AMALIA RODIAN


















Singurătatea e uitată pe un balansoar

Mă adăpostesc lângă copacul uscat de secetă
se apropie ploaia
cântecul celor dispăruți se surpă
cândva am plâns de așteptare
nu e nevoie de încă o noapte
ziua a uitat drumul în versul meu
acum atârnă mai frumos ca niciodată
așteptări înnegrite tremură pe sub geam
și aduc cerului amintiri
cu o apă cântărită în palme
păcate putrede s-au lepădat
mâzgălind uitări
îngenuncheate în verdele crud
ca un ochi încărunțit cerul se deschide
ploaia îmi jefuiește tristețea
ce merge pe stradă disperată
am ales să te strig la geamurile desenate
știind că într-o zi n-o să mă mai mângâi
din ochi n-or să mai iasă priviri
mâinile strivesc frica din orbi
în zadar
singurătatea e uitată pe un balansoar


Frunze cu miros de scrisori netrimise

Mi-e somn
sunt ca o pădure îmbătrânită-n toamnă
nu mai cred în ferestre pedepsite cu ceață
nici în frunzele moarte cu miros de scrisori netrimise
singurătatea mea îmbătrânește disperată
încet, încet plânsul mă uită
e un crud adevăr
cuvintele nu pot să mai aștepte răsăritul
mi