CORNELIA COSTIN
















Poate...

Poate că nu suntem decât vise... 
visele lui Dumnezeu rătăcitoare pe pământ
întrupate prin suflet simțitor și cuvânt...

Femeile?... vise creatoare de vise 
prin suferință
pentru suferință
și poate pentru biruință 
creatoare de suferință...?

Bărbații? Vise de biruință 
risipite-n suferință 
născătoare de trufie 
devenită nostalgie...?

Și toate astea în numele iubirii 
cu speranța desăvârșirii...

Să fie viața suferința lui  Dumnezeu 
în truda pentru biruința unui Elizeu?


Dansam...
      
Dansam, iubitule, azi-noapte printre stele
și tu, rătăcind printre visele mele, 
mă-ncurajai privind dezlănțuirea 
cum binecuvânta iubirea
și retrăiam  sublimul din tăcere 
și  ne-nțeleasa sufletului mângâiere

Când m-am trezit am înțeles că-ntotdeauna 
cu tot alaiul  făurit de suflete  în taină
ești lîngă mine, oricând întind mâna,
chiar dacă viețile în timp și spațiu se destramă 
și trupul -mult prea migăloasă haină -
nu-i decât parodie într-o dramă...


Atunci... 

Fărâma de bine din rău 
mi-a fost provocare mereu 

să-ncerc să-nțeleg 
să merg înainte 
mai ferm, mai cu suflet
poate mai cuminte ...

Așa am învățat că
orice-ai face
într-o zi 
drumul ales se va sfârși 
și la finalul lui vei întâlni 
poate o altă lume 
poate o altă viață 
dar n-o să fie-n fond- chiar nimeni 
care să-ți dea cu-adevărat povață... 

vei fi doar tu cu tine 
cu fapte-sentimente
cu gânduri-așteptări 
mai mult sau mai puțin senine 
împrăștiate-n  toate cele zări 

vei înțelege poate 
atunci 
ce se cuvine 
să crezi 
Adevărat, Frumos și Bine...


E soarele-n zenit...

Doamne, mi-ai oferit un timp 
să fac ce vreau cu el? 

În care anotimp 
și care menestrel 
mă va-nvăța să fiu doar eu cu mine
să mă-nțeleg
să înțeleg
să fac ce se cuvine 
când simt cum risipesc 
atâtea clipe pline 
de tot ce simt-iubesc?

de prea multe chemări
doar sterpe căutări?...

E soarele-n zenit 
și tainicul sfârșit 
mă-nvăluie-n senin
de ne-nțeles suspin
de care gându-i plin  
când singură-am rămas 
să dau speranței glas 

crezând în tainic sens 
ascuns în  univers?


Glosa

Povestea-i biruitoare 
Lumea te-nvaţă ce doare 
Omul e meschin şi rău
Şi „uitat” de Dumnezeu? 
Cuvintele păcălesc 
Zborul pare nefiresc
Şi par toate blestemate 
Cînd valorile-s uitate...

Mă trezesc şi eu ca prostul 
Să vorbesc, uitînd de rostul 
Unei mame serioase
Care trebuie să coase
Să gătească şi să spele 
Pentru odrasle rebele... 
În lumea pilduitoare 
Povestea-i biruitoare...

Cînd de-atîta tevatură
Nu mai ştii ce-nseamnă ură 
Şi te laşi încîrdăşit
De tot ce credeai greşit, 
Uiţi, desigur, de iubire 
Speranţă-n desţelenire... 
Copleşită de candoare, 
Lumea te-nvaţă ce doare...

Te învîrţi ca titirezul
Doar, doar vei regăsi crezul 
Care te-a îmbărbătat 
De-atîtea ori îmbătat
De iubire şi tristeţe
de surîs şi frumuseţe...
Vai, înmărmurit în hău, 
Omul e meschin şi rău...

Dar în ceasul hărăzit 
Fără plată ai primit 
Fără plată-i deci de dat 
Daru-i binecuvîntat 
Lucrurile-s aranjate
Pe principii şi dreptate
Pentru orice-arhiereu
Şi „uitat” de Dumnezeu... 

