AURA DAN


Poet
















Fascinație nebună

În copilăria mea, mă fascina
râma -
era ceva incredibil cum ea venea,
cum mă privea prin orificiul ei de sidef întunecat
lucios, cleios, frumos pătat
şi cum se-ncolăcea,
şi cum scria din trupu-i inelat
litere flămânde de afirmare
şi dungi cu buline vineţii, liniare.
O zi întreagă o făceam să danseze
pe un băţ de chibrit
şi n-o lăsam să plece,
pe ea, freza, plugul afânător
al tărâmului fără lumină;
pe ea, culoarea care amestecă pământul cu azot
şi-l face să respire,
îi dă viaţă, îi face loc la trăire;
pe ea, baiadera ce se unduieşte şi dansează,
fără zgomote de ţimbale, fără strigăte, fără urale,
doar la bara unui băţ de chibrit
pe care-l ţineam fascinată în mână
şi n-o lăsam, poate, o zi întreagă,
sau, poate, o lună
pe ea, râma, să fugă-ntr-o umbră,
să intre-n ţărână.
Fascinaţie nebună, nebună, nebună…

 (din vol. „Culori pe eşafod”)


Poem pentru un nume

Am să-ncerc să scriu, din slove calme, line,
un poem despre un nume -
răstorn cuvintele, le ameţesc, le iau din nou la rând,
amestecându-le şi luându-le esenţa...
Dar nu-mi iese nimic… Mă străduiesc -
am în minte o vrere, un vis,
nume într-un poem aiurit, scris.

Aş dori, totuşi, să scriu poemul, chiar de-i aşa, aiurit,
unei vieţi desenate-n cuvinte fierbinţi, scrise cu patimă -
rog liniştea să-mi audă vrerea şi să-mi lase puterea -
amestec, din nou, ideile, le întorc, le-nvârt, le storc...
Dar nu-mi pot concretiza cuvintele… sunt seci…
am gânduri negre şi vreau să le materializez în poem-
numindu-mi numele în două părţi… tandem…

(din vol. „De trei ori treizeci şi trei”)

Culori pe esafod


De trei ori treizeci şi trei

Când soarele a mai dat o pagină din verset,
iar din cerul decupat
c-un pătrat,
umplut cu eşarfe de curcubeu înnodat
sau pliat,
din care curg ploi de-ntrebări,
s-au aflat -
flori înmuiate-n răspunsuri,
cuvinte parfumate cu miros de iubit,
roiuri de stele prinse-ntre palme,
lacrimi puse-n cupe de foc
şi zâmbete-nrozite rulate-n copt.

În trezia de după,
am descoperit
cum craii de la răsărit
au adus pentru infinitul perechilor de ochi
şi al minţilor dispuse-n metafore;
timp împărţit în jumătatea celor treizeci şi trei de clipe
şi… iubirea -

Iubirea mea din mâine,
cea de ieri…
în -
De trei ori treizeci şi trei…

(din vol. „De trei ori treizeci şi trei”)


C.V.

Mă numesc Toamnă,
locuiesc pe meleaguri sătule de căldurile verii,
am lucrat, de o veşnicie, printre ani,
m-am şcolit la rădăcina florilor de crizantemă
şi la frunza care, ameţită, s-a răsucit fără sevă.
Am învăţat cum să strig odată cu vântul,
să respir odată cu ruginiul, să plâng cu ploile,
să privesc lumea printre vălătucii de ceaţă
şi să mijesc cu soarele printre crengile dezgolite.
M-am calificat în a aduna recolte,
în a însoţi şcolăreii prin bănci,
în a pune la muncă pe cei ce au fost în vacanţe,
în a face strugurii must,
în a forma din gogoşari inimi ce bat înăcrite,
în a transforma vata norilor în plumb
şi în a aduce în tocul de geam, o gutuie.
Sper să fiu angajată şi anul acesta,
căci sunt răbdătoare şi indulgentă,
ştiu să vorbesc cu soarele printre temperaturi,
sunt târzie în ani, câteodată.
Şi uite aşa, aştept să fiu, la postul vacant, chemată,
eu, Toamnă, fiindcă sunt, anul acesta, bogată…

(din vol. „Jurnal despre ceilalţi”)



Scriitor tecuciAura Dan: M-am născut în oraşul Tecuci, județul Galaţi. Aşa cum îmi place să spun, sunt un autodidact. Actualmente sunt căsătorită şi locuiesc în Bucureşti. Activitatea mea literară a început în anul 2012, din joacă şi din prea multă singurătate. Acum, când scriu, nu mă mai simt singură, iar dacă o singură persoană citeşte ce scriu, eu mă declar mulţumită. Am început să public versuri mai întâi în grupurile de poezie, apoi site-urile literare: Grai românesc, Arhiva literară, Poeţii noştri şi apoi în revistele de profil, Literatura de azi, Dor de dor şi Confluenţe literare precum și în reviste on-line şi în revista Negru pe alb.

Apariții în antologii:

Speranţa în versuri (editura Liric Graph, 2016), Literatura de ieri, de azi şi de mâine (editura Liric Graph, 2016 – 2017), antologie şcolară (vol. I și II), Lumina cuvintelor (antologie bilingvă româno-rusă, editura Grai românesc, 2016), Sub curcubeul prieteniei (antologie trilingvă română-italiană-portugheză, editura Liric Graph, 2016), Deschide-mi dorule poarta (editura Pim, 2017), Prietenii poetice (din colecţia eCreator, editura Grinta, 2017), Parfumul unei noi primăveri (antologie bilingvă româno-italiană, editura Liric Graph, 2017), Damele metaforei (din colecţia eCreator, editura Ceconi, 2017), Iubiri înrourate (editura Liric Graph, 2017)

Volume publicate:

Rămăşiţe în culori (volum de debut, plachetă de versuri publicată de Editura Scriitorilor, 2015)
Culori pe eşafod (volum de versuri, editura Liric Graph, 2016)
De trei ori treizeci şi trei (volum de versuri, editura Liric Graph, 2017)

Premii şi diplome:

Diplomă de excelenţă pentru volumul Culori de eșafod, 2016
Premiul Special al Academiei Europene a societăţii civile din Chişinău la Festivalul Internaţional de Poezie – Renata Verejanu, ediţia IV, 2017

Pagina Facebook de autor: Aura Dan

Copyright © 2017 Aura Dan
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.


Un produs Blogger.