ANDREEA ROXANA GHIȚĂ

Poezii

 

alarmă

lângă carotida mea e un șantier
gol în lumina fadă a dimineții
unde zace toată aparatura care a săpat
situl arheologic al existenței mele senzoriale
soarele răsare iar eu nu pot să mă bucur
o iau de la capăt

cam așa e de fiecare dată
dimineața se aude încet troleul prin geam
ca un semn de viață ce contaminează
bâzâitul a devenit un sunet aproape genetic
care anunță tranziția
toate casele din orașul ăsta
în care am fost ținută în brațe
au același sunet deșteptător

coincidențele nu îmi fac bine
mă leagă mă prind într-o cameră cu lasere pe care trebuie să le trec
ca-ntr-o scenă dintr-un film prost cu jafuri
sunt neîndemânatică și ating raza unuia
apoi cad răsturnându-mă peste toate
pereții se deformează și se ciobesc
integritatea imaginii se anulează
și se compune
din bucățele mici de oglindă
în care văd reflexia
lui și a ei și a mea
îmi e teamă să mă întorc
să aflu cine mă ține în brațe

troleul se îndreaptă spre altă stație

respir

uit că a existat aici o întrerupere
nu ne sincronizam respirația
e unicul montaj posibil
știu sigur cine ești


rewind

discreția transformării mele
e distrusă de retrospectivă
toate s-au pregătit cu atenție

micile legături materiale cu lumea
credeam că
obiectele pe care le purtam
sunt martore
și devin niște memorii externe grefate pe mine
nu-mi puteam da jos inelele fără să îmi amintesc toate contextele
în care le-am purtat

micile legături sonore cu lumea
credeam că
pot să cânt la fel ca orice artist pe care îl ascultam
doar dacă o făceam în șoaptă
fără să mă aud pe mine
vocile altora erau mai puternice și modelau
acum îmi înfund urechile ca să
ajung la ideea distorsionată a contactului cu mine
la ecoul placentei
 
am pierdut corpul care se transforma
mi-am ars coconul ca pe un combustibil intern
ca o curățenie de primăvară compulsivă

azi nu îmi strâng patul
azi nu m-am născut


Andreea Roxana Ghiță (n. 27 iunie 2000, București): A absolvit în 2021 cursurile Facultății de Litere din București, cu o lucrare de licență despre poezia douămiistă. În prezent este masterandă la Studii Literare, la Universitatea din București. A mai publicat poezii în revista Echinox, Vatra, Ficțiunea OPTm, Kametsa (Peru), Golan și pe platformele online Șangri-La Artistic Ground și O mie de semne. A publicat câteva recenzii despre proza japoneză contemporană în revista Ficțiunea OPTm. Andreea Roxana Ghiță a participat cu o lectură la festivalul Ecosistem 2022, organizat de Șangri-La Artistic Ground. De curând s-a alăturat Cenaclului Visceral și consideră întâlnirile cu poetele și poeții din cenaclu benefice pentru activitatea ei artistică.



Copyright © 2023 Andreea Roxana Ghiță
Utilizarea integrală sau parțială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.
 


Un produs Blogger.