AURA DAN - PERCEPȚII


Percepții (editura Armonii Culturale, Adjud, 2020)Aura Dan – Percepții (editura Armonii Culturale, Adjud, 2020): Percepții, după cum însuși titlul o spune, este o carte plină de poezii-percepții, pe care vă las să le descoperiți, și-odată cu ele, deosebita sensibilitate din creațiile poetei, (care mă face să-mi dezgolesc toate ”gândurile ascunse din spatele…” a ceea ce nu mă lasă ea să rostesc despre ea), și, totodată, omul… Aura Dan, care atât de frumos spune: ”Cine mă citește, mă va cunoaște; Cine mă cunoaște, mă va înțelege; Cine măînțelege, își va dori să mă mai citească!”. Da, subscriu Sunt una care am avut și am, nu încredere, ci ÎNCREDERE DESĂVÂRȘITĂ în scriitoarea… Aura Dan! (extras din recenzia volumului semnată de scriitoarea Antoneta Rădoi)


Scrisul ca o taină

Număr petalele
unui trandafir fără spini…
„vine, nu vine, e pe drum…”
Deodată, simt cum vii
şi cum cu un bisturiu scobeşti în mine
după spinii trandafirului cu care, crezi tu, am scris.
Sub cardigan,
exuvia încearcă să-şi facă loc,
iar sub ea, pielea mi-a rămas tatuată,
cu simboluri, subiecte şi predicate,
de către spinii pe care tocmai i-ai găsit în scobitură.
Mă uit la pielea mea tatuată
şi cum tu nu mă mai cunoşti, nici eu nu mă mai cunosc.
Mi se pare că nu mai semăn cu mine,
eu cea care sunt acum fără exuvie,
sub cardigan.


Cu mine…

M-am unit cu mine
sub o respiraţie care m-a încolăcit, m-a răsucit,
m-a învelit.
Nu ştiu
dacă am rămas doar o pulbere dizolvată într-o iubire
sau sunt doar o coajă într-o plenitudine de dorinţe.
Ce ştiu este că anotimpurile au jelit
când eram despărţită de mine
şi nu admiteam că
respiraţia care
m-a încolăcit, m-a răsucit,
m-a învelit,
există
şi mă vrea unită în mine…
cu mine.



Fugărită de timp,
alerg
după el sau, poate, înaintea lui.

Alerg
fugărită de un lătrat din spatele gardului,
de viteza maşinilor care trec pe strada mea
şi de iuţeala unui izvor de munte.
Sunt fugărită în spaţiu,
alerg
pe direcţia arătată de un deget-arătător
spre capete diferite
de sfoară.
Nu ştiu către unde mă-ndrept,
către unde mă va duce sfoara,
ce ştiu e că
fugărită
şi cu picioarele împiedecate de timp
alerg…



Mă scufund într-un ocean cu file
şi îmi ridic privirea spre cer
să pot respira îngeri.
Mă scufund într-o mare,
măsurându-i cu o riglă ipotenuza triunghiului
dintre nas şi tâmple
să pot dimensiona mângâierile fremătătoare din ochi.
Mă scufund între vârfurile munţilor cărunţi
şi coada lunii
să pot aduna flăcări din poeme,
să le pun într-un buzunar de frac.
Mă scufund într-un zar din fildeşul unui elefant
să pot simţi măreţia iubirii
punctată cu negru de abanos.
Mă scufund…



Pe pământul crăpat, crăpat de dureri -
scenă, macara, imagini, sfaturi regizorale,
actori cu măşti, personaje, figuranţi, ochi după paravan
şi-un timp sfertuit de ban.
Se filmează.
Cadru’ 1…
Cer vânăt, lumină din neon,
mamă-n travaliu, cordon ombilical, început,
plânset mut.
Cadru’ 2.
Figuranţii în bănci, alfabet, cifre, litere strâmbe, cântece şi poezii ce fac tumbe.
Cadru’ 3.
Un soare din carton cu raze regulate, mâini împreunate, ochi împerecheaţi, iubire fierbinte,
trai făr’ de minte.
Cadru’ 4.
Clopot şi jale, garoafe artificiale,
frunze uscate,
ecouri cu noduri, romburi.
Stop!S-a filmat!
Regizorală pe pământul crăpat.
Viaţa nu se-ntoarce, nu face probe
Şi… n-are duble.



Într-un cer violet,
înconjurând rotundul soarelui fluid
sub melodia îngerilor,
şoaptă de violă cu miros de scrum şi păpădie,
un eu şi un tu
într-o promenadă… de iubire.
Un tu… pentru mine… un eu -
dansezi pe flăcările din soba roşcată,
cântându-mi o simfonie trosnind odată cu lemnul uscat
şi ignorând melodia din fundal.
Un tu… pe mine… un eu -
îmi mângâi inima cu focul, sufletul cu o felie de ger, gândul cu lalele creţe şi visele cu umbre de chitară.
Un tu… mie… un eu -
îmi sorbi cuvintele şchioape
rostite cu naivitatea porţilor deschise,
îmi frângi un vers din Shakespeare
şi-mi faci din cerneala lui cunună cu boabe albastre.
Îmi săruţi valsul şi pluta ce zboară prin cer de lăptucă,
îmi îmbrăţişezi picurii de iubire
şi tot ce-s un eu, pe covor de noapte, lângă un tu.
Într-un cer violet,
înconjurând rotundul fierbinte al soarelui fluid
sub melodia îngerilor,
şoaptă de violă cu miros de scrum şi păpădie
un eu şi un tu
într-o promenadă de iubire.



M-ai înşelat, azi, cu râul stors de viaţă
şi mi-ai adus la cunoştinţă,
fără căinţă
că sufletul meu, din cutia cu chibrituri, nu s-a aprins.
Mocneşte într-un jar,
un jar nestins
şi se roagă.
Se roagă la lună, în firidă de cretă,
ca albul reflectat
să deschidă cutia cu chibrituri şi să aprindă jarul.
M-ai înşelat, azi, cu un bob de perlă albastră,
ciob dintr-o fereastră,
şi mi-ai reproşat
că inima-mi ce bate sacadat
stă ascunsă în nor şi griul, prin picătura ploii,
poate, vreodată,
va aprinde inima ce-şi are locul acolo
şi bate sacadat.
M-ai înşelat, azi, cu şuvoiul lacrimilor răscolite
şi mi l-ai adunat într-un pocal cu picior,
ca interiorul meu să nu ofteze de dor,
ci să respire parfum de iubire,
o înşelată armonie, veselă simfonie.
M-ai înşelat, azi, cu…


Percepţii

Ce gust o avea lumina?
Gustul unei picături de ploaie
ce hrăneşte o cireaşă
ascunsă după cortina norilor.

Ce miros?
Mirosul unei crizanteme
pusă pe mormântul unui poet
demult plecat printre cuvinte.

Ce imagine?
Imaginea albului-gălbui
din albumul cu amintiri
al unei bunici.

Ce sunet?
Sunetul unui cântec de leagăn
uitat într-o lacrimă
dintr-un timp relativ.

Şi ce formă?
Forma sufletului tău
pe care îl ţin strâns
în pumnul meu stâng.

Citește mai multe poezii aici: Aura Dan și Aura Dan - Egofantezii
Pagina Facebook de autor: Aura Dan

Copyright © 2020 Aura Dan
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Un produs Blogger.