ADRIAN CIOCIOMAN
















Transcendens

Afară plouă și câtul mi-este artă
numai atunci când norii-s negri-n zare,
când gândul tău frivol e absorbit de-a mea plecare
și suflul meu dansează pe o melodie moartă.

Să ne-nspăimântăm cu patimi din timpuri adormite
când moartea lenevea pe străzi în ploi – deodată -
și când iubirea de mituri vătămată
își lua abecedarul fugind cu tălpi pripite.

Eu vă-nfior privirea când versul meu dispare
în disperarea nopții ce patimi omoară,
sub gândul tău frivol cuvântul să-mi dispară
- să se închidă cerul sub slujbe mortuare.

(Atrofie - editura Grinta – volum în lucru)


Hostia

Afară bate-un vânt frivol,
Foșnete se-nchearbă în unghere
În blocuri se-aprind lumini efemere,
Iar cerul este gol, prea gol...

Martor la resemnarea eroilor
Spre cer se apleacă drumuri,
În pământ se dezlănțuie taifunuri.
Și m-ascund în trivialitatea mormintelor.

(Elucubrațiile descompunerii – editura Grinta - 2018)


De azi

De azi, de pe pod
argumente se răstoarnă
- incomprehensibile -
menite să ne-adoarmă
proclamând “voința de viață”
în detrimentul „voinței de putere”,
proclamând Binele suprem
în defavoarea rațiunii.

De azi,
hegemonia lumii
e în hățurile conservatoare
ale obișnuinței cu minciuna,
versuri se-adună în favoarea lor
aruncate și ele de pe pod
în groapa gândirii comune.

De azi,
lumea îngenunchează plângând,
de frică și emoție,
că după amar de vreme
încă mai răsuflă păgâni
și strâng rugi să le ardă libertatea,
cu rugăciuni
aruncate de pe pod.

De azi,
nu mai trăim pe pământ,
ne complacem în transcendența sunetului
și inventăm cântece
despre nemurirea sufletului
pentru a ne mai minți puțin
și apoi le aruncăm de pe pod.

De azi,
inventăm povești abstracte
ca să ne completeze basmele copilăriei,
le punem în coperți groase
și le aruncăm de pe pod
-gloata așteaptă,gloata le cere...

(Dintr-un volum în pregătire)

elucubatiile descompunerii


Mă-nclin

Să te țin de mână
când zorii tot încearcă
să mă ucidă,
să te țin de mână
când amurgul
mă trage-n beznă,
să te țin de mână
de-aș putea.

Dar umbre mă trag
în întunericul lor
și pielea ta are nevoie de soare,
întunericul meu ucide,
întunericul meu zbiară
în triste versuri
aruncate pe triste foi
în triste zile.

Și n-are rost să te mai sper
luminând în întuneric
și n-are rost să te mai cer
să-mi încălzești trupul
când mă pierd în vaste imperii
prin întuneric.

Am nevoie de o lumină,
dați-mi lumină,
de nu mă-nfășor
cu funii triste ce vin la union
și-adapă din beznă speranța – murind –
căci în fața ta,doamnă,
de mă scapi de întuneric,
mă-nclin.

(Dintr-un volum în pregătire)


Iluzie

Încă mai există în mine
premisa unui răsărit
cu miros de cafea
dulce ca zahărul din ea,
încă mă mai simt capabil să sper
la zile ce-n nopți nu mai respiră,
încă mai pot să iubesc
un cântec de pasăre ascunsă
în frunze albastre nocturne.

Dar sufletu-mi hâd îmi zboară-n morminte
savane și stepe din mintea-mi flecară
și plopii cu trunchiuri saturate de oseminte
mi-aruncă în zbor speranța murdară
și răsăritul mi-l ascute-n privire
cu grave dureri de insomnie
și ziua mi-o rumegă-n vise
când zbor pe condeiul fugar,
căcii norii încă se mai adună
peste patul meu – murdar.


Adrian Ciocioman (n. 11 decembrie 1997, Prigoria, Gorj): student la Facultatea de Filosofie a Universității din București.

Versuri publicate în antologii:

Rezident în țara cuvintelor (editura Betta, București, 2018)

Volume publicate:

Delir în amurg (editura ePublishers, București, 2017)
elucubrațiile descompunerii (editura Grinta, Cluj Napoca,2018)

Volum în lucru:

Atrofie (editura Grinta, Cluj Napoca, 2018)

Citește mai multe poezii aici: Adrian Ciocioman - Saraol
Pagina Facebook: Adrian Ciocioman

Copyright © 2018 Adrian Ciocioman
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Un produs Blogger.