LAURA COZMA - RAIUL EXISTĂ (ȘI) PE PĂMÂNT

Versuri

 

Înainte de tine

Cristian,
viața poate fi uneori un puzzle
în care piesele par să fie stricate. Simte-le,
până se unesc una în cealaltă.

Cristian,
dragostea poate fi uneori foc,
alteori cenușă. Înainte de tine,
mă îmbăiam în tăciune.

Atunci a venit el și
mi-a întins haina nemuritor de caldă,
viața (încă) toarnă cu apă de ploaie.

Știu,
e dintr-o altă viață în care nu
am trăit totul până la capăt.

Ne adăpostim sub mantia
în care ne conturăm trupurile pline
de jar.

Cea mai importantă zi, nu e
ziua în care ne-am născut sau
ne-am căsătorit,
ci cea în care ne-am cunoscut. Fără ea,
nu veneau celelalte contopiri divine
(nu erai tu,
nucleu de iubire).

Sunt un alter ego pe care l-am căutat
în fiecare piesă de puzzle,
dar știu că ploaia nu se oprește,
(durerea ei ești tu)
a înghițit Țipătul lui Edvard Munch
în mâhnirea norilor.


Venirea ta/inflexiune a cerului

Cristian,
nu am crezut niciodată
că sunetul ambulanței duce cu el
bucuria,
înfășată în spaima durerilor
ce vestesc pogorârea din uter.

Vehemența durerii,
de punctele mici înjunghiate
în șira spinării,
rămâne țintită
când mâini străine desparte pântecul
din care țâșnește lumina Divină.

Cristian,
frigul învelea în promoroacă
fericirea,
iar primul glas de turturică
a umplut sala de spectacol.

Așa am înțeles că Raiul
există (și) pe pământ,
prin tine!


Cris-te-am

Dragoste,
te-am strigat din toate cotloanele
inimii,
până te-ai aglutinat în mine,
să devii și să-mi fii.

Acum,
am putere să râd când visele
coboară (uneori) în bernă,
pentru că irisul verde îți e plin
de senin și liniște.

Dragoste,
(cum aș putea să îți spun altfel?)
ești plăsmuit din iubire, pogorât în iubire.
Împarți
întregul din mine.
Lumina erupe apoi, se întoarce ritmic
(în noi).

Învăț să merg
către mâinile tale în care stă lumea
omizilor din care înfloresc aripile
și călăuzesc mașinile din parcare
spre calea fericirii,
fără întoarcere, fără suspin.

Cristian,
ce minune a creat Domnul
(prin tine)!



Mai multe poezii și profilul autoarei aici: Laura Cozma
Citește aici poezii din volumul: Lama dulce a timpului
Blog: Laura Cozma

Copyright © 2023 Laura Cozma
Utilizarea integrală sau parțială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

 


Un produs Blogger.