JULIA HENRIETTE KAKUCS - LUNA NOUĂ



 


Luna nouă

Îți pare Luna nouă, dar nu este...
Te-ai întrebat vreodată ce caută ea pe cer?
Te-ai minunat cândva când visele adună?

Și mi-ai răspuns vreodată, când inima ți-o cer?

Răsare gura ei zâmbind doar pentru tine,
dar plânge când n-o vezi, ascunsă-n nori, departe
când, balansându-și secera împarte
râzând - fiindu-ți clovn - uitându-se pe sine,
poeme mici,
ai nopții

*
*
*
licurici...




Eclipsă
 
E tristă seara
și noaptea-i tristă.
Luna-i artistă și n-a venit.
Este eclipsă.
Doamne! Ce lipsă!
Chiar că ne dă azi
mult de gândit.

Gândul o caută,
mâna mi-o arde,
aș răcori-o în ceață, în nor,
Stele miliarde
cântă la lăută,
șuieră vântul
și plânge

*
de dor.



În zori

 Ți-am pus cafeluța pe pervazul ferestrei.
Ți-am mângâiat pleoapele în timp ce dormeai.
Ți-am privit zâmbetul, născut din adâncul
unui tainic dor, pe care-l trăiai.

Sunt zorii de-un roșu aprins și șăgalnic
mă poartă prin râu pașii repezi, zburdând...
Știu... te voi chema și astăzi, zadarnic,
căci ziua ce vine desparte,
dar poate...

unește prin gând.



Ce este pacea?
 

Cândva priveam norii transformându-se în ochii tăi,
cândva priveam albastrul nesfârșit al cerului imaginându-mi marea,
priveam avioanele simțind bucuria de a zbura spre tine...

Acum știu însă că dacă poți privi cerul fără teamă, trăiești în pace.


      Was ist Frieden?

      sah ich, wie sich die Wolken in deine Augen verwandelten,
      sich das endlose Blau des Himmels mein Meer wurde
      mich alle Flugzeuge zu dir brachten ...

      weiß ich, dass den Himmel furchtlos zu betrachten, Frieden
      bedeutet.


Mai multe poezii și profilul autoarei aici: Julia Henriette Kakucs


Copyright © 2022 Julia Henriette Kakucs
Utilizarea integrală sau parțială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Un produs Blogger.