MAGDA BĂLĂNESCU - DE DOR, RĂMÂI...


DE DOR, RĂMÂI...Magda Bălănescu – De dor, rămâi… Despre iubire, sunt multe întrebări, dar și răspunsuri pe măsură. Eu aș zice că iubirea nu se vorbește, ci doar se trăiește. Sau dacă vorbim de acest sentiment, să vorbim cât mai frumos, căci este cea mai nobilă simțire. Cum bine se spune, cel mai simplu: ”Unde dragoste nu e, nimic nu e!”. Eu știu că iubirea este atunci când iei singurătatea celuilalt, o faci cântec de leagăn în brațele tale și simți că ți se umple sufletul de celălalt. Iar dragostea, ca și focul - dacă nu le întreții, se sting... Poate fi ceva mai frumos decât să te îndrăgostești? Da - să-ți trăiești dragostea. Mai știu că iubirile care nu rămân împreună pentru totdeauna, nu au fost povești adevărate de iubire. Căci într-o iubire nu se fac nici compromisuri, nici promisiuni. Doar împliniri. Mai știu că o iubire este egal cu un singur lucru: cu respectul. Restul - e  simplu și frumos și vine natural de la sine... Și mai știu că... poveștile de iubire sunt de două feluri: cele care rămân și cele care rămân... amintire.


De unde...

De unde era să știu?
Da, de unde...
Spune și tu,
Vorbește-mă
și fă-mă dorul tău...
Că vinovat ești
la fel ca și mine.
Ne-am jucat cu iubirea,
Ca doi copii cu un fluture,
Ce se așeza
când pe sufletul meu,
Când pe sufletul tău.
Ne-am jucat cu iubirea,
Ca doi copii...
cu baloane de săpun,
În care se oglindea curcubeul.
Și glumeam și râdeam,
și eram fericiți.
Și eram...
Ne-am jucat cu iubirea,
Ca razele soarelui cu frunzele...
Când ne-a orbit, am lăcrimat.
De unde era să știm?
Că mă vei îndrăgosti de tine,
Că te voi îndrăgosti de mine?...
Că-mi erai secunda ce-o trăiam
Că-ți eram aerul ce-l respirai...
Când am știut...
Timpul s-a oprit.
Aerul m-a sufocat,
Am inspirat adânc să te strig;
Sufletul îmi era plin de tine!
Mi-ai răspuns cu dorul,
Te-am strigat cu dorința...
De unde era să știm?
De-am fi știut...
Ne-am fi ne-iubit,
Mi-aș fi luat fluturii
și aș fi plecat;
Mi-ai fi zâmbit peste umăr.
Dar acum...
Nu mai pot să zbor.
Nu mai am aer.
Te respir,
Nu ești.
Mă visezi,
Nu mă poți atinge...
Mă învelesc cu timpul
așteptării zadarnice,
în nopțile lipsei tale.
Mă rătăcești în așternutul tău
cu ne-prezența mea.
Îmi ești lacrima din pernă,
Îți sunt zădărnicie
pe buzele tale fierbinți.
De unde era să știm?
Am fi fugit
de fluturii din curcubeu,
Să nu le ardă soarele
aripile...
Te fac vinovat de vina mea.
N-am făcut ca noi,
ci cum a vrut destinul...
Dar i-am jurat
că mă voi răzvrăti
iubindu-te.
Pâna n-am să mai pot,
Sau până când
nu mă vei mai pierde...


Și poate...

Aseară-ai fost...
Ai fost un vis
pe geana mea,
Și mi-ai promis
că-mi ești aroma din  cafea;
Aseară-ai fost...
Am ațipit.
Te-ai furișat
la mine-n brațe,
potrivit.
M-ai sărutat...
și-am adormit.
Știu pe de rost
cum m-ai iubit;
De-aș fi crezut...
Ți-am dat tribut
sufletul meu,
Și tu ești eu;
Și te respir... iar tu...
oh, n-ai plecat!
Nălucă-mi ești,
Și rătăcești
ca un păcat
la mine-n așternut;
Iar pielea ta
e cu aromă de cafea.
De-aș fi știut...
Sărută-mi sufletul pribeag,
Mi-e dor de noi...
Iar pasul tău din prag
întoarce-l înapoi.
Și cât de mult tu m-ai iubit –
Eu te invit
la o cafea.
Eu sunt bărbatul,
Tu – femeia...
Și după-aceea
vom vedea.


Trecând...

O văd...
o văd mereu,
De la fereastra sufletului meu,
Pășește tristă
spre nicicând,
De parcă nu există
nici un gând,
nici un motiv
să-i facă visului naiv
un drum spre libertate.
Și peste toate,
De se poate,
Aș vrea să-mi lase
sufletul. Puțin...
să i-l alin.
Ah, un suspin
am prins acum.
Nu, nu mi s-a părut:
o lacrimă-a căzut
acolo-n drum.
Nu, n-o călca!
A fost a ta...
Și-acum, cu ea,
a mai căzut o stea!...
O văd... o văd mereu
cum trece tristă;
Nici nu există
pământ sub pașii ei...
Cu ochi plecați,
De dor chemați,
Și-o lacrimă-n batistă...
Aș vrea s-o chem
și să-i alin
al sufletului cald suspin;
Să-i dau un gram
de fericire,
Să-i dau povestea de iubire.
Femeie, tu –
De ce-ai iubit
neîmplinit?
Surâsul tău pierdut
cui l-ai plătit tribut?
S-a dus acum, s-a-ndepărtat
Cu capul tot plecat...
Când am s-o văd și mâine iar
Am s-o opresc, să-i dau în dar
un gram de fericire.

De la fereastra unui gând
Aștept mereu s-o văd trecând
Femeia – amintire...


O poveste

Știi... te-am iubit
Până n-am mai putut,
Până ce ne-iubirea
mi-a alungat sufletul
către niciunde...
Prin vorbe, prin fapte,
mi-ai cerut să te pierd;
Știi... de fapt n-ai stiut
că și iubirile mor,
că și cuvintele dor...
M-ai rupt din sufletul tău
și m-ai prăbușit!...
Mi-e frig, mi-e întuneric,
Mă sperii cât doare
nimicul din sufletul meu,
parcă nu mai sunt eu...
M-ai rugat de atâtea ori să-ți spun
cât de mult nu te mai iubesc.
Ți-am dorit să mă prețuiești
în lipsă, în ne-prezență,
în ne-iubirea ce mi-ai născut-o...
Și de-am să plec,
să nu-ți fie teamă,
Cum nu ți-a fost mereu,
crezând în iubirea mea eternă.
Dar și veșnicia are o limită
a neputinței umane.
”Mi-e dor...”
O să-ți treacă,
și mie mi-a trecut.
Cuvintele dor;
Cum le putem șterge?
Atingerea doare;
Am uitat mângâierea...
Te-am iubit, până n-am mai putut.
De-aș fi știut... aș fi plecat
când încă te mai iubeam,
ca să mă pot întoarce!
Când îți voi spune că nu te mai iubesc,
vei înțelege că m-ai pierdut...
M-ai prăbușit
afară din lumea noastră;
Mâna ta întinsă
mă doare. Nu pot...
Mă am pe mine,
ne vom descurca.
Am să mă ridic
doar pentru mine.
Nu trebuie să-ți fie teamă,
Trebuie doar să înțelegi..

Te-am iubit;


Tu ești...

iubirea mea secretă
și desuetă,
Ce-ai coborât din gând
în sufletu-mi arzând;
De ce nu pleci?
De ce te-ntreci
pe tine însuți când rostești
cât mă iubești?
Îmi știi secrete și mă lași
Cu lacrimi pe obraji;
Ție ți-am dat,
ca un păcat,
străine nopți de dor
pierdute-n dormitor...
Rămâi, te rog, secretă,
iubirea mea cochetă;
Mă pierde-n neființă...
O, biata mea ființă
a-ngenuncheat
din ceruri, în păcat!...
Dar vreau să pleci.
Îmi arde fruntea, ochii-s reci,
Te simt în mine, foc arzând,
doar printr-un gând!
Și-n suflet – praf de stele
mi-ai presărat;
Buzele mele
te-au strigat...
până-au tăcut.
Mi-ești dor pierdut;
Vezi, eu ți-am zis
că nu există paradis!
M-ai prăbușit să mor,
în foc mistuitor...
Ba vii, ba pleci... și eu
te-alung, te chem... mi-e greu
să știu cât mă iubești;
În strigăt, ori discretă,
Iubirea mea secretă
     Tu ești...

Mai multe poezii și profilul autoarei: Magda Bălănescu
Copyright © 2018 Magda Bălănescu
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.



Un produs Blogger.