PAULA LAVRIC
















metamorfoză

asta-i planeta unde vreau să facem dragoste
pielea ta îmi absoarbe hainele și
ne transformăm în spațiu verde
demența, cheile de la casă, cheile de la mașină și cablurile
laolaltă
abundența din buzunarele tale mă domolește
facem soare cu creionul și fluturi
din umbre sumbre îmbrățișate
cine ești de cine sunt
anevoios de distins
frunzele ne gâdilă tălpile aflate-n echilibru termic
iar demonii sunt animale de companie
când vecinii marțieni dau mesaje de noapte bună
asta-i planeta
iar luna ne pregătește pentru pace


pe perna asta

cu iz de mosc cruelty free
și-au decrispat simultan fețele veștede
hârtie creponată în nuanța alb briliant

de moarte nu te apropii mi-a repetat
unul cu voce cumplită oricât de tânăr ai fi
deschide geamul prea calm
prea alb prea moleșitor
nu uita îi rănești cu adevărat doar pe cei dragi
iar eu m-am întins
alături ca pe altarul de sacrificiu căprioară îndârjită
fără cuvinte
îi înțeleg îi sărut delicat îi descătușez
pe perna asta
îmi adorm dracii rând după rând


și nicio coroană pe mormânt

voci șușotite își dau coate în oglindă
uite sărmana
creatură diafană cu furnicături în buze
a mâncat din suferința altcuiva
cineva i l-a pus pe necurat
în băutură apoi s-a strecurat în patul ei și dorm
împreună voci cu miros de bitter suedez
se dizolvă în apă carbogazoasă și grabnic
nu se mai distinge diavolul de posedat

picioarele mențin un ritm de mai-vreau-timp
mă vei îmbrățișa pentru umbre ori
să-mi curmi dorința – castron de inox
în care zăngănesc încontinuu două patru șase
dropsuri pentru molii

lumina pâlpâie în amintiri
timpul el mi-a mâncat mințile
iar lacunele se completează singure
cu scene de război
când l-au surzit pe bunicul
l-au decorat cu libelule multicolore


fenomenul de roată dințată

debutează mereu cu un coșmar labirint
în care temeri nebănuite își unesc forțele
un Viszla antrenat pentru lupte canine mă încolțește
iar eu întind afectuoasă mâna
”fii cățelușul meu” și nodul din gât și mâna întinsă nu-s indicii
la ceea ce tocmai am mormăit
la atacurile de panică în care expresia mă părăsește prematur
chiar sub ochii mei în oglindă mi se năzare
că nu mă recunosc în femeia goală de sub tine
și insist că mă înșeli
neputința rigiditatea stresul meu oxidativ
scriu tot mai mic „te iubesc”
până la ilizibil până „te uit”
într-o zi corpii Lewy îmi vor blura identitatea
iar când termină cu bunica de-peste-râpă
se vor întoarce

și-n locul tău
voi îmbrățișa demența


Paula Lavric (n. 29 iunie 1990, Tulcea): Paula Lavric și-a petrecut în Tulcea mare parte din copilărie, iar, mai târziu, a făcut un popas în Pungești, Vaslui, satul natal al părinților, unde a descoperit o lume vie, modestă, primitoare, precum și plăcerea scrisului tainic. A urmat cursurile de contabilitate în cadrul Colegiului Economic „Anghel Rugină” din Vaslui, unde, sub îndrumarea unui înger păzitor, prof. Alina Mardare, a participat la o serie de concursuri de creație literară la care a obținut două premii întâi, la Concursul Naţional de Creaţie Literară „Carte frumoasă, cinste cui te-a scris!”, secţiunea eseu (Mioveni, 23 aprilie 2009) și la Concursul Naţional de creaţie literară „Tudor Muşatescu”, ediţia a II-a, secțiunea Poezie (Piteşti, iunie 2009), plus recunoașteri încurajatoare la alte concursuri naționale, iar, mai târziu, internaționale. Formarea sa academică a continuat cu studii de licență în specializarea „Psihologie” (2009-2012), iar apoi masterat în „Evaluarea, Formarea şi Consilierea Psihologică a Personalului” (2012-2014), ambele în cadrul Facultății de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei (Universitatea Alexandru Ioan Cuza’ din Iași).

S-a lansat în poezie cu volumul „Momente sacre” (editura Pim, Vaslui, 2010), succedat de apariții în diverse publicații literare print și online, precum și debutul în proză cu romanul „Disputa din Micul Paris” (editura Herg Benet, București, 2015). În prezent, pregătește un nou volum de poezie – ceva cu accent englezesc – asupra căruia s-a concentrat încă din anul 2015.

Pagina Facebook: Paula Lavric

Copyright © 2019 Paula Lavric
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.



Un produs Blogger.