DORU MIHAI MATEICIUC

 

Uniunea Scriitorilor din România

confesiuni ALT-ORA (remastered)

în umbrele voastre
alte umbre se suprapun
nu ofilindu-se nu înmugurind
nemurind vă cheamă înapoi

trăiți! găsiți
cuvinte în glasul vostru
așterneți totul pe hârtii
declarați și semnați

în umbrele voastre în acest cimitir
alții trăiesc prin visele voastre
alții respiră aerul ce-l respirați
astfel voi netrăind îi trăiți

iar EI. ce să facă?
spun mulțumesc
în timp ce pictează pe-o sapă
luceferi mucegăind. luceferi înflorind

într-o stea oarecare așa cum este
oarecare colonie. patria mea


de netocit ca bruma ce așterne

morții se îngroapă-n pământ
viii se îngroapă-n hârtii
eu sunt cuțitul japonez
născut în Bucovina
care atunci când taie
patria mea
se ascute într-una


bucovina zgâriată

stăpânește sensul vieții
unui om
și vei stăpâni
inima lui

inima bradului știe
în ce direcție
să crească să se apere
cu acele lui

eu sunt disc de gramofon
pe care unghia ta
sfâșiindu-mă lent
îl învârte

prin viața copiilor mei
în chitara care sunt
arterele tale zgâriate
îmi luminează nopțile


știți cum este

poporul român seamănă
cu dumnezeu
care
în imensa lui bunătate
a recunoscut că nu există


eu spun

floare de nu-mă-uita
patria mea
să știi

poesiile sunt
îngeri cu aripi legate
luminând o perdea de păcate


dragă Bucovină

eu umplu cu această carte
depărtarea care ești
oază a spiritului ou primordial
pod vertical prin ceața nopții

acum ce trăim?

hai să rupem vremurile
dar din dar se face iar
cioburi luminând în
pahare goale de-atâta istorie

acum ce trăim?

vedem peste hotar lacul de chihlimbar
bine ascuns în rășina amintirilor
frate al meu tăcut
astăzi nu te-a înveninat nimeni

acum ce trăim?

frate al meu din aceiași mamă
ești când cânt fără avânt
fagure închis în curcubeu
zâmbet scurs pe un geam


vorba mersul portul

firul de iarbă are în călcâi
alt fir de iarbă
mai înalt

fiecare român are în pământ
cel puțin trei morți
care-l susțin


calendar ortodox

astăzi este dezlegare la pește
români treceți munții carpați
aruncați cu arginți în femeile
care pot să vă facă bărbați


poesia (XIII)

poesia este complicitatea
luminii coborând pe o coapsă
ascunsă în acul de brad

poesia este răbdarea
izvorului lustruind piatra
sânilor ascunși după palme

poesia este mirarea
unui greier îmbrăcat în brândușă
rătăcind prin labirintul zăpezii

poesia este ascultarea
zborului de fluturi tremurând
peisajul care sunt

Doru Pustnicul de Bucovina


Doru Mihai Mateiciuc (n. 22.09.1961, Suceava): Membru în Cenaclul de Literatură și Artă Tânără Zidul de Hârtie, Clubul de Inițiativă Literară, Cenaclul Transfrontalier Cernăuți - Suceava Mașina cu Poeți, Casa de Poezie L.ink, Societatea Scriitorilor Bucovineni, Uniunea Scriitorilor din România. A publicat în revistele Opinia Studențească, Convorbiri Literare, Levure Litteraire (Franța - SUA - Germania).

A publicat în volumele colective:

Prier (Editura Cartea Românească, 1988)
Umbra Libelulei – Prima antologie de haiku românesc (Editura Haiku, 1993) 
Scumpa Patrie! (Editura Cygnus, 2018)
Imagined Invited (Editura Hafan Books, Marea Britanie, 2020)
Spărturi & crochiuri literare (Editura Cygnus, 2020)
Plai de Berchișești (Editura Cygnus, 2021)

Volume de autor:

Rafee (Editura Timpul, 2014)
Raphae (traducere în limba engleză, Editura Timpul, 2015)
Iluzia (Editura Limes, 2015)
Ilusia (traducere în limba engleză, Editura Timpul, 2016)
La Pluie sur le sable brûlant (Editura Edilivre, Franța, 2017)
Antierotica (Editura Junimea, 2017)
Antieroica în versiunea transcrisă de Doru Pustnicul de Bucovina (Editura Vinea, 2018)
Nowruz (Editura Limes, 2020)
Călătoriile lui DORU conchistaDORU (Editura Ex Ponto, 2021)
Bucovina zgâriată (Editura Cygnus, 2021).

Citește mai multe poezii aici: Lecția de zbor și adevărul despre cuvânt (my way)


Copyright © 2022 Doru Mihai Mateiciuc
Utilizarea integrală sau parțială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.


Un produs Blogger.