DORINA CARP NENICI
















Nedumeriri

Nu m-a trezit nici luna,
nici stelele, nici vântul..
În nopțile singurătătii, te arde
pe jăratec, gândul..
Și nu știi să răspunzi tăcerii
la întrebări atât de mute
și unori atât de grăitoare,..
Te uiți cu ochii ațintiți în întuneric
prin iriși.. ce se-neacă-n mare..
și vrei să spui.. și vrei să strigi
însă cuvântul e stângaci..
Dar cum să poti vorbi, când
chiar de vrei, ..tu trebuie să taci
și noduri, mii de noduri,
gândului și vrerii,
tu trebuie să faci?!
Și nu poti să-ntelegi răspunsul
la nicio întrebare,
când ceasul și minutul
și secundele sunt.. timpuri vii
și-atât de trecătoare...


Când

Când
ochii se închid
în mine,
mă doare plânsul
cel de taină,
mă dor,
atâtea așteptări
și tot atâtea întrebări
..și nerăpunsuri
Mă doare cerul
ce m-apasă
și lacrimi grele
pe sub gene, curg...
Mă doare dor aprins
Doamne, de Tine,
Când
ochii mi se-nchid
în mine!

Cu timpul de mână, editura Pim, Iași, 2019

Unde să ascund clepsidra

Unde să ascund clepsidra?
În ce deșert îndepărtat
să-i vărs nisipul, în nisip..
Sau să o-ngheț măcar o iarnă
s-adorm cu ea-n același anotimp?!
S-o sparg în mii de țăndări
de pragul timpului pierdut?
Și ce folos, să fac
din ceasuri și din ore, rug…
cu anii mei, să le dau foc?
Nu știu nici un folos
să mă răzbun pe timp..!
Mai bine să mi-l fac prieten
și împreună să ne-ascundem
într-o clepsidră nouă,
fără anotimp.


Cui să las?

Cui să las răsăritul meu,
când amurgul
îmi atinge privirea
c-un zâmbet viclean?
Cui să las dorurile mele
când mă afund adânc
în tăcere..
și vântul mă ia
și mă cerne..?
Și-n brațele cui
să mă lepăd
când aripile-mi,
de infinitul zării se zdrobesc...?!
Clepsidra își cere iertare
și dreptul, ..să-i las totul...
Și-i las!.
Privesc în urmă,
la cer, la soare,
la fericirea mea, privesc..
și-ncet mă contopesc
cu noaptea, într-un somn adânc...


Sonetele nopții

S-a-ntunecat adâncul
și-și lasă lin să curgă
noaptea, printre stele,
s-adoarmă-n ochi de gânduri,
tăceri adânci, ..după tăceri
și liniștea să toarcă în fuioare,
straie de pace peste ziua care
încet-încet, ne-a scos din.. ieri.
Și stelele și ele, toate
își țes planetele de iriși
unde își fac în taină,
culcuș de tihnă-n zori
de primăveri uitate prin oglinzi..
iar cântul nopții se strecoră
sub ramuri vii de gene,
când luna cu zâmbet auriu
își varsă nostalgia în solfegii
din cupa-i plină cu sonete.

(poezii din volumul Cu timpul de mână, editura Pim, Iași, 2019)


Dorina Carp Nenici (n. 14 aprilie1956): Nenici (de acasă Carp), Dorina, o hușeancă, cu multă fantezie pentru că-i hrănită din cânt și din poezie, apare pe lume în satul Averești, unde părinții săi hușeni erau aflați intr-o vizită pascală. (...) În prezent este bibliotecară la Biblioteca Comunală din Pădureni. Atrasă de cântec și de poezie încă din anii copilăriei, scrie texte în limba română pentru melodii șlagăr din repertoriul unor cântăreți străini (pe care le și interpretează). A participat la concursuri de creație și recitări organizate de Cenaclul Artelor din Vaslui (unde a fost premiată în anul 1973, fiind membră a Cenaclului literar al Casei de Cultură din orasul Huși, condus de profesorul și poetul Ioan Alexandru Angheluș). Din anul 2008 este membră a Cenaclului Mihai Eminescu” din Huși. Dorina Carp Nenici și-a început activitatea literară în anii gimnaziului, publicând poezii în revista Zorile, a Liceului Cuza Vodă”. Debutul editorial, a fost marcat de volumul Poezii (prefața semnată de prof. Luminița Săndulache, editura Pim, Iași, 2005). De curând a publicat volumul Cu timpul de mână (prefațat de Ana Anton, editura Pim, Iași, 2019).

Va veni ziua, va veni noaptea, va veni clipa, când cuvintele mele vor adormi în somnul nerostirii, ..sau poate că nici nu se vor mai naște... Celelalte cuvinte, vor mai fi scrise sau nu, rostite sau nu, ..nu se știe pe unde vor rămâne în încleștarea vremii. Însă aceste cuvinte, scăpate printre degetele firii, sunt aici... și vă spun, că o clipă, poate deveni eternitatea, pe care și eu o voi stăpâni într-o zi și vă voi privi și vă voi îmbrățișa cu brațe lungi de veșnicie... (Dorina Carp Nenici)

Citește aici poezii din volumul: Cu timpul de mână (2019)

Copyright © 2019 Dorina Carp Nenici
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Un produs Blogger.