MARIA MEROPE

Poezie de dragoste














Driadă mesteacănului

Se făcea
Că erai trunchi de mesteacăn.
Aievea
În frunze cu sufletu-mi închis.
Eu aveam coajă subţire, sidefie
Divin arcuită
Şi eram frumoasă
Precum pot fi doar în vis.
Vârstele tale, desfăcute inele
Şiraguri lungi de perle
Lin luminându-mă-mbrăcau.
Iar glas n-aveam
Doar o răsfrângere de nacru
Un fel de scriere pe ape
O adiere pe val sacru.
Şi tare aş fi vrut să-ţi spun:
„Eu am să mor odată cu tine
Ştii, numele meu e Marcint”.
Dar, ireal de subţire,
Toată numai perle şi-argint
Mi-era atât de frică
Vorbind să nu mă schimb
De tine să nu mă desprind
Prea mult în ochiul de ceaţă
Chipul iubirii rotind.


Îngerul bleumarin

Noi doi, venim atât de departe...
Doar sufletul nostru ştie
Din ce stele venim.
Şi când ne iubim
Văd în inima ta
Un diamant
Ca fulgerul strălucind
Dar ascuns
Atât de ascuns
Că am până la el
De trei ori şapte porţi de pătruns.
Şi când ne iubim
Înlănţuiţi
Văd cum ne-nălţăm
Sau coborâm?
Într-o sferă uniţi
Uşoară ca o lumină
O sferă purpurie -
Extaz
Şi pace sublimă.

Şi prin noianul de ceruri
Mai văd plutind
Când ne iubim
Un înger roz cu patru aripi
Şi-un înger înalt, bleumarin.


Inimioară cu dor mult

Foaie verde flori de tei
Pui citrinu-n ochii mei
Ochii mei, floare de tei
Câte vieţi aţi colindat?
Taine, câte-oţi fi aflat?
Foaie verde de-o minune
Lacrima lui Horus spune
Citrinu' nu-i piatră, ci-i
Lumină din veşnicii.

Foaie verde chiparos
Brăţara-mi cade pe jos
Cea de la Ierusalim
Care-i din lemn de măslin
Îmi cade brăţara jos
S-aşează semnul frumos
Cu toate mărgelele-n rând
Înfinitul desenând
E iubirea nesfârşită
Printre veacuri şerpuită
E cuprinsul necuprins
Este universul nins
De spirale-n galaxii
Cu sori, stele purpurii
Luminat cu ochi de lună
Pâlnii mari de mătrăgună.

Foaie verde lin pelin
Piramidă-aventurin
Mă vindecă de opt ori
Şi cu iasomia-n flori
Cu jad şi prasiolit
Malachit, o turmalină
Smarald şi verde fluorină

Bob rotund de  matostat
Am luat şi-un verde-agat
La Măicuţa m-am rugat
La Măicuţa Domnului
Că nimeni ca ea nu-i
Grabnică ajutătoare
La nevoi şi la chemare
Busuioc verde sfinţit
Măicuţa m-a auzit
Bolile le-a adunat
Departe le-a aruncat.

Inimioară cu dor mult
Să te vindec, să te-ascult
Foaie verde păducel
Ţi-aş aduce un spinel
Lucitor, trandafiriu
Şi un cuarţ mai rozaliu
Rodonit, rodocrozit
Şi kunzit liliachiu
Foaie verde roz bujor
Să te vindece de dor.

Frunză verde-a pomului
Sunt zilele omului
Ca şi floarea câmpului
Ca brânduşa muntelui
Foaie verde grâu mărunt
Cine-i bătrân şi cărunt?
Eu n-oi fi bătrân de loc
Aduc un agat de foc
Foaie verde mărăcine
Din Legile Belagine
Iau un strop de apă vie
În iubire să mă ţie
Tinereţea să-mi învie.


Lunae dies

Într-o „luni” a lui Prier
Când am apărut pe lume
Îngeri coborau din cer
Parcă-aveau ceva a-mi spune
A venit și Haniel, îngerul frumos al lunii,
„Graţia lui Dumnezeu”,
Cum mai e numit în rune.
Şi sezând pe umăr stâng
Mi-a trimis fior în gând:
Tu, vei fi o trestie gânditoare
Fragilă şi efemeră
Prin vremi unduitoare.
O trestie, dar care-n gându-i
Ar putea să cuprindă
Duhul văzduhului,
Netzach de stea
Şi tainele apei-oglindă.
O trestie,dar care ştie
Chiar ar putea
Cu glasul pufului rătăcitor
Să spună
Că odată, demult,
Un uriaş nevăzut
A presărat pe pământ
Seminţe de lună.


Rugă în lumina Taborului

Te rog, Doamne,
Învaţă-mă smerenia
Învaţă-mă să tac.
Îngerului meu păzitor spune-i
Spune-i să pună pecete gurii mele
Chiar de-nţeleg multe, să tac. Să tac despre ele
Căci doar Tu faci dreptate, de vrei.

Ce să fac Doamne?
Când oamenii care
Nu ştiu ce-i Sfânta Cuminecătură
M-acuză de ignoranţă şi de ură.
Eu trebuie să tac, să tac?
Învaţă-mă Doamne ce să fac?
Să-i iubesc şi pe cei care fură
Idei şi fraze
Zicând că-s ale lor.
O dată, de două ori, de trei ori
Vezi nedreptatea şi te-nfiori
Să-nchid ochii? Să nu văd?
Deşi ochii mă dor.

O, Doamne!
De-am încercat să spun
Că ceva nu e bine
S-au adunat prea mulţi
Şi-au dat cu pietre în mine.
Ce să fac, Doamne?
Să-nchid ochii? Să tac? Să mă prefac?
Te rog, Doamne, dă-mi un răspuns
În Lumina cea lină
În tropar ascuns
În raza candelei, de vrei
Sau în mirul de crin.

Dă-mi un semn, Doamne
Căci sufletul meu se deşiră cu totul
Ca un fir pe suspin.

Tainele movMaria Merope (numele adevărat Maria Drăgan): A absolvit Facultatea de limbă şi literatură franceză la Universitatea Bucureşti şi Facultatea de Relaţii Economice Internaţionale, la Academia de Studii Economice din Bucureşti. În anul 2005 a obţinut titlul de Doctor în Relaţii economice internaţionale. Până în 2008 a fost profesor la A.S.E. Bucureşti (lector univ.dr.). Profesional, a publicat 10 cărţi (3 în calitate de coautor), în limba franceză, referitoare la comunicarea în afacerile internaţionale şi despre limba franceză ca limbaj de specialitate (comercial, bancar, financiar). Lucrarea „Correspondance financière et bancaire (1Savoir, 2Savoir-Faire, 3Faire)” a fost premiată în 2001, cu titlul „Meritul publicistic” de către Editura Tribuna Economică.

Activitatea literară:

Maria Merope a debutat cu poezie  în revista ASTRA  Braşov. A publicat poezie în revistele: Astra, Luceafărul, Suplimentul literar-artistic al Scânteii tineretului, Almanahul Coresi (al Societății Scriitorilor din Braşov), ARENA literară, Destine, Amprentele sufletului, Cervantes precum şi în publicaţiile on-line Cenaclul poetic Schenk, Cercul literar de la Cluj, e-Creator, Noul negru pe alb, Cele mai frumoase creaţii româneşti, Cervantes - Inspirescu Grup cultural ş.a. Maria Merope a debutat editorial în anul 2017, la editura Betta, cu volumul de poezie “Tainele mov”.

Premii:

Premiul pentru poezie de dragoste (Gala poeziei de dragoste, 2017)
(citește aici poezii de dragoste semnate Maria Merope: Poemele iubirii)
Diplomă de excelenţă (pentru poeziile publicate în Revista „Amprentele sufletului”)

A publicat în antologiile de poezie:

Cele mai frumoase poezii de dragoste
Anotimpul iubirii
Antologia Cenaclului Poetic Schenk

Volume publicate:

Tainele mov (editura Betta, 2017)

Citește și: Maria Merope - Tainele mov

Copyright © 2017 Maria Merope (Maria Drăgan)
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Un produs Blogger.