ADELINA FLEVA - TRATATUL DE LA PATRIARHIE



ADELINA FLEVA
Adelina Fleva – tratatul de la Patriarhie (editura Agentpress, 2019): E un psalm din primul până în ultimul vers,  cartea celor 33 de poeme a Adelinei Fleva, tratatul de la Patriarhie. O măreaţă împăcare cu sinele greşitor prin intermediul rugăciunii, excelent liant între păcat şi mântuire. (…) Sunt în acest volum tratatul de la Patriarhie poeme de însuşit şi de ţinut minte, semne ale unei cuminţi disperări urcând pe scara izbăvirii sinelui până în memoria rămânerii în autentic şi valoare. (extrase din precuvântarea volumului - Memoria disperării,  memoria izbăvirii – semnată de Mihai Antonescu)


sămânţa iubirii

trimite zorii către mine Doamne mi-e noaptea sân
                                                   din care curge
o avalanşă de otravă sub care trupul meu se frânge
eu nu am măduva în oase, ci doar un dor nespus de Tine
şi despletită urc cu vârsta pe ale Sfintei Cărţi tulpine.

deja mi-am pregătit valiza căci vreau să evadez din viaţă
prea multe lacrimi stau de veghe
                                          rânjind cum farurile-n ceaţă
mai ai puţină vreme Doamne să mă salvezi dintre ruine
căci Tu sătul eşti de durere de-atâtea feminisme şi suspine.

(în fiecare zi eu îţi aştern Iisuse credinţa pură la picioare
dar rătăcesc spre nefiinţă, eu prezumtiva dezertoare
din viaţă, candidată însă la mangâieri şi izbăvire
doar năzuind să-mi fie moartea lăstar născut din nemurire.)


se naşte în mine un cer

m-am îngropat în mare acum vreo două veacuri
iar trupul meu s-a prefăcut în alge
de umbra mea un val nedureros se sparge
(o candelă aprinsăŢi-e numele mereu).

se naşte-n mine-un cer nemăsurat şi greu
(aş vrea să strâng între falange o ţigară
şi aş mai vrea să fiu din nou îmblânzitoarea de cafea
cu frică şi respect de Dumnezeu).

mi-a mai rămas credinţa între oase
destulă cât să mai suport o moarte
căci rugăciunea mi-e altar la început de marea noapte
iar în cuvântul înalt şi vertical şi pur se profilează El.

TRATATUL DE LA PATRIARHIE

atât de albastru

prima ta muşcătura mi-a ucis pudoarea
m-am întins ca o lebădă pe canapeaua din sufragerie
visând că mă aflu printre nuferi
şi ţin între aripi întreg universul.

cu ochii sprijinind tavanul
mi-am cusut palmele sfâşiate de prejudecăţi
ca să nu le mai vad să nu le mai aud strigătul
în timp ce-ţi întindeam cheia de la intrarea în ape.

şi de pe buze ţi-am cules urzici
cu care mi-am biciuit inima până la sânge
şi apoi până la rădăcinile copacului
care-mi surâdea prin fereastră ca printr-o Biblie întredeschisă.

pentru că mă ustură mângâierile tale am atâta nevoie să plouă
că invoc norul  din glastră să-şi reverse nemărginirea
pe care n-o mai ştiu de acum două mii de ani de când
te-am cunoscut atât de albastru şi atât de sălbatic în mine.


şarpele din floare

şi nu mai am destui arginţi şi ploi
să-mi scot credinţa de la amanet
mi-am întors buzunarele pe dos
dar n-am găsit decât vreo trei patru pistrui şi nişte vechi dureri de şale rămase înnodate  de la furtuna  de acum  două veacuri.

(stau în întuneric la poalele crucii  şi-mi număr păcatele
de la stânga la dreapta
sperând să câstig la loz în plic borcanul cu miere)

Doamne
de când nu mai am credinţa în vrăbii şi-n pietre
îmi strig viitorul pe nume şi îmi răspunde trecutul (ca un semn de întrebare ca o naştere abandonată într-o respirare ca o umbră care umblă continuu şi rece şi vie  pe  marea cea mare


privesc dinspre trecut spre viitor
un mâine care din ce în ce mai mult
miroase a e-uri, a moarte şi a uitare

nu mă vând nu te vând
nu înjur
nu fluier
mi-aduc aminte doar cum mama răsturna soarele
din tuci
pe o farfurie
departe de buza cerului
dar atât de aproape
de gurile noastre flămânde
şi auzeam apoi cum ne creştea porumbul în trupuri
în timp ce Dumnezeu cânta la frunză şi la uculele
cu o lacrima înflorind în ochiul drept
şi ameţit de leuşteanul ce izvora din ciorba fierbinte


Volumul poate fi achiziționat la prețul de 23 de lei aici: Adelina Fleva

Copyright © 2019 Adelina Fleva (pseudonim literar al Rodicăi Ionescu)
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.


Un produs Blogger.