CAMELIA BUZATU
















***

I-am întrebat pe toți dac-au mai auzit de mine
și toți au spus "nu"
doar cupa ce avea pe fundul ei un pic de vin
a strigat
privește
abia ce tocmai ne-am pupat
pe buza ta de sus încă dansează din buric nemărginirea
în picătura mea de toamnă
rămasă e esența ta eternă
privește
ești aici
doar forma de lut îți dispare
acum ești cea dinainte de născare.


Confesiune

Psihiatrul meu mi-a spus
că n-ar fi trebuit să am vocație de poet.
În primul rând am văzut lumina zilei într-o clasă socială improprie
unde lacrimile ca și rugăciunile erau păstrate într-o cameră a sufletului
mai mereu încuiată,
deci nu puteai plânge pentru orice
nu te puteai ruga pentru orice.

În al doilea rând
inima mea fusese modificată încă de la naștere,
fiind doar un ciob dintr-o oglindă
în care era imposibil să mă pot privi întreagă,
acesta fiind motivul real pentru care mi-am scris poemele pe frânturi de lume,
pe petice de primăveri grăbite,
pe câmpuri de zăpadă ori
le-am presărat prin nesfârșitele păduri siberiene.

De fapt
am descoperit că tot ce știu psihiatrii
e să-ți pună întrebări despre copilărie.
De parcă aș fi asistat la proiectarea unui film mut
memoria-mi cădea mereu în nas spre hazul răutăcios al șotronului
pe care de-atâtea ori l-am călcat în picioare,
zmeiele de hârtie alergau după umbra mea trecută
iar ultima clipă asculta povești de la o piatră uitată-n margine de drum.

Așadar să nu vă așteptați să mă las târâtă în noianul amintirilor
din zilele când eram o fetiță
cu heruvimi legați în cozile subțiri,
capabilă să-mi etalez toată inocența
pentru a impresiona secerișul
care avea să strângă toți macii găsiți în obraji
și să-nchidă ochii tuturor albăstrelelor.

Somnul îngerilor


Hotel

Privește-ți Doamne, locașul pe care ți l-ai făcut în mine,
nu e altceva decât un hotel
clădit inegal din pietre și curcubeie înnodate, toate strânse într-un înveliș nepotrivit
unde nimeni nu-și arată fața la recepție, toți căutând mereu ceva, acel ceva,
o oră cât o secundă ori o secundă întinsă cât o oră.

Privește-mi Doamne, ferestrele,
toți vor priveliștea cea mai frumoasă,
grădina mea de trandafiri,
cu o mișcare bruscă primul lucru pe care-l vor face la intrare
buzele-mi vor deschide
adunând tot ce e mai bun,
mai ales cuvintele pe care le vor de la mine.

Privește-mi Doamne, lumea,
neatenții la păianjenul care pândește în colț
vor prinde câte un fir
când vor fi strigați nu vor auzi,
vor arăta spre bătrâna visătoare devorând un roman siropos
sau spre cel ce vrea frânghia.

Privește, Doamne construcția asta complicată,
unde-ți voi adăposti trimișii,
mai instruiește-mă din când în când,
mai pune-mi câte-un ecuson la suflet
să-i pot primi cu brațele deschise și liniștit.

Privesc de departe hotelul...
Și cu toate acestea, aș avea o întrebare,
de ce nu albește și el precum pletele pe la tâmple și
cum de se prăbușește la pământ la fel de roșu?


Când scriu

cu-n zâmbet larg îmi acopăr rândurile,
trag de el cât mai mult
peste anii și zilele mele cât mai identice în monotonia lor.

Când plâng îmi închei trecutul
cu nasturii de sticlă ai sincerității,
pe lacrimi îmi ticluiesc scrisori imaginare
în care se-ngălbenesc dureri imaginare
ca fotografiile celor dispăruți.

Când te primesc știu că între privirile tale
sunt ca un porumbel prins între oglinzile parlele ale unei săli de bal
și mai știu că pentru mine acesta nu e încă un prag trecut.

Așadar să nu vă așteptați să mă las târâtă în noianul amintirilor
din zilele când eram o fetiță
cu heruvimi legați în cozile subțiri,
capabilă să-mi etalez toată inocența
pentru a impresiona secerișul
care avea să strângă toți macii găsiți în obraji
și să-nchidă ochii tuturor albăstrelelor.


Camelia Buzatu (n. 8 noiembrie 1969, Strehaia, Mehedinți): Absolventă a Colegiului Național Gheorghe Chițu” din Craiova. Camelia Buzatu a început să scrie poezii în anul 2017 în urma unui pariu iar de atunci a rămas iremediabil îndrăgostită de poezie. A publicat în revistele literar Dor de Dor, Expresia Ideii, Amprentele Sufletului.

Premii obținute:

Premiul I la Concursul Național de poezie organizat de revista Dor de Dor (2018)
Premiul II la Concursul Național de Poezie Florența Albu” (2017)
Premiul III la Concursul literar "Din dragoste pentru oameni și artă"
Premiul III organizat de revista Vitrina cu oglinzi (2018)

Antologii:

Iubiri înrourate (editura Liric Graph, 2017)
Literatura din călimară (editura Explorator, 2017)
Antologia cenaclului eCreator (vol 1, editura Grinta, 2017)
Uitare de sine (colecția Print Hope, editura Armonii culturale, 2017)

Volume de poezie:

Bilete peste timp (editura Izvorul Cuvântului, Buftea, 2017)
Corăbii cu catarge rupte (editura Inspirescu, Satu Mare, 2017)
Somnul îngerului (editura Izvorul Cuvântului, Buftea, 2018)
Spinii secundelor (editura Colorama, Cluj, 2018)

Citește și: Camelia Buzatu - Socluri fără statui

Copyright © 2019 Camelia Buzatu
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.


Un produs Blogger.