LORENA - ADINA PURNICHI

















Semne

Plouă și e secetă zilnic
în blocurile înalte ca niște creste
Cresc obtuzi, copiii-robot
care nu dau bună searaci „log out”
Din superficial în profunzimi,
Din confuz în clar,
Și iar
Și iar.
Afară
și în interior sunt...
Eu.
Am pierdut șirul zilelor în care vreau să mă scot la tipar
La suprafața lucioasă a mării agitate,
liniștitoare,
Să ies la mal
și să țip:
citește-mă!
Să mă depărtez de mine și să revin,
îmbrățișându-mă, vindecând urmele lăsate în carne
de unghiile tăiate din carne.
în orașul care nu merită diacritice


La trei mese distanță

La capătul coridorului,
în stânga scărilor,
e o librărie veche,
cunoscută de toți.
În capătul coridorului,
sunt șase mese lungi.
Lumea vine
bea cafeaua,
mănâncă quiche,
și glumește la volum maxim.
Cine iți poate valida simțul umorului mai bine decât clientul de la trei mese distanță?
Ei, să revenim în vecinătatea
gândurilor noastre.
Pe masa de lemn,
lucioasă,
cu urme de scrum,
fine,
greu observabile,
un stilou verde cu rezervă albastră,
o agendă dintr-un anticariat,
nu știu cum mai rezistă pe piață.
La masa din față,
o fată cu părul roșcat, până la umeri.
Un băiat înalt,
cu o traistă de pânză,
conversații monosilabice,
ochii în telefoane.


„Careless whisper”

Să spunem că ne pasă
e cel mai simplu lucru de pe lumea asta.
Sub un ficus prăfuit,
un candelabru cu două becuri cu
filamentul ars,
loc pentru poza perfectă.
Să spunem că ne pasă
e cel mai simplu lucru de pe lumea asta.
O ramă veche
fără fotografie,
un ceainic și
o ceașcă,
lipsă din poveste.
Să spunem că ne pasă
e cel mai simplu lucru de pe lumea asta.
Un coridor lung,
oameni,
mese,
vegetație,
a, e doar o oglindă!
Să spunem că ne pasă
e cel mai simplu lucru de pe lumea asta.
Fotolii vintage,
lumini,
heruvimi,
veioze,
nevroze,
necroze.

Să spunem că ne pasă
e cel mai simplu lucru de pe lumea asta.
Uși de metrou deschise
miez de noapte,
Fără întrebări -
fără răspunsuri.
Ne mințim că ne pasă.


Ecuație

Încă o noapte în care
nu dorm,
nu respir liber,
nu zâmbesc.
Rulez pe perete filmul zilei
extrag rădăcina pătrată a dramei,
trec prin sită adevărul.
Uit,
încerc să uit.
Rămâne scheletul
unei banale zile de luni,
când cafeaua e prea amară,
îti arde buzele,
îți agăți dresul
și pierzi autobuzul.
Măcar să fie bun
de un clei de oase
să pui pe o pânză
trei culori
Să agăți pe un perete
într-o galerie
cu intrare gratuită
că arta mușcă.


Freon

N-ai strâns magneți suficienți
să te poți numi frigider.
Mai plimbă-mă un pic
în afara cartierului ăsta crepuscular
să te pot lua în serios
și poate,
dacă ești cuminte,
dacă o să-mi dai bucățele de mici lumi
poate că voi pune
în lada de legume
o legătură de pătrunjel,
sau două.


Music box

Ochiul se hrănește grăbit, fară să mestece.
Stări, ezitări, oameni cu priviri fixe,
pulsul în același ritm cu pasul.
Pe Lipscani o chitară vibrând.
Gânduri cu voce tare,
asurzitoare și
sentimentul de vulnerabilitate căruia unii
îi rezistă cu greu,
în timp ce alții
se refugiază în nepăsare.
O ședință foto pe un colț de  bancă.
Doi îndrăgostiți stângaci,
multe fotografii,
perechi argintii încă ținându-se de mână,
și recurența lui „cine sunt eu?”
Câte un leu, cinci, zece lei
în cutia chitării pentru băiatul care are curajul să ne certe,
să ne amintească.


Celuloid

despre cât zâmbet încape într-o sâmbătă,
despre cum de ceva timp inima refuză să iasă din tranșee,
despre sânge -
această marfă complicată
în care prezentul și viitorul se întâmplă simultan,
mintea proiectează încontinuu scurtmetraje.
în regia unei dimineți de luni,
visez o ieșire din labirint.
„Fii bun!”, mi-au spus,
fără să mă învețe că mai întâi
trebuia să fiu bun cu mine,
mai blând,
mai grijuliu,
pentru a putea să rezist până la soundtrack-ul de final.
„I fear oblivion”
replica de început.
îmi trec atâtea bizarerii prin minte
dar nicio idee salvatoare.
dacă nu îți poți ține respirația până la „Sfârșit”,
mai apare că ai făcut parte din distribuție?


Alma mater orfanorum

cum să te ridici de pe pat,
cum să străbați orașul
fără să simți că fiecare pas  făcut
îți poate aduce prăbușirea?
cum să poți dormi opt ore pe noapte,
să iei micul dejun
fără să încurci ceașca de cafea
cu veninul din paharul zilei de ieri?
cum să te bucuri de azi,
să fii cu mintea limpede
când trecutele zile din calendar
se agață,
se încolăcesc în jurul trupului
ca un șarpe constrictor
până la sufocare,
până la pierderea auzului,
tuturor simțurilor,
lăsând  brațele inerte,
irișii ochilor smulși din rădăcini.


Oamenii-gazdă

încasează zi de zi.
pentru unii, sunt bătaie de cap,
pentru restul, doar pradă.
sunt întotdeauna pregătiți pentru un knock-out,
viitorul lor este întotdeauna-n prezent.
au carte de muncă ștampilată anual,
leucocitele,
trombocitele,
fierul si magneziul
mereu au valori oscilante. 
niciodată asistenta nu le zâmbește
oamenii-gazdă locuiesc în blocuri nu foarte înalte,
nu foarte joase,
cu nopți nedormite și trotuare pe care picurii ploilor s-au uscat
în fundal rulează neîncetat aplicații
pentru obiceiuri,
metehne,
dorințe.
zâmbetul lor abia schițat este hăul
dintre perioada înghețului și evaporarea unei arsuri.
Aș vrea să te pot răni și eu!”
spune Jessie.
În cochilia adâncă,
Neparazitată,
Se construiesc urzeli,
Scuturi de apărare,
Leacuri,
Evadări,
Care se vor dovedi eșec
Îndată ce lumina părăsește orizontul.
„- Bună dimineața!”
Oamenii-gazdă încasează
zi de zi.

Lorena-Adina Purnichi (n. 7 iunie 1988, în Câmpulung Muscel): Absolventă a Colegiului Pedagogic "Carol I” din Câmpulung Muscel și a Facultății de Litere din cadrul Universității din București. Este profesor în învățământul primar la o școala din București. 

Copyright © 2019 Lorena-Adina Purnichi
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Un produs Blogger.