AURA DAN - EGOFANTEZII


Aura Dan – Egofantezii (editura Mircea cel Bătrân, 2018)În această carte, poeta bucureşteancă Rodica Aura Dan, ne propune o selecție substanțială de poezii cu un titlu, nici că se putea mai bun, Egofantezii. Da. Niște fantezii ale sale așezate discret, modern, ca un discurs liric unde abandonează prozodiile clasice și se dedă, optează, pentru posibilități de expresie ale versului liber, alb, al poeziei postmoderniste. (…) Important este faptul că în acest volum de versuri, Rodica Aura Dan, ne dovedește că este deja inițiată în tainele exprimării lirice, unde rândurile au o frumoasă curgere, poeta transmițând acel fior cititorului, creându-i imagini destul de sugestive. În mod cert, volumul Egofantezii al Aurei Dan, îi confirmă valoarea scriitoricească, evoluția ascendentă, activitate care vorbește în locul domniei sale. Însuși valorosul scriitor și critic literar, Daniel Cristea-Enache, despre cartea Egofantezii a Aurei Dan, spune: ”Poezia este frumoasă, la propriu și figurat”. De ce n-am spune și noi! Felicitări, Aura Dan! (extrase din recenzia semnată de scriitorul Puiu Răducan)


Cum sunt eu?
Transparentă, naivă;
umblu printre neguri, printre nopţi
şi printre ţepii privirilor ce ard –

Ce sunt eu?
O flacără
ce arde într-un ungher de cuvânt
şi rup silabele să nu mai facă zgomote printre minţi –

Cine sunt eu?
Sunt o picătură
ce şchiopătează albastru pe şotronul plin cu bolovani şi gânduri răutăcioase -

Unde sunt eu?
Sunt peste tot
şi zbor printre corzile de vioară ale lunii tăiate de un nor la care cântă arcuşul, jumătate iubire –

Când sunt eu?
Atunci când aflu...



Sunt un punct,
un vibrând din univers
sau, poate, un abur ce stă pe un pod,
pe-un disc stăpânit cu picioare din inimi
şi miros de migdală amară,
galopând prin infinitul nimic.

Sunt, nefiind,
dornică să mă hrănesc cu boabe de struguri de la colţuri de ochi,
cu zâmbete din cuvinte şi culori din romburi.

Aşa, nefiind,
culeg petale din rai
şi îmi pun stelele pământului în plete,
pe palme sare din Praid, pe urechi gângănii albastre,
iar în ochi focul unui suflet infinit.

Totul, totul fiindcă vreau,
vreau să mă văd, să mă vezi, să mă vadă,
dacă tot nu mă-ntreabă...
Acum, când am atâtea răspunsuri
şi am făcut modificări, şi am răsturnat lumea;
nimeni nu mă-ntreabă nimic.


          Zburători

          Port în pumn o droaie de idei -
          le strâng ca-ntr-o menghină de gumă şi le dau drumul
          metamorfozate, uşor, uşor, în ţărână
          să se dezintegreze,
          să poată fi puse pe corzile rapsozilor
          şi în oala cuvintelor, la amestecat.
          Port în suflet
          o siluetă din vreascuri
          şi o ţin strâns
          până în clipa în care limbile ceasului
          se răstoarnă către-napoi,
          iar flăcările iubirii
          se transformă-n catran
          ce arde într-un lichid de existenţă.
          Port în inimă

plumb de dorinţe ne-mplinite ce au colţişori de-ndrăzneală şi vis care, odată, cândva, alături ideilor vor zbura...

Volum de poezii


Sunt... magnolie

Sunt magnolie din iubire-nflorită,
udată cu virgule de soare-nvineţit
şi puncte din ploi lunecoase
păstrate printre culorile curcubeielor ondulate.

Am înflorit
şi port în corolă miros
ce sparge adierea zefirului de primăvară
şi te-ameţesc cu parfumul meu de răsărit,
pe tine,
iubire.

Am înflorit,
iar petalele-mi din catifea
îţi zâmbesc printre boabe de rouă
şi-ţi fac culcuş parfumat,
ţie,
iubire.

Am înflorit între degetele tale
ce mângâie, neîncetat, părul meu din coajă de nuc şi genunchiul pus la rugăciune, pentru tine, iubire.

Am înflorit
şi te sărut printre verdele frunzelor, punându-ţi în portofelul norilor lacrimile vărsate de atât dor,
   de mine, iubire.

   Am înflorit,
   cuibărindu-mă în jumătatea dreaptă a inimii tale,
   cea care-mi aparţine,
   parfumată
   cu miros ce sparge adierea zefirului de primăvară,
   mie,
   iubire.

   Am înflorit
   în orbita ochiului tău stâng, ca devorându-ţi privirea să mă vezi, mereu,
   doar pe mine, iubire...


Mai multe poezii și profilul autoarei aici: Aura Dan
Citește aici poezii din volumul: Percepții (editura Armonii Culturale, 2020)
Pagina Facebook de autor: Aura Dan

Copyright © 2018 Aura Dan
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului

Un produs Blogger.