LAURA COZMA - LAMA DULCE A TIMPULUI


Lama dulce a timpului (Editura Editgraph, Buzău, 2020)Laura Cozma - Lama dulce a timpului (Editura Editgraph, Buzău, 2020): Volumul de debut al Laurei Cozma - Lama dulce a timpului - reprezintă un exercițiu poetic profund și îndelung exersat, un demers liric consistent, desfășurat pe parcursul unor ani de acumulări lirice ce văd, în sfârșit, lumina tiparului. Cele două secțiuni ale cărții: „Unicus” și „Particula C” sunt precedate, fiecare, de un mic text „cheie” care apropie cititorul de sensul sacru al iubirii reliefat în Epistola întâia către Corinteni a Sfântului Apostol Pavel: De aș grăi în limbile oamenilor și ale îngerilor, iar dragoste nu am, făcutu-m-am aramă sunătoare și chimval răsunător; Și de aș avea darul proorociei și tainele toate le-aș cunoaște și orice știință, și de aș avea atâta credință încât să mut și munții, iar dragoste nu am, nimic nu sunt. Și acum rămân acestea trei: credința, nădejdea și dragostea. Iar mai mare dintre acestea este dragostea”. (...) Așadar, poezia Laurei Cozma face parte, indiscutabil, dintr-un destin literar asumat cu seriozitate și, suntem convinși, ecourile ei vor confirma valoarea poetei, care mărturisește: „eu am târât după mine durerea/ într-o rochie albă/ deschizându-i brațele nemuririi ei”. (extrase din prefața volumului – Timpul iubirii – semnată de poetul Lucian Mănăilescu)


Inferno

Dante
aș vrea să-ți măsor fiecare pas
de la disperare până la împlinire
de la ură până la iubire

din nimic s-a născut acest grăunte rogvaiv
din care a țâșnit durerea
am fost meduza care te-a înțepat în piept
cu otrava unui Krait

sunt nopți în care mă lovesc de zile
și zile cu care strivesc nopțile
când (încă) încerc să țin firul întins

dorul jumătate apă/jumătate vânt
sculptează neasemuit de ciudat
ghețarul acesta din noi

am înțeles (chiar dacă prea târziu)
că sunt mult mai frumoasă în tine

acum știu
morții trăiesc pe pământ
ei n-au nevoie să lege-n lanțuri cuvinte
necuvintele-s ardente

Dante
am devenit un alt tu
iar tu ești liniștea dinlăuntru’ meu


renacimiento

e ciudat cum dragostea trăia în noi
două trupuri asimetrice
unul împins în abis
celălalt așteptând absolutul la semafor

ecoul străzii penetrează vârfurile degetelor
până-n ventriculul stâng
băiatul cu ochii verzi rătăcește în intersecție
cu o lanternă
durerea străpunge bitumul ca un buldozer
Aristotel ar scrie o întreagă teorie despre asta
dar ce mai poți spune despre moarte?
lumina nu se adăpostește după întuneric
și respiră greu lângă el
ultimul cântec pe clapele coastelor
s-a prescris
azi dimineață pulsul i s-a oprit

acum am văzut lumina pentru prima dată
doar eu
pot cuprinde Pământul într-o îmbrățișare

Laura Cozma - poezie

aș vrea ca până în ultima zi

să pătrund
în fiecare neuron al creierului tău
în fiecare gând
prin care dezmierzi cruzimea cuvintelor
despre tine
despre mine
și despre noi (!)

să cred că din colțul zâmbetului
se îmbracă-n milisecunde tristețea?

ești singurul acrobat al tristeții
mergi pe o felie de spaimă
sufletul tău e o statuie
în interiorul ei stă viața


lama dulce a timpului

ceva din mine mă împinge
să privesc
cum noaptea geme ușor
înspre zi
cerneala se desprinde
de omul vitruvian
și mă privești așa cum
un copil atinge o jucărie nouă
te ascunzi în mine
de tornada secundelor
care sapă riduri și usucă inimi

câteodată îmi mulțumești
că te-am resuscitat
ne dezgolim de răni
când limbile ceasului
se despică
clipind a miere cu venin
iar tu intri și mai puternic
și mă străbați
într-o apoteoză a timpului
ce te-a învățat
în sfârșit
să mă iubești


Mai multe poezii și profilul autoarei aici: Laura Cozma
Blog: Laura Cozma


Copyright © 2020 Laura Cozma
Utilizarea integrală sau parțială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Un produs Blogger.