GEORGE G. ASZTALOS - KILLERS LOVE JOY


Eppur ti muove












Poeme din volumul în pregătire ”Eppur ti muove”


5 minute. şi înalta frecvenţă a nebuniei

hei hei tocmai m-am întors cu sticla şi ţigările
şi pe hol e o oglindă mare aşa
nu ai cum să o scapi

ei bine
mi-a tăiat respiraţia sălbaticul ăla bărbos
încruntat muncit neiubit
cu ochii lui de copil fugit de acasă

şi care ţine sticla ca mama lui Dumnezeu
în braţe
salvarea

isuse

în ce duioşii de corpuri de întunecat
ne trezim oameni buni

bine în fiecare zi sunt trist exact 5 minute
dar alea sunt de comă la spital
alea sunt când ajung beat de travaliu acasă
îmi arunc scârba de salopete unde apuc
îmi iau treningul şlapii inima la loc
şi şed câteva clipe cu ochii în gol

pe urmă vine bucuria mă ciufuleşte
îmi pune coarne de înger pămpălău
şi lucrurile reintră în nebunia ordinară

dar măi lume alea 5 minute
ar termina şi pe mama dracului

oricum
io-s dedicat de saltă voia bună mai toată ziua
uneori mă întreb de ce lătratul ei de treabă
nu m-ai făcut Doamne câine
să simt la nivel animal toată trăsnaia
și să mă ia o milă cât o lume întreagă
de Cristoși în supliciu și urlet pe cruce
dar n-ai să vezi nu pot fi trist decât 5 minute

am mai spus-o
solitarul fericeşte lumea oriunde seduce
iar singuraticul doar cînd se duce

şi nu mă pot condamna am reuşit de al naibii
să iubesc unele din cele mai tari îngerese care există
și nu am fost trist după ele mai mult de 5 minute

ei şi voi nu mă luaţi în seamă
sunt doar un aiurit vorbesc supersonice
ba chiar aş fi în stare să vă las
inima trăsnită de bucurie
că încă e vie

între timp plouă din convingere pentru că
e neînstare pămîntul să reţină apa
în marea lui dragoste de deşert

nu știm nu vrem dar animalele sunt mai poetice
decât maiestatea noastră
îşi văd de treabă cuminţi şi simt totul

de rămâne perplexă ultima nesimţire a lumii


De ce mă bonsai

Măi te iubesc
Mi-a spus cu o bucurie în lacrimi
Dar acum o să plec!

Doar ce mi-a spus-o
Şi am privit-o cum fuge

Şi întrebarea aia
Mi-a scos inima din minți
Ani la rând

Azi am văzut-o era tot o minune
Doar un pic mai de odinioară
Dar care tot râde şi plânge

De ce ai plecat am întrebat-o
Uite cu mâinile astea două
Mi-a spus
Când stau să iubesc

Simt cum fericirea ne distruge


Ange malade

am cîntărit toate aspectele
nu-mi pot da seama
sunt prea obosit
prea rupt de tandreţe
prea izolat în străini
pe şantiere grămadă
şi orice pauză mă resimte
inutil şi ciudat

credeam că e acasă undeva acolo
dar e nicăieri

dacă vrei acasă vrei niciunde
e aiurea să vrei
e ideal pentru toţi să fii nicăieri
sau mai bine
să nici nu mai fii să dispari
la persoana întîi singular
şi fără niciun termen de comparaţie

pentru că mie mi-au murit comparatorii
nu mă mai compar numai cu mine
și pentru ce să revii acasă

păi chiar ce să aştepţi
cei mai mulţi se feresc
de viu şi străin
şi ce să vezi
în morţii lor se simt ca acasă

totul va fi bine pentru că vin
dintr-o linie puternică
de evadați lunatici
care s-au adaptat și la mama bejeniei

atâta că-s un înger bolnav sfâşiat
de frumuseţi aproape cuminţi
cu ochii larg deschişi
cu pumnii grei
cu inima ieşită din minţi


Killers love joy

și normal că îl fac să arate drăguţ
dar îl antrenez să asasineze
hobby-ul meu preferat e să mă îmbrac
ca să ucid

hobby-ul meu se plimbă prin coșmarele tale
vrea sânge curaj şi tort de ciocolată

de altfel
ar putea să pară ucigător dar
în vaporoasa ei rochie goală
ea mă înjură cu duioșie mă crede
în stare de te miri ce
probabil are prea multe pe cap
și tot ce îi trebuie e tot aia
numai că-i lipsește din ce în ce mai mult
și nici alea nu cresc pe garduri
căzute din cer

n-am cucerit nicio femeie din senin
le-am terminat
numai pe alea vreo două
care mi-au subtilizat
cuţitul în spate

de fapt sunt un nebun cuminte
am lista scurtă
a celor merituoşi
să le iau piuitul
în brişcă

uite stau în poziţia Hamangia
secolul e oprit pe-o fază cu demenţi
e cam nădușeală
tocmai mi-am scos cuţitul
că îl pusesem la păstrare
într-o cutie cu durere amorțită
și cu uitare

afară domneşte un fel de greaţă sleită
oraşul ne vomită pe la casele noastre
apoi ne rînjeşte prin geamul murdar
şi din vecini se aude straniu iată:
cușca și cu reaua beată
ce gagică-am fost odată!

io cred că boala asta de a continua agonia
e suprema tâmpenie şi treaba e
că îţi dă la ofertă cîte o gură de aer
nu te gîtuie pînă vezi stele
face concesii te simţi ba capră ba varză

şi mă omoară de râs cuţitele alea care taie
atît de elegant feliuţe de fiţe
pentru boarfe de ambe sexe prin rest-aurante
deşi sunt veşnic neascuţite

cred că la unii e musai să le iei gîtul
ca să vadă şi ei că au un cap
pe care în altă viaţă ar fi putut
să-l ţină de-a dreptul pe umeri

vorba cântecului odată am ucis o vrabie
pe urmă am jelit-o cu o bucată de pâine

dar cuţitul meu fumează calm în noapte
într-un fel de durere amorţită
la care oraşul rînjeşte prin geamul murdar

hei-hei totul e oprit
pe-o fază cu demenţi
nu ai
decît să intri aşa

şi ca din greşeală
să dai play


Pandora

eram realmente încântat presimțeam la refuz
că o să ne citim mângâietor mușcăturile cicatrizate
cu tot dragul și empatia până la cuțite

eu hoțul de foc al zeilor pentru bucuria celor zgribuliți
ea dăruitoarea cu toate tristețile demente
ale zădărniciei

a plecat mai e o speranță murim aici
și se simte de ne scoatem ochii

Mai multe poezii și profilul autorului aici: George G. Asztalos
Citește poezii din volumul: matAdor (editura Minela, 2020)

Copyright © 2019 George G. Asztalos
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.


Un produs Blogger.