GEORGE GÎTLAN - POEME DIN FLORI


POEME DIN FLORIGeorge Gîtlan - poeme din flori (editura Grinta, Cluj, 2017): Lirica lui George Gîtlan gravitează în spațiul magic al universului feminin. Orice formă ar lua sintaxa, semiotica, discursul poetic, trimiterea este invariabil la recurența dragostei, o desăvârșire pasageră a adevărului iubirii față de femeie. Toate poemele sale sunt miniaturi picturale, cu tușe subțiri sau chiar foarte fine, pensula atingând suprafața pielii c-o atingere de-o senzualitate grațioasă. Poezia lui Geo are un soi de vizionarism socratic, un vizionarism al celor dotați cu grația imaginilor onirice ce modulează percepțiile cititorului, creând o imponderabilitate, o inspirație continuă. (...) George Gîtlan este cu siguranță un poet ajuns la maturitatea expresiei lirice, un poet atins de flautul Euterpei, cu o perspectivă luminoasă asupra frumuseții, binelui, a eficienței spiritului, lipsit de inhibiții pudibonde, absoarbe neliniștile și are percepția limpede a momentelor trăite imprevizibil în spațiile înguste ale timpului. (extrase din recenzia Femeia între sacru și profan, Graalul lui Geo
semnată de poetul Eugen Pohonțu)

delir

uitându-mă așa la ea
așa se deprava 
din ochi în ochi
privirea mea
iar în acest desfrâu
al ochilor seduși
vedeam doar sâni
și coapse trase
în unduiri de tuș


asumare

eu când m-aprind
în dragoste
ard pe pielea mea
nimeni nu suferă şi nu sângerează
pentru mine
aşa cum nici zi nu se face
sau noapte pe pământ
fără să doară

înăuntrul meu
schelălăie un câine în lanţ
îl mănâncă de viu
un colţ de pâine

POEME DIN FLORI

existențială

trăiesc pe datorie
cine spune că
nu se dau zile pe caiet
eu atâta știu
înainte de toate
îmi sunt dator mie
și trăiesc râd, plâng
mă bucur și mă întristez
în contul vieții mele
cu dobânda la scadență

colivia

pentru că era pasăre
i-am dat drumul să zboare
data viitoare
îmi voi sădi în inimă
o floare

Mai multe poezii și profilul autorului: George Gîtlan
Pagina Facebook
: Poeme din flori

Copyright © 2018 George Gîtlan
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.



Un produs Blogger.