MANON PIȚU - NEGRU STORS
















Negru stors


1. e ploaie de sânge peste frig.
    potop de corzi sterpe.

    ochiul golit mi-a desfăcut pumnul.
    mânia Ta îmi va zdrobi degetele.

    trepte sunt coastele mele
    pentru timpul pietros.

    mă doare palma sub cui,
    mă dor ghearele.


2. zgârciuri uscate de ochiul lui Dumnezeu,
    caii s-au prîbușit.

    trupul meu e cer gol,
    punte pustie între privirile noastre.

    mestec pâine
    și sânge-nchegat cu boabe de scrum.

    mă uit prin Tine.
    nu pot să vreau nimic.


3. din noaptea asta a rămas
    o claviculă spartă
    și un animal scălâmb.

    dacă te sărut,
    devii inform.

    de mă atingi,
    mă desprind în fâșii.

    de dincolo, nu-ți știu conturul,
    aici, nu-mi cunoști lunecările.

    desfă-mi coastele și scoate
    larva
    ce nu-mi îngăduie
    să mă scurg inapoi.


4.  liniștea mea e seacă,
     cerul – vâscos.

     îmi voi lăsa părul să crească
     până îți va încurca pietrele,
     pământul va clocoti sub tâmplă,
     sunetele vor fumega.

     vom tăcea
     și vom izbuti să respirăm.

     marș păgân prin memoria copacilor,
     timpul nu va pricepe
     că e mișcat
     de o privire prea caldă.

      sunt aici.


5. coboară tristețea peste rana pământului,
    crește din mine ca o blană a inimii.

    gândurile mi se despletesc putred.

    ceva caricaturi în minus,
    câteva măști în plus,
    greșesc chiar când Sisif schimbă câte ceva.

    nu-mi exist nicăieri.
    privirile nu-mi sunt două.

    hârâie liniștea…
    izbește vântul,
    frângându-mi picioarele.



6. clădirile mele, clădirile tale
    se surpă-n aparențe confirmate.

    noroaie-nghețate,
    clădirile mele privesc în jos
    și împietresc fracturat gândul
    pe umbra ta.

    iarna asta nu și-a găsit culoare.
    ce simt acum drept frumusețe
    e forța dureroasă și adevărul unei dezvăluiri.


7. oasele tale scriu cu oasele mele
    ceva despre o epopee.

    când carnea mea va înnopta,
    voi ști
    că mi-ai spart blestemul rabiei
    și-al veșnicei mișcări.

    mi-e greu să aleg ce-aș mai vrea:
    ți-e indiferent ce viețuiesc.

    nu mă mai întrupa în câine,
    scurmând în mine spre a mă
    dezgropa.

8. am două mii de ochi zgâriați
    de ploșnițele și de praful
    cărților.

    am tot atâtea degete
    amorțite
    între fălcile-ncleștate
    ale ceasului.

    dorința asta naivă de a ninge
    îmi fleșcăie ultima urmă de demnitate.

    am să-mi mușc laba,
    să pot găsi un strop de sânge.


Mai multe poezii și profilul autoarei aici: Manon Pițu
Copyright © 2018 Manon Pițu
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.



Un produs Blogger.