LAURA OPARIUC















Suflet pereche

Nu puteam să vin 
decât cu picioarele goale, 
cu flori de toamnă în mâini 
prin nisipul rece și moale, 
din timpuri trecute, 
duse departe prin ceață 
de  mâini nevăzute. 
Vin să te-ntâlnesc, 
să te văd și acum, 
când octombrie 
e blând și e bun, 
să te simt cu fiori, 
să te mângâi ușor 
cu-adieri de argint, 
să îți simt pulsul 
nervos și sălbatic, 
iar eu să te bucur 
cu mine aici, fără cuvânt, 
și cu flori din lumea mea 
de pământ...
Tu, mare, apă uriașă, 
albastru metalic, 
hău amețitor, 
tu, mare, 
mereu schimbătoare, 
tu, iubire, 
fără fărâme de rău, 
atât de frumoasă ești, 
mi-ai dat atâtea povești, 
cum să nu te iubesc 
acum și oricând, 
cum să nu vin 
să te privesc, 
cum să crezi tu 
că pot să te uit 
și cum să te părăsesc 
când, de când te știu, 
suflet pereche, suflet pustiu, 
atât de mult te iubesc... 

(din volumul Neliniști în albastru”, 2018)


Liniște 

E liniște în noapte 
ca la-nceput de lume, 
un pescăruș în rătăcire 
își strigă-n zbor perechea... 
Doar fâșait de frunze nevăzute 
mai sparge amorțirea, 
un murmur de pământ profund 
din adâncimi se mai strecoară, 
un clopot vag se-aude 
din nu știu care parte, 
ți-e teamă să începi rostirea 
pentru că Domnul încă n-a rostit 
nimic din vechea-i carte, 
aici începe lumea 
în fiecare noapte...



Timpul bătând la ureche 

Mi-am pus timpul la ureche, 
o clepsidră și-o pendulă, 
timpul nu are pereche, 
zbor firav de libelulă, 
dans de sticlă peste simțuri, 
pulsul ticăie-n auz
și se scurge-apoi în gânduri, 
inima e-n ritm confuz... 
Unghiul drept e-acum rotund, 
însuși timpul e o sferă..
Ritmul inimii, la rând, 
curge-n altă emisferă ... 
Ca-n magazin de suvenire, 
tresar la fiece culoare, 
ocean sticlos în primenire
răsărit din noul soare... 
Nu există timp, mi-am spus, 
cu mine însămi în război, 
nu e jos, nu e nici sus, 
nu înainte, nici înapoi... 
E doar clipa de-acum, 
sferă fără pereche, 
privesc pieziș către drum, 
cu timpul bătând la ureche...


Tu ești?

Prin ceața plânsului târziu 
pășesc prin ce-a fost ieri, 
iar azi e praful din pustiu 
căzut prin pânza multor veri... 
Te văd în fiece copac din cale, 
în raze lungi de soare prăbușit, 
când amintirile o iau la vale 
și-n ele nu ești de găsit... 
E proba anilor cei lungi și orbi, 
ce te-au furat bucată cu bucată, 
din care nu ai mai putut să sorbi
când cordul tău s-a frânt deodată... 
E plaja goală prin lăsatul serii 
și azi mi-e dor, cum nu mi-a fost de mult, 
să râdem plin, gălăgios la malul verii 
și-apoi, până în zori, să te ascult... 
Te clatini printre umbrele luminii, 
un semn îmi dai să știu că ești, 
să scap de piatra mare-a vinii 
și-apoi, pe malul alb, îmi spui povești... 
Tresare ceața prăfuită când și când 
prin valul cenușiu de la ferești, 
aud bătaia calmă-a ultimului gând 
în sticla timpului pierdut... Tu ești?...


Te-așteaptă cafeaua...

Unde ești? 
Te-aștept în fiecare zi, 
când se pictează seara, 
cu mâini întinse, reci, 
prin împletitele poteci, 
îngreunând povara... 
Bătăile inimii, dese, 
te găsesc peste tot,
prin ploi și nori pe alese, 
prin crengi de cireș 
neculese... 
Te-așteaptă 
cafeaua-n fereastră, 
în tihna zilei de vară 
cu inima albastră... 
Cu tine sunt întreg... 
Șoaptele vin în ecou, 
iubirea respiră, 
liniștea curge din nou 
în visul pereche... 
Nimic nu mai vreau. 
Respir cu sufletul 
scurs în călcâie 
și-aștept acum  
pe deasupra lumii 
să pot să alerg...
Pe muntele Olimp
te-aud și te văd,  
din valul furtunii... 
Trag perdeaua, 
vii la timp... 
Sunt întreg... 
Te-așteaptă cafeaua...

Note despre mine însămi:

Laura Opariuc: Locuiesc în Ploiești. Am absolvit Facultatea de Filologie din cadrul Universității Alexandru Ioan Cuzadin Iași, în anul 1989. În prezent, sunt profesor de limba și literatura română și fac parte din Cenaclul Atitudini” al Casei de Cultură Ion Luca Caragiale” din Ploiești. În anul 2018 am publicat volumul de poezii „Neliniști în albastru” (debut) la editura Karta Graphic din Ploiești. Am publicat în revistele „Logos și agapeși „eCreator". Dețin pe Facebook o pagină de autor (Laura Opariuc: Autor), unde public noile texte lirice și epice. Vă aștept cu mult drag cu versuri pentru suflet! 

Copyright © 2019 Laura Opariuc
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.


Un produs Blogger.