NICOLE SERE















Tinerețea e o stare a spiritului, bătrânețea o alta...

Copilă fiind, mă întrebam obsesiv:
de ce bunica are fire albe
și atât de multe șanțuri pe fața-i cea blajină?
mi-am făcut curaj și am întrebat-o
iar baba mi-a răspuns zâmbind:

“ - Dumnezeu a pus toată inocența lumii pe chipurile pruncilor
iar bătrânilor gârbovi toată povara lumii
fiecare fir alb crește un copac
o casă ce se ridică spre înalt
un copil ce-nvață să umble
un lan de grâu pentru pâinea de mâine.

- Draga mea, despre șanțuri e un pic mai complicat
sunt plânsul femeii, al omenirii...
fiecare șanț va purta în el urmele tectonice ale unui plâns de stea
ale unui suflet pribeag prin spațiu și timp
plânsul va aduce bătrânețea ca stare a ființei...”

Mi-am dorit să fac o vrajă de miere
pentru a nu învăța plânsul
voiam să rămân mereu copila-fluture
să dau un șut mingii numite viață
să stau întinsă pe spate în iarba violet a trăirii
să-mi închipui că pot să ascund soarele după umbra tălpilor mele albastre
n-am vrut să îmbătrânesc, zău, dar am învățat plânsul.

Mi-a fost predat în pași de vals
ai metaforei lunii pictate pe pagina sufletului
de-o stea în vara albastră a șoaptei vieții
dăruindu-mi elixirul vieții mele
trăirea, slova și credința
și-am înțeles atât de târziu că:
tinerețea e o stare a spiritului, bătrânețea o alta....


Deșertul din noi

Mereu am crezut că deșertul e afară
și se plimbă tumultuos
pe aleile lumii
printre neizbânzi, răni și războaie pierdute
într-o iarnă a sângelui absolut
ce curge prin arterele apelor tulburi ale omenirii.

Apoi, într-o zi însă am înțeles
probabil amețită de zenitul prăbușirii
că deșertul e-n noi, acolo-n sufletul nămiezii,
iar deșertul din noi
e pictat atât de frumos
de obsesiile, nălucirile, visele noastre
în ceasul subconştientului
din aripile plumbuite de gerul vieții.

Amețită de amăgitoarele erguri diafane
m-am retras mai adânc
în oaza curmalilor timpului
lipindu-mă cu spatele de zidul plângerii,
invocând soluția defensivă:
Lacrima învinșilor,
cuceritori ai Everestului vieții...


Prispa dorurilor mele

Tu te-ai mutat într-o stea albastră
din sufletul gălbui al verii
stai așezat pe prispa dorurilor mele,
îmi asculți bătăile incerte ale inimii
dimineața îmi cânți metaforele rătăcirii,
iar noaptea un vals al durerii și nemărginirii.

Vântu-mi îmbrățișează trupul de petale
răsăritu-mi risipește picurii de ceață din colțul ochilor
prin secundele seculare aripile mele te caută
dincolo de costelația iernii.

Ești de negăsit
a rămas doar o dâră de fum prin praful de stele
a unui biet rob vrăjit de mătăsurile învechite
ale unei dansatoare inepte de fado.

Cred că am murit!
treptele norilor de vis s-au surpat
azi, o fantomă rătăcește agale
pe potecile infernului lirei...


Cârmaciul

Cârmaciul călătoriei privea lumea
dinlăuntrul insulei idealului:
păsările ivorii ce erau umbra vieții oamenilor
trandafirii-violet înflorindu-și petalele
înghimpau deschiderea trăirii
fluturele nopții săruta petalele înlăcrimate ale iubirii
după ce zburase din floare-n floare
o păpădie prin vântul risipirii poleniza lumea cu vise
o furnică trăgea după sine paiele durerii lumii
ploaia porții norilor șoptea pământului
lacrimile diluviului final
maiestos vulturul pleșuv plutea prin înaltul năzuințelor.

Apoi, a venit noaptea
cârmaciul plutea pe aleile goale ale cometei gândului
venea de la petrecerea neantului alb
jucase la ruleta gri a lumii
viitorul ivoriu al copiilor cu fire albe
pierduse
iar noaptea sfâșietoare
a iernii din noi
înghițea zorii trăirii veșniciei...


Delir

Se făcea că erai sâmbăta sfârșitului meu
deliram
erai barbarul ce-mi despica sufletul
în mii de cratime,
mâna ce-mi cosea respirația
într-o ie cu motive de stea

te-am visat
rănile-mi adăstau fluturii morții
din acea zi ce se apropia de sfârșit
fără ca ei să zboare

zborul le fusese frânt
de strigătului sângelui meu
prin irosirea vieții

dimineața trebuia să fie răsărit
sau cine mai știe

era, însă, delir...


Timpul infernului din mine

Timpul meu s-a scurs într-un mic infern:

prin copacii
care plâng trăirii dezrădăcinarea pădurii visării
ramurilor, frunzelor și florilor iubirii
dar și amintirea anilor din inelele vieții.

prin oceanele nașterii din miazănoapte
ce sărută fiecare răsărit viu de vis
sorbind cu nesaț fiecare picătură de viață
din amontele râurilor nordice.

prin iarba violet a luncii durerii
aciuată pe umbra tălpilor tale
din izvorul ruinelor secate
de liniștea neagră a uitării și strigătul sângelui meu.

prin hamadele lunii
dezgolite de gravitația întrupatei iubiri
rămânându-i doar neagra seceră
într-o infernală așteptare.

atunci nu-mi păsa că timpul  trecea
agale prin florile albe din infernul lui Dante
dar, probabil!
a picta adevărul timpului infernului din mine
e cu neputinţă....

Nicole Sere (n. 6 decembrie 1974, Rieni, Bihor): Marea mea pasiune este poezia. Am descoperit scrisul relativ târziu, prin toamna vieții.

Nicole Sere este profesor de istorie-geografie. A publicat poeme pe site-urile literare eCreator, Citapedia și în antologia Literară „Împrimăvărarea cuvântului". Are în lucru volumul de debut. 

Pagina Facebook: Nicole Sere

Copyright © 2019 Nicole Sere (Nicoleta Boloca)
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Un produs Blogger.