LAVINIA ELENA NICULICEA - RADIOGRAFIA VISULUI


RADIOGRAFIA VISULUI














Lavinia Elena Niculicea – Radiografia visului (editura Anamarol, 2018): Poetă eminamente ancestrală, cu dese înălțări și coborâri în spirala onestității senzoriale, poeta Lavinia Elena Niculicea pogoară peste ferestrele sufletului simțiri faustice, transformând onirismul într-un laitmotiv al introspecției lăuntrice, acolo unde sufixele și prefixele existenței împletesc minutele trecute și clipele de așteptare. (extras din recenzia semnată de poetul Cristian Cărpenaru)

Titlul volumului Radiografia visului semnifică un criteriu estetic, are conotații, cu atât mai mult, cu cât visul e de origine divină. Într-un fel, continuă pe un plan superior travaliul artistic al poetei Lavinia Elena Niculicea din volumele precedente: Ploaie de gânduri (2012), Florile cerului (2014) și Dansând cu cerul (2016). Suspendată între „a fi” ea și „a fi” altcineva, poartă-n suflet revelațiile visului și secretele Raiului: bucuria de a crea. Trei laitmotive tranzitează lirica ei: visul, iubirea și lumina, cu silabe rostite de îngeri, în poeme care transfigurează utopiile vieții: În trend cu visul, Gând de lumină, Axioma timpului, Lavi en rose, Flori de Sânziene, Adamic abis, Așteptări fragile. (extras din recenzia “Conotația unui vis” semnată de scriitorul Nelu Barbu) 

Lavi en rose

Doamne, doar Tu mă ştii.
Mi-ai pipăit lumina
în amurg…
M-ai cules
din câmpia cu îngeri,
îndepărtând spinii
c-un zâmbet...
M-ai aşezat în glastra clipelor
îmbobocite,
numindu-mă Lavi en rose”.
Polen de dragoste
am lăsat în urma gândurilor,
să mă găsească visul.
Muguri îmi cresc
când mă respiri ca fluturii
cu înghiţituri de viaţă.
Dăruieşte-mi un nou răsărit,
să îmbrac din nou primăvara
cu sufletul Tău.


Adagio dezmierdat de cocori

Sunt frunză scăpată
printre degetele toamnei.
Îmi ciobesc aripile ruginii,
acoperind cu umbra mea
rana pământului.
Scriu un post-scriptum verii,
să mă aștepte c-un surâs blând
pe banca înserării.
Cu eternitatea în spate,
soarele obosit urcă
și coboară panta timpului.
Îi fac semn să se oprească
la ora când miezul dorului e copt.
Sub călcâie, îmi așterne covorul roșu,
să pot trece toate visurile
într-un adagio dezmierdat de cocori.
Rămași văduvi, copacii și-au tuns pletele;
ispitiți de-un șarpe, umblă goi.
Pe fruntea palidă,
păsări îi sărută de noapte bună.
Mamă, schimbă decorul acestui anotimp.


La o cafea cu mama

Mamă, viața mă naște
de mai multe ori,
în lipsa ta.
Clipa mă-nvață
a muri și a învia.
Trecutul mă ia de mână,
mă trece pragul școlii.
La ora de dor
mă conjug
cu visul
și buchisesc până târziu
literele universului
scrise în mine.
Aș vrea să monopolizez timpul,
să revendic toate amintirile
cu tine.
Viitorul să te păstreze
în brațe!...
Hai, vino la fereastra cerului
și fă-mi semn cu câteva raze,
să pot inventa noi duminici,
cu toții strânși în jurul zâmbetului tău,
la o cafea
sau la un ceai verde aburind a vară.


LAVINIA ELENA NICULICEA


Descopăr constelații

Alerg prin viață herghelii de cuvinte
Ce nechează când dorul le dă bice.
Le înham la o caleașcă de simțăminte,
Să descopăr constelații, deși sunt o novice.

Duc pe umerii clipei stele nepereche,
Vâslind vise într-un ciob de nenoroc...
Trec iceberguri prin a timpului ureche
Și țes continente așteptând al iubirii soroc.

Îmi culc capul în poalele unui răsărit,
Să mă mângâie mama c-un dor genune
Ce întoarce clepsidra unde am copilărit
Când fugăream cu ochii închiși o minune.

Azi cade o secundă asemeni unei frunze.
Îmi spun: E o renunțare la timp, la izbândă!
Și-n moarte pășește c-un zâmbet pe buze,
Pe nicio pseudo-primăvară nu vrea să se vândă...


Valsez cu tăcerea

Fără anestezie,
pe cord deschis,
viața mă operează,
îmi pompează în vene
o doză în plus de adrenalină
cât să îmblânzesc durerea.
Cu stetoscopul clipei
îmi ascultă visurile,
ce au stat în saloanele
de așteptare
pentru o bătaie de inimă
neștiută.
Când nu zăresc lumina,
invit viitorul să mă viziteze,
să mă ajute să mă nasc
din nou.
Îi servesc o cafea tare,
neîndulcită de trecut,
așa cum doar sufletul
se pricepe s-o facă.
Nu-mi mulțumește,
doar mă privește
dintr-un colț de eternitate.
În fiecare noapte,
pun întrebări stelelor…
Răspunsurile le găsesc
în mine
când valsez cu tăcerea.


De-aș fi

De-aș fi muntele cărunt
cu buzele să ating cerul,
veșnicia aș pune-o-n cuvânt,
credința să-mbrace misterul.

De-aș fi albastra mare,
infinitul să mă-mbrățișeze,
aș învinge furtunile de sare,
curcubeul c-un val să danseze.

De-aș fi firul de iarbă verde,
să mă spele cu rouă de stea,
în ziua de mâine voi crede
și voi răsări în dimineața acea.

De-aș fi o simplă rândunea
pe aripi să port primăvara,
zborul să-mi fie plenitudinea,
norii să-mi ducă povara,

pe pământ aș cultiva Raiul,
rodul l-aș pune într-un cânt,
dorul l-aș împerechea cu graiul,
universului i-aș șopti că sunt.


Raze eco

În anotimpul nostru,
Natura are încălzire centrală,
îngerii ne plătesc
factura la lumină.
Soarele ne donează
un ciorchine de raze eco,
să ne întărescă imunitatea
visului.
Pentru iarnă,
vom pune la conservat
verdele crud.

Mai multe poezii și profilul autoarei: Lavinia Elena Niculicea
Citește aici poezii din volumul: Poet cu normă întreagă (editura Betta, 2019)

Copyright © 2018 Lavinia Elena Niculicea
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Un produs Blogger.