AUGUSTINA VISAN



***

Când a decedat bunicul Vasile
Mă întrebam
Ce înseamnă iubirea
oare iubirea este atunci când
Mama
Te bate până obosește
Iar când adormi
Vine la tine
Îți ridică
Maioul
Îți vede rănile de pe burtă
le mângâie
Cu mâinele umede și reci
Sau iubire este atunci când
Ai uitat mirosul pielei ei
I-ai uitat culoarea ochilor
Și vocea de dimineață
Dar banii îi vezi,
îi simți,
îi miroși
în fiecare zi
sau este
atunci când
Tata îți trage cu picioarele in burta
Pentru că nu ai vrut
Să te trezești dimineața să dai de mâncare la vacă
Pentru că aveai febră
Sau
atunci când ai furat
un măr rece din beci
Și îl mănânci singură
Cu teama
să nu vină cineva să ți-l ia
Îi mânânci și
ciotul
pentru că este ultimul
măr


***

Pentru că
Nu a vrut să mă ia
La ziua de naștere
a mamei Mihaelei,
care
era cea mai bună
prietenă a mea
din școală,
I-am rupt
fotografia
De la nunta
Unde
Tata o ținea în brațe
și
Ambii erau fericiți
Am scuipat
Am închis ochii
Și i-am rupt-o
Urăsc oamenii prefăcuți
În poze zâmbesc
Dar în realitate
aruncă cu pietre
Unul
în altul
-Curv
o!
-Alcoolicu
Le
-Proast
o!
-Debil mai eșt
i!
Când dormea
I-am tăiat
Părul
Cu un foarfece de tăiat carne
Avea părul frumos, lung, des
ca al mamei ei
aveau același păr
Era unica ei
poză de la nuntă
Cu scoici
a lipit-o
părul
L-a luat cu grijă
Și l-a strâns cu teamă
la piept


***

De boii ăia mari
eu și cu sor-mea aveam grijă
Mergeam o oră pe jos
la marginea pădurii să îi
adăpăm
Mă temeam de boi
Mai ales atunci când dădeau
capul în jos și scurmau
pământul cu copita și coarnele
Mă temeam de boi
când eram îmbrăcate în maiouri roșii
căci îmi aminteam că se
zicea ca ei văd culoarea roșie și te
omoară
cu coarnele lor
mari
Mă temeam de boi
A
șa
m-am dezbrăcat
Aveam 1,39 m
Am aruncat maioul și
m-am dus la el
i-am scos țărușul
înfipt în pământul tare
El se uita la mine și-a
început să zburde
Mă târam
prin spini
și iarbă uscată
Mă temeam de boi
I-am tras un țăruș în cap
Așa cum
făcea mama câteodată
În ziua aia era foarte călduros
nu i-am adăpat
Așa că mama ne-a zis
Cum animale au stat o zi întreagă
fara apă
așa și voi veți sta
Ne-am dus pe câmp
Mama a luat un pește sărat
Și mi l-a pus în mâini
Mănâncă-l
Cum boii
nu au băut apă o zi întreagă așa și tu
nu o să bei

mă tem de boi


***

m-am intors la unsprezece noaptea acasă
Miroseam a pădure
Și aveam picioare murdare de glod
În mână încălțămintea
Mama mă aștepta enervată
Cu o sârmă ghimpoasă în mână
M-a apucat de cap
Și m-a târât în casă
A încuiat ușa
Eu stăteam cu genunchii la gură
într-un colț
Dar ea mă apucă de mână și mă târâ
în mijlocul casei
Îmi dădea picioare
Și mă scuipa
Că ii este rușine cu o fata ca mine
Apoi cu sârma ghimpoasă îmi trăgea
peste gură
Spunându-mi să mă pup cu sârma aia
și întrebându-mă îți place
și a început să ragă la mine
ca un demon
După plângea
Și mă implora să nu mă
Îndrăgostesc
sunt prea mică și proastă
Eu cu buzele sparte și tremurând
M-am aplecat spre ea și am pupat-o pe frunte
i-am spus
Nici nu m-ai întrebat unde am
Fost
până la ora asta
Uite că am fost după vacă
Ea s-a pierdut în pădure și am
căutat-o
până la ora asta
Singură
Nici nu ai văzut că pantalonii
îmi erau murdari de glod și plini de ciulini
A făcut ochii mari
Și-a spus
Nu te cred
În secunda aceea a sunat
telefonul
După a venit la mine și a început să mă strângă în brațe
Cu mâneca îmi ștergea sângele
de pe față și gât
Eu mă uitam la ea și îmi
era milă
Niciodată în viața nu s-a îndrăgostit
Apoi mi-a tras o palmă
De ce nu mi-ai spus proasto

Augustina Visan (n. 2 mai 2001, în satul Florițoaia Nouă, raionul Ungheni)Absolventă a Liceului-Internat Municipal cu Profil Sportiv din Chișinău (2020). Este studentă în anul II la Facultatea de pedagogie și psihopedagogie din cadrul Universității de Stat din Tiraspol, cu sediul la Chișinău. Participă la ședințele de scriere creativă ale Atelierului "Vlad Ioviță" care care au loc în fiecare sâmbătă în cadrul Bibliotecii Municipale "B. P. Hașdeu", atelier condus de scriitorul Dumitru Crudu.

Volume publicate: 

Fă ceva tată (editura Prut Internațional, Chișinău, 2021)

Copyright © 2020 Augustina Visan
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Un produs Blogger.