GABRIELA ARONOVICI - DOR CUANTIC


DOR CUANTICGabriela Aronovici – Dor cuantic (editura Vremea, 2018): Într-o imensă generozitate faţă de cititorii săi, Gabriela Aronovici, le oferă acestora, pe tavă, întregul său suflet în care domneşte cu desăvârşire iubirea. În opinia mea, una dintre însuşirile de bază ale poetului este să-şi slăvească iubirea. Gabriela Aronovici, face acest lucru prin fiecare cuvânt, prin fiecare vers, prin fiecare poezie. Îşi cântă şi îşi slăveşte iubirea, uneori încrezătotoare, curajoasă, îndrăzneaţă, alteori temătoare şi timidă, o timiditate învelită într-un bun simţ cum greu mai întâlneşti în zilele noastre, în care, poezia de dragoste, devine din ce în ce mai obscenă şi mai directă, fără a se mai ţine cont de limitele bunului simţ. (...) Gabriela Aronovici, clădeşte, prin poezia sa, parcă, un gen aparte. O poezie, extrem de bine calculată, acest lucru nu e surprinzător, gândindu-ne la profesia pe care aceasta o are. O poezie, care, e calculată extrem de bine şi extrem de în detaliu, pentru a putea ajunge în sufletele tuturor celor ce vor să simtă dragostea, aşa, cum, o simte Gabriela, din toată inima. (extrase din recenzia semnată de poetul Călin Pop)

Iubire cuantică

Cuantele mele de energie
Fără timp și fără spațiu
Doresc să se împletească
Cu cuantele tale de energie
Fără timp și fără spațiu,
Pentru a genera
O nouă formă de lumină,
Iubire cuantică senină.

Magnetism

Azi sunt eu
Polul Nord
Și tu ești
Polul Sud,
Iar magnetul este
Poezia care
Ne atrage
Până la îmbrățișarea
Perfectă, iminentă.
Apoi tu devii
Polul Nord
Și eu tot Polul Nord,
Iar magnetul ne
Aruncă la
Depărtare mare,
Până la o nouă
Inversare a Polilor,
Când eu devin Polul Sud,
Iar tu devii Polul Nord
Și ne atragem unul
Pe celălalt cu dor
De poezie și amor,
Până la o nouă
Iminentă îmbrățisare,
Care prin forța sa,
Ar putea schimba
Chiar toată Lumea.


DOR CUANTIC

Doar eu

Doar eu citesc
În tine,
Povești nespuse încă.
Doar tu opresti
În mine timpul.

Doar eu
Prives cadânc
În Sufletul tău mare,
Găsind comori ascunse.

Doar eu aprind
Privirea ta
În mii de stele
Ce lumineaza
Mintea mea.

Doar eu
Privesc oglinda
Sufletului meu
Văzându-te pe tine,
Dragul Meu.


Acum

Timpul s-a transformat în contratimp
Iar spațiul ne ține la mare depărtare,
Purtați de gânduri și de valuri pe mare,
Zburând pe pârtii cu viteză mare,
Fiecare într-o altă zare.

Acum ar trebui timpul să-l sfidăm,
Sufletele să ni le adunăm
Într-un minunat zbor de fluturi aurii,
Care ne poartă peste câmpii și poezii.

Când vom obosi de atâta plutire în fericire,
Să ne facem culcuș în amintiri,
Să ne bucurăm de clipa de dăruire
Și să ne visăm fericiți viitorul.

Nu a fost o întâmplare
Că ne-am întâlnit.
Eu cred că este predestinare,
Cu un viitor strălucit.
Noi doi, avem ceva important de împlinit.

Poezia ta este chemarea care biruie
Vremea, distanța și aduce iertarea
De fiecare dată când o neînțelegere
Se arată și ar putea să ne despartă.

Dragostea noastră infinită
În timp și spațiu, luminează
Și alimentează iubirea din lume,
Pentru un Pământ mai iubitor,
A cărei vibrație crește ușor, ușor.


Cutia cu vise

Privesc pe geam
Jocul fulgilor de nea,
Ce roiesc sub felinar,
Fără să aibă habar
Că se vor topi curând,
Când vor ajunge pe pământ.
Aș vrea legea gravitației
Să o schimb
Și dintr-o dată
Fulgii să mai ningă o dată.
Noi să zburăm printre ei
Ținându-ne strâns lipiți
În priviri, obraji și omoplați
Legănându-ne ca într-un dans,
Într-un plăcut balans,
Pe muzica aleasă de tine.
Fulgii să  crească,
Să se transforme în aripi
De gheață, iubirea noastră
Să o poarte cât mai departe,
Cât mai aproape de stele,
Acolo unde sunt visele mele.
Aș vrea să ți le prezint pe toate,
Sperând că într-o zi,
Sau într-un Univers mai iubitor,
Vor deveni și visele tale.
Hai, lasă-te purtat pe aripi de nea,
Cutia cu vise nu e departe,
Iar dacă suntem împreună,
Gerul nu are nici o șansă să ne despartă.
Privesc pe geam
Jocul fulgilor de nea
Și îmi imaginez zborul
Care s-ar putea întâmpla.


Ca o poezie

Te iubesc
Ca o poezie,
Cu tâlc,
Adânc,
Suspinând,
Lacrimând,
Zâmbind,
Visând,
Arzând,
Sperând,
Așteptând,
Cu versuri albe,
Într-o carte,
Cu file albe,
Ce-și așteptă,
Cuvintele
Dictate,
De sentimente
Revelate.


Supersimetrie

Cercetătorii au aflat
Că modelul Standard
Aplicat de CERN pentru
Particule de descoperit,
Este incomplet,
Astfel încât,
Supersimetria au inventat,
Pentru a găsi o particulă pereche
Pentru una existentă, veche.
Dacă tu un boson ai fi,
Eu aș fi pentru tine fermion,
Aș avea masă și pretutindeni
Te-aș însoți
Particula mea!


Mângâiere

Îmi doresc mângâierea ta, ca o adiere.
Mângâie-mi sufletul cu gândul tău,
Să-mi încălzească inima,
Mângâie-mi auzul cu vorba,
Cu poezia sau cu muzica ta,
Mângâie-mi privirea cu privire ta
Și lasă-mă să mă oglindesc în ea,
Mângâie-mi palma cu palma ta,
Mângâie-mi fața cu un deget, cu două,
Sau cu toată mâna ta,
Mângâie-mi buzele cu buzele tale
Fără înverșunare, blând,
În ritmu linimii tale.
Mângâie-mi abdomenul
Cu fluturii ce ți se zbat în stomac,
Știu eu cum să-i împac.
Mângâie-mă pe pleoape cu genele tale toate,
Mângâie-mă pe gând cu o lacrimă de-a ta
Să nu te mai pot uita.
Mângâie-mă cu toată ființa ta!

Mai multe poezii și profilul autoarei: Gabriela Aronovici

Copyright © 2018 Gabriela Aronovici
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.



Un produs Blogger.