LORENA CRAIA - EA DOAR EXISTĂ
















Lorena Craia – Ea doar există: Nu prea ai ce spune despre iubire. Ea doar există. Ca un dumnezeu în care nimeni nu crede, iar cei care cred devin fanatici în cele din urmă. S-a scris și Biblia ei, dar nimeni n-o respectă, pentru că nu prea ai ce spune despre iubire. Ea doar există.


Grijă de noapte

eu încă mai cred în femeia stângace
cu sufletul ghem
cu inima ace
pe care cu grijă de noapte-l desface
şi ţese o pânză
o pânză de foc
pe care o-ncinge mereu la mijloc

eu încă mai cred în femeia de-o zi
cu sufletul strâmb
cu inima gri
pe care cu grijă de noapte-l îndreaptă
cu limbă de moarte
o moarte ce-aşteaptă
ca ea să-şi revendice dreptul în carte

eu încă mai cred în femeia-tăceri
cu sufletul orb
cu urme de ieri
pe care cu grijă de noapte le trece
pe umărul lui
şi pe buza lui rece
ca ea să rămână, ca el să nu plece

eu încă mai cred că există femei
iar toate se-ascund
şi mor prea curând
dar totuşi rămâne
cumva
umbra ei


Orfeline

curbura pământului pare a fi
sânul pe care
Dumnezeu îl ignoră

laptele seacă-n cuvintele grele
fierul se-ncinge pe coapsele mele
şi pântecul ei
limba ta incoloră

coboară încet
spre glezna mea rece
înghițim în sec
este nouă şi zece

acum e momentul să spargem ferestre
dărâmă şi uşa
dărâmă tavanul
murim sau trăim?

te rog...
dă cu banul



Sunt în lumea orbeţilor de pretutindeni

îmi place săgeata
cu vârful teşit
străpunge încet
aproape discret
un trunchi de copac
din sânge cioplit

şi ea
ea se întinde în păcura buzei
o coapsă-mprumută palmelor goale

şi el
el caută frunza din trunchiul de sânge

azi nimeni nu plânge
nici tu
nici orbeţii
zidiţi în pereţii mormântului rece
pe care se-ntinde o iederă albă
şi care se prinde la tine în barbă


Vin

lacrima ta lucrează pământul
mijlocul tău se-ntâmplă cu vântul

sunt viu şi eşti vie prin tine tot vin
curge spre mine paharul ce-n chin

se-ntoarce pe dos de-amarul amar
eşti vie eu vin apar şi dispar

bea draga mea bea şi-apoi plânge
Maria cu ochii de noapte şi sânge

beau fără tine suntem tăcuţi
în lacrima-cursă de îngerii muţi

beau dragul meu beau şi-apoi plâng
Mariile nopţii cu sângele frâng

pâinea din pântec beau fără tine
sunt vie eşti viu şi vina tot vine


40

diavolii zgârie întunericul
cu unghiile lor lungi
până apar dimineţile
în pantaloni scurţi şi în dungi

contrar celor patruzeci de zile de post
mă pot căsători cu ea
este albastră şi moale, ca piatra
pe care Dumnezeu ciopleşte o stea

şi răscrucile toate, mai puţin una,
apar şi dispar într-o noapte
în care copiii se-ntreabă
ce este aceea o moarte

hai să închidem ochii acum
într-un borcan transparent
şi când îl agităm de sărbători
colindele şi rugăciunile
să nu-nsemne mai mult
decât un decor abuziv şi strident

mamă, tată
eu îmi doresc o fată
cu sânul pe-afară
uşor despuiată
care să mă-nveţe să zgârii
întunericul meu
şi apoi să o mârâi
s-o adulmec din spate
ca o javră bătrână
dragă mamă, să aibă
ridul tău de pe mână

dragă tată, sunt prost
au bătut în biserici
două clopote gemene
care par să îţi semene

ea acum se dezbracă-n tăcere
pe marginea patului meu
ce iubire căzută din lună
între coapsele lui Dumnezeu!


Mai multe poezii și profilul autoarei aici: Lorena Craia
Blog personal: Ars Muriendi

Copyright © 2018 Lorena Craia
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.



Un produs Blogger.