele marine -
nu se zvârcoleau ca azi.
Aveam un lac liniștit
unde mi se înecau mereu durerile
care nu știau să înoate.
Mă știam bine.
Dar au ridicat fabrici și uzine
în mine.
Și străzile-s pustii acum
și rele
și lacul e stătut.
Iar eu mă tot gândesc
la cum era înainte.

Mai multe poezii și profilul autoarei aici: Cristina Botîlcă
Citește aici poezii din volumul: Dragostea nu suportă definiție
Cumpără aici volumul "Home": SmashwordsAmazonPayhip.

Copyright © 2020 Cristina Botîlcă
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.
Un produs Blogger.