TIMEEA IVAN
















Poem

copiii norului de diamant
se pogorăsc în deșertul
pribeag în oaza de gânduri
deșertăciuni
aduc atingere din cristalul mântuirii
și suflu din roua surâsului de iris
palmă de iubiri
vin cu coroană de stele
din mângâierea reginei pruncilor perlați
cu bal de zâne lucitoare
din culcușul de brațe
încărcate de frunzele sfinte
aripi din corola de minuni
prefac mușuroiul de îngeri întrupați
cu aripi de alb ucis
o mantie de flori pastelate
ruptă din surâsul reginei regatului de aștri
coroana florii de colț



Am trăit

Adeseori, mă întreb
Dacă trăiesc
Ațintesc cu privirea
Cartea albastră
Cu file albe
Ondulate lin
Purtate în bătaia
Umbrelor mișcătoare nevăzute
Meditez
Mă îndrept spre carte
Mă găsesc într-un șirag de mărgele cu trup
Eu sunt mărgeaua buclucașă
Ating filele
Sora mea
Îmi folosește condeiul
Câștigat la o întrecere
Cu truda minții
Și năduful creierului
Citește din cartea mea
Eu am scris-o
Am folosit condeiul
Condeiul meu
De parcă aș exista...


Întâlnire cu poetul

Nu mi se pare nimic anormal
să mă întâlnesc
cu poetul.
Avea trei geci:
cu două era îmbrăcat,
iar pe una o ținea de rezervă.
Geaca verde semnifică
o a treia personalitate;
călătorește în timp
printre constelații de stihuri,
se îmbracă singură
și nu are geacă de rezervă.
Nu mi se pare nimic anormal
să mă întâlnesc
cu poetul.
Dăruiește ce crede că i se cuvine,
din ce nu are
oferă tuturor.
Poartă două geci,
iar pe a treia, o ține de rezervă.
Localnicii spun
că toți îl venerează,
dar are un stil vestimentar ciudat:
își pune papucii invers.
Eu sunt poetul.


Note despre mine însămi:

Timeea Ivan (n. 24 martie 2003, în Blaj): Sunt studentă la Facultatea de Drept din cadrul Universității "Babeș-Bolyai" din Cluj-Napoca, pasionată de literatură, iar drept consecință, am început să scriu poezii, m-am transpus în textele poemelor mele, am scris pe fondul principiului conform căruia, poezia nu trebuie să fie doar cuvinte, trebuie să transmită sentimente, să aibă un impact afectiv puternic asupra lectorilor. Chiar dacă la început totul s-a desfășurat sub forma unei pasiuni, în timp, mi-am dorit ca poeziile să fie publicate în diferite reviste și pe distincte site-uri. Site-ul de debut este „Cîrciuma poeziei”, unde am publicat unele dintre primele poezii, urmând ca mai apoi, să public într-o serie de reviste și site-uri: revista „Vitrina cu Poezii", revista „Parnas XXI”, revista „Extemporal liric", revista „Vocativ", site-ul „Fabrica de Poezie”, Jurnalul Milenial și site-ul „eCreator", revistele: „Flacăra lui Adrian Păunescu”, „România Mare”, „Banchetul”, „Actualitatea literară", „Astra blăjeană", „Revista Eminesciană", site-ul literar „O mie de semne", antologia literară „Vara sentimentelor”, antologia „Cuvântul Iubirii, Iubirea Cuvântului", revista „13 plus" și revista „A Too Powerful Word" (o revistă bilingvă din Serbia). De asemenea, am participat de-a lungul ultimilor patru ani, la olimpiada de Limba și literatura română, iar în cel de-al patrulea an, am reușit să obțin mențiunea întâi, astfel clasându-mă pe locul al patrulea din cei treizeci și trei de participanți. În decursul lunii ianuarie a acestui an, am participat la Concursul Național „Ocrotiți de Eminescu", unde am obținut premiul I. Cu toate acestea, poezia rămâne poezie, indiferent de perspectiva pe care o promovăm noi.



Copyright © 2021 Timeea Maria Ivan
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.
 
Un produs Blogger.