ALEXIA BĂDESCU - PARNAS XXI

ALEXIA BĂDESCU
















***


tatăl meu era un elf al luminii
mama o simplă florăreasă din Obor
am ieșit din pântecul ei cu un scâncet
prevestind dureri neștiute încă
nu am vrut să deschid ochii să văd lumea aceasta
care mă amăgea cu un sfârc
de parcă știam că viața îmi va demonta toate jucăriile

nu moștenisem nemurirea tatălui
dar plângeau în mine toate păcatele mamei

am fost "cumințenia pământului"
nu îndrăzneam să mut niciun gândac de la locul lui
de teamă să nu tulbur ordinea firească a lucrurilor
cezarul venea uneori să-mi inspecteze pulsul fiecărei
dezamăgiri
aveam planuri mărunte
bucurii mărunte
regrete mărunte
gânduri mărunte
vise mărunte

doar sufletul îmi era pantagruelic


***

adorm în tăcerile tale
mă trezesc în nedumeririle mele
nu s-a întâmplat nimic
monotonia aceasta absurdă mă-mpinge afară din mine
e ger în secunda ce ne fecundă cu dinți colțuroși ascuțiți de prea multă vină
nu mai ești tu nu mai sunt eu "divina comedie" a lui dumnezeu
ci o banală rutină
iar templul acesta odată măreț
acum e ruină
redă-mă pământului antigona
să pot inspira lumină


***

purta un trenci obosit
în inimă o văgăuna și câteva mări moarte
semăna cu un mandarin uneori
părul vâlvoi mâini noduroase
rădăcinile înfipte în mizeria propriei sorți
ascundea la piept arcușul și vioara care mai scârțâia
nevrotic
bătrânul cu bățul
strigau batjocoritor șmecherii din cartier
câte-un marinar afumat îl mai scuipa prietenește pe frunte
pantofi cu toc înalt cizme cartier îl călcaseră de-atâtea ori în
picioare fără milă
indiferența lumii îl apăsa ca o dună neagră și grea
era doar o flașnetă veche la care cânta sadic un rechin
un nimeni în bătaia nopții
dar sufletul îi mirosea a valhalla


***

un pix
o piatră
o ură sălcie
așa se construiește absolutul
din așternuturi murdare
din dureri prin care vântul se crapă
din negrul cu care oamenii îți creionează fiecare răsuflare
tu nu semeni cu ei
ai nasul unei clipe dantelate și precare
fruntea îți este netedă și barbară
iar ochii
ochii sunt povara lui dumnezeu

când ți-e foame de un miraj
când dezgustul îți inundă toate celulele
te zbați între flux și reflux
te rătăcești în floarea-soarelui
doar atunci
semeni cu o blândețe
jumătate inimă crudă
jumătate rană
semeni cu toate miriapodele pământului
cu o mirare
cu o tablă de șah
dar niciodată cu fața ascunsă în verde de paris


***

ia-mi inima în dinți femeie
simte-o
este încă vie
e derutată și confuză
dar încă-mi poartă fulgerul din toamne
sunt misogin
eternul macho
actorul ofilit din parodie
sunt ventrilocul rânced din pustie
întoarce-mă pe dos femeie
strivește-mi nepăsarea cu un zâmbet
voi înflori a câtă oară
din mucegai
din rapsodie
ia-mi inima în cuget doamnă
ascult-o
este poezie


***

în garsoniera mea de la etajul opt
inima bate în rime
pământul e departe
cerul e la un vis distanță de mine
și îmi strânge-n retină
tot focul ce țipă în sufletul meu
în peștera facerii sunt doar eu
uneori nihilistă
alteori futuristă
cu gânduri aprinse de prometeu
acolo
"la vie en rose"
și liniștea coboară în sânge
iubesc în secunde
oftez în culori
păcatul de-a plânge


***

sunt călătorul cu numărul 888
revoluționarul cu sufletul pătruns
muribundul care mai are ceva de spus
oamenii sapă în mine tunele de temeri
în căutarea "lânii de aur"
tristețile-mi sunt analizate la microscop
sunt "sânge-mâl" într-o lume invadată de troli și brontozauri
în care puritatea e păcatul suprem
împart roșul la doi
luna la mii de păcate
respir ultimele firimituri de gânduri prelinse din oceanul romanței
știu că oamenii nu vor înceta niciodată să-mi răscolească misterul
să mă scuture de romantism
să mă picteze în gri

azi mă ascund în psihoza de miercuri
cuvintele le voi reinventa într-o altă zi


***

nord
apocalipsă uitată-n trecut
în partea mea de cosmos ninge cu mirări
cu urme de inimi sigilate ce fulgeră-n dureri absurde și măști de împrumut
sud
saltimbancul mai fură o stea căzătoare cu sute de fețe
și urlă în versuri nu sunt un proscris
sunt vis prigonit ascuns printre rânduri
desculț alungat spășit construiesc noi ceruri pe pământ pentru tine tandrețe
vest
egoismul îmbracă o formă divină
istericale logoree farduri ce curg pe obraz
rutină oboseală strigoi demență acută naftalină
în absența ta iubire soarele se va ascunde de noii prădători fără vină
est
acolo ești tu înger blând pitit într-o carte
tu pâlpâi tăcut ca o candelă-n noapte
mai stins mai pierdut printre șoapte
răsari abătut printre suflete moarte


***

moartea tocmai revenise de la tropice
amăgitoare ca o felină
la un bilet de avion distanță de mine
s-a uitat fix în sufletul meu și m-a întrebat
sunt frumoasă
am început să fluier a pagubă a ceaikovski
învățasem demult să fluier de pe vremea când am aflat că orizontul mi se-ngustează bandă cu bandă
ești frumoasă îi spun
fie ce-o fi
nu te iau nu vreau să te vindec de
singurătate
viața mă aștepta la un vis lumină


***

copilul fără niciun suflet alături nu plângea
crescuse cu amar și țipete în loc de lapte
învățase umilința și blestemul capului plecat încă de la primii pași
oamenii erau o toxină pentru el
el un deșeu nereciclabil pentru oameni
era fiul pământului și al nimănui
fuiorul netors
povestea niciodată spusă
speranța fără ziua de mâine
avea un tatuaj în loc de inimă
și răni fără de suflet

destinele pășeau nepăsătoare pe caldarâm
pantofi cu toc înalt cizme de brand bocanci militărești îl bătătoreau fără milă
în timp ce el își împărțea bucata de pâine cu alte animale fără stăpân

uneori se uita pe furiș pe fereastra unei case
dorea să vadă o mamă și-un tată
așa cum auzise el în poveștile de la cămin
trupul firav i se umplea cu o energie sălbatică trepidantă
când o vedea pe mama care timp de opt secunde era doar a lui
dar nu
el e războinic al străzii
el nu poate plânge

nici azi nu a sosit marfarul cu suflete


Note despre mine însămi:

Alexia Bădescu (Magdalena  Schulman, n. 27 august 1968, Drobeta Turnu Severin; locuiesc în Londra): Sunt absolventă a Colegiului Național “Traian” din Drobeta Turnu Severin (promoția 1987) și a Universității din Timișoara (promoția 1992). Am făcut parte, timp de câteva luni, din Cenaclul Lira 21 în urmă cu opt ani. Am renunțat repede la scris deoarece am plecat în Anglia. Am mai scris ocazional poezii, dar le trimiteam doar prietenilor și cunoscuților din mediul online. Am reînceput să scriu acum 6 luni și ceva, după o pauză destul de lungă. Mi s-au publicat mai multe poezii în revistele Ante Portas  și Sintagme Literare.

Citește mai multe poezii aici: Alexia Bădescu - Dragostea expiră

Copyright © 2019 Alexia Bădescu (Magdalena  Schulman)
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Un produs Blogger.