OANA ADRIANA ALEXANDRESCU – LACRIMI DE TRANDAFIR

Lacrimi de trandafir














La doar câteva luni de la lansarea volumului de debut – Ecoul din sufletOana Adriana Alexandrescu a publicat zilele acestea la editura "Salonul literar" cel de al doilea volum de poezie: Lacrimi de trandafir.


Suflet desculț

Desculț mi-ai fost tu suflete, nebune
Rănitu-ți-ai la sânge talpa goală
Ai pribegit stingher prin astă lume
Și-ai plâns lovit de-a vieții grea povară!

Ai preschimbat durerile în pietre
Ce ți-au distrus în timp mersul și visul
Of suflete, chiar nimeni nu te crede?!
Cât de departe-ți este Paradisul?..

De-ai sângerat..te-ai șters cum ai putut
Căci n-ai găsit vreun sprijin sau vreo cale
Să spui cuiva..prin câte ai trecut
Sau cât te-au usturat tălpile goale..

Acum, când videcarea îți surâde
Și ți-ai găsit un leac să-ți fie bine
Zâmbește suflete și nu îți mai ascunde
Piciorul gol..cu cicatrici infime!!!


Mă plimb azi printre cuvinte..

Mă plimb azi printre cuvinte tălmăcind noi înțelesuri
Port cu mine amintirea unui grai nepământesc
Am atins toți heruvimii, mi i-am îmbrăcat în versuri
Totu-i tânăr încă-n suflet..deși eu îmbătrânesc!

Mă trag clipele haotic spre un țărm al veșniciei
Nu-mi dau seama când și unde..trupul am să-l părăsesc
Dar tot mai am timp de-o slovă și de-o odă bucuriei
Dezgolindu-mi gândul tainic..nemurirea mi-o cerșesc!

De-aș fi doar o umbră sumbră  rău m-ar mai răni lumina..
Căci în cuibul minții mele vechi imagini licăresc
Am să îmi dezbrac cuvântul căutând în rimă vina
Și în timpul ce-mi rămâne..voi trăi doar să iubesc!


Plânge-m-aș

Plânge-m-aș de tine, viață..  plânge-m-aș de traiul meu
Dar cui Doamne?! Că sunt oameni mult mai încercați la greu...

Plânge-m-aș de tine, lume că nu ai timp să mă vezi
Nu-mi vezi lacrima, surâsul..nu ai cum să-mi spui ce crezi...

Plânge-m-aș de tine, clipă..că prea treci cum trece vântul..
Îmi înneci în ochi amarul și-mi răstălmăcești cuvântul..

Plânge-m-aș de mine, Doamne că n-am fost cum aș fi vrut
Și am rătăcit ca umbra unei frunze..pe Pământ!

Ce-am lăsat în urmă?!..Gânduri...ce-or sfârși-ntr-un colț uitate
Plânge-m-aș că nu am vreme să-mi șterg lacrimile toate!..

Citește mai multe poezii aici: OANA ADRIANA ALEXANDRESCU


Poet
Oana Adriana Alexandrescu, foarte admirată pentru versurile sale pe rețelele de socializare, are o exprimare sinceră, directă și, desigur, un farmec special. Temele și motivele poeziei sunt foarte diverse: sărăcia, iubirea cu toate formele sale (pentru mamă, frate, iubit, locuri dragi etc.), prietenia, credința, copilăria, tinerețea, minciuna, singurătatea, moartea, cotidianul etc. Poezia sa e lipsită de orice artificialitate și astfel descoperim o tandrețe a privirii și a sufletului, care ne dezvăluie atât partea întunecată a vieții, cât și zilele senine și plăcute omului.
Chiar dacă este doar la a doua carte, scriitoarea are o exprimare concisă, tonul poeziei este, de cele mai multe ori, grav pentru că și temele abordate sunt la fel de grave. Cotidianul, în prezentarea poetei, nu este deloc idilic, nu sunt atenuate asperitățile realității pentru că ea își asumă statutul de conștiință a celor pentru care scrie și, într-un fel, luptă. Cred în poezia Oanei și în Destinul ei artistic! (Culiță Ioan Ușurelu – redactor șef al revistei “Salonul literar”)

Versuri din volumul ecoul din suflet aici: Oana Adriana Alexandrescu
Pagina Facebook: De vorbă cu îngerii mei

Copyright © 2017 Oana Adriana Alexandrescu
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.


Un produs Blogger.