Iar cînd pirul năvăleşte 
Pleava la pîine rîvneşte 
Toate sînt amestecate 
Agăţate de-o dreptate 
Strîmbă, găunoasă, surdă 
Nimeni nu mai vrea s-audă 
Vocile prea mult duhnesc 
Cuvintele păcălesc...

Parcă eşti mereu drogat
La vremi tulburi înhămat 
Nu mai ştii ce-nseamnă glia 
Ai uitat ce-i omenia
Te întrebi cum de zîmbeşti 
Cînd doar spaime răsădeşti 
Simţind visele cum cresc... 
Zborul pare nefiresc...

Viaţa e o partitură 
Ne-nţeleasă?... Poate dură?...
Dar ea trebuie cîntată 
Uneori chiar corectată...
E un dar sau o povară?...
Te întrebi poate într-o doară 
Cînd te simţi golit de fapte 
Şi par toate blestemate...

Ca un fir... vizibil... mintea 
Îţi dezvăluie sorgintea... 
Coase totul ca pe-o haină 
Ce ascunde sacră taină
Te botează cu credinţă 
Care naşte biruinţă... 
Lucruri cert stigmatizate 
Cînd valorile-s uitate...

Cînd valorile-s uitate 
Şi par toate blestemate 
Zborul pare nefiresc 
Cuvintele păcălesc
Şi „uitat” de Dumnezeu 
Omul e meschin şi rău 
Lumea te-nvaţă ce doare 
Povestea-i biruitoare...


Ninge...

Ninge
gândurile mele 
rătăcind printre fulgii de nea
regăsesc privirea ta 
cu sclipiri de stea
dragule
și-mi amintesc clipele grele 
și mă lepăd de ele 
încercând să-mi asum zborul 
pe care mi l-ai semănat  pe umeri
în suflet  și în gând 
și nu mai plâng 
după aripa pierdută 
ci visez la vremea 
când totul părea perfect 
pentru că iubirea 
învăluia orice defect 
și simt că ești acolo 
unde trebuie să fii 
și aripile mele argintii
sunt la locul lor 
înviate de dor 
și mă bucur de zbor 
și mulțumesc în fiecare zi 
cerului 
pentru lumină și întuneric 
pentru ce a fost și ce va fi
în visul feeric 
născut din  nostalgii 
atât de reale 
în palmele goale 
care păstrează 
urmele imposibil de șters 
ale pașilor tăi 
călăuziți de-un dor imens
prin sufletul meu 
pe veci înfrățit cu al tău...

Cornelia Costin: S-a născut în comuna Sadu, un loc feeric din Mărginimea Sibiului. A absolvit în 1977 Facultatea de filosofie din cadrul Universității din București, cu teza de licență  “Teoria convergenței sistemelor social-economice (Considerații sociale și politice)”. În 1989  a susținut examenul de admitere la doctorat și a fost admisă în ianuarie 1990, cu tema Impactul culturii asupra calităţii vieţii”. Este doctor în filozofie (teză susținută în anul 1995). Cornelia Costin a fost profesor, bibliotecar-șef de filială la Biblioteca Municipală “Mihail Sadoveanu” din București, documentarist, redactor, cercetător științific la Institutul de Cercetare a Calității Vieții din cadrul Academiei Române, expert pe probleme de cultură și învățământ la camera Deputaților. Din 1998 până în 2013  a fost consilier parlamentar la Comisia pentru cercetarea abuzurilor, corupţiei şi pentru petiţii. 

Poezie scrie - cum singură spune - de când a învățat să scrie, fiind supapa ei de rezistență în lumea care de multe ori pare străină... dușmană ... dar căreia îi aparține și în care simte că trebuie să se integreze exprimându-și-afirmându-și sentimentele, gândurile, speranțele, îndoielile...

Volume de autor:

Politicile  culturale  şi calitatea vieţii (eseu, Editura de  vest, Timişoara, 1996)
Rugăciune (poezie, editura Info-Team, Bucureşti, 1998)
Nestingherit se-mpletesc zboruri (poezie, editura Info-Team, Bucureşti, 2003)
Roua diminetilor uitate (poezie, editura Ars Longa, 2008; volum tradus în arabă și în engleză în 2017)
Grădina din sufletul meu (poezie, editura Ars Longa, Iasi, 2017)

Copyright © 2019 Cornelia Costin
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.



Un produs Blogger.