JULIA HENRIETTE KAKUCS



Vocea ta

Pianul tace

Pierdute
răsună încă
sunete răzlețe
amintind Nocturnele

Ecoul vocii tale
suspină în mine

murmură
șoapte în acorduri minore

cuvinte ascunse
în trandafiri

serenada ta


Ploaia din mine

m-am dăruit ție
asemeni picăturilor
de ploaie
pământului

m-am prelins
pe corpul tău
umezindu-ți
buzele

în ochii mei
se adună
privindu-te
ploaia din mine


Ceață

Când într-o zi
nu vom mai fi
acei ce suntem,

când într-o zi
va adormi
tot ce gândim,

când într-o zi
pierduți în ceață
ne-am cuprinde,
fiindu-ne doar dorul
ce-l simțim,

când sub un voal
ne va apare viața,
eu voi trăi și-atunci un vis, iubind
fără să-ți uit privirea, ce mi-e dragă
și numele-ți ce-l cânt mereu în gând.

Te voi purta și-atunci ascuns în mine.
Vei fi tăcerea mea, tot ce-am iubit.
În bezna grea, ce fără zgomot vine
- crezând ca ea de-acum ne-a biruit -
în palme îți voi ține strâns obrazul
și-l voi lipi de-al meu mereu, mereu.

Mereu…
vei fi o tainică
lumină,

vei fi
lumina
zâmbetului meu.

JULIA HENRIETTE KAKUCS


Un cer de întrebări

Deasupra mea e un cer de întrebări,
ce își trimite solii-ndepărtare,
înaripate umbreluțe, care
sunt în căutarea unei sărutări.

Captivă rătăcește-n vânt mirarea,
nedumerirea unui gând speriat,
ce-n largul mării ancorat
își cântă ostenit chemarea.

Purtați de briza unui ceas anume,
ne regăsim în mii de păpădii
și lângă mine îmi doresc să fii,
- să îmi șoptești și să îmi spui pe nume -
cu vocea noastră, alungând uitarea,
tu fiind răspunsul, eu... doar întrebarea...


Tango

(staccato)
pas cu pas
în ritm
de dans
te-apropii
strâns
de mine

de dor
înfrânt
trăiești
un gând
ce din adâncu-ți
vine

mă vezi
mă simți
pe-acest parchet
și ochii mei
te ard

(legato)
îmi iei suflarea
când șoptești
al nopții mele
bard


Ploaie de primăvară

când
pe geamul umed al nopții
picăturile saltă

te-aștept

când
lacrimile copacilor
tăcerea ne-o iartă

te-aștept

când
șuroaiele cerului
adânc în noi respiră
în timp ce ochii umezi
ai norilor se miră

te-aștept
te-aștept
în gând
cântul ploii
ascultând

când

când

când

când

când




Pip, copilul stelelorJulia Henriette Kakucs, membră a UCMR-ADA – Uniunea Compozitorilor,  profesor de psihopedagogie, scriitoare, libretistă și textieră de succes. Muzicalurile Pip, copilul stelelor și Noua poveste a Scufiței Roșii figurează în repertoriul permanent al Operei din Brașov și al Teatrului Merlin din Timișoara. Cântecele compuse pe textele sale au primit distincții și premii naționale și internaționale. Julia Henriette Kakucs a debutat literar în revista Orizont din Timișoara (1982). Concomitent cu recitalurile de lirică și muzică susținute în Germania și Polonia, scriitoarea a colaborat, cu eseuri și poezie, la numeroase reviste literare, între care Orizont, Jurnalul Bucureștiului, Observatorul (Toronto), Haifa literară, Isro-Press, Taifas literar, Nautilus, Alchemia și Temeschburger Heimatblatt. Din opera literară a scriitoarei, amintim, selectiv, volumele Träumerei (carte bibliofilă de lirică, în limba germană, 2009), Jurnalul unei emigrații (2010), Ploaia din mine (poezii și eseuri, 2013) și Cu tine. Solitudini (însemnări, eseuri, amintiri, 2016).

Citește mai multe poezii aici: Pe secera lunii, Luna nouă, Sur la faucille de la lune


Copyright © 2019 Julia Henriette Kakucs
Utilizarea integrală sau parțială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Un produs Blogger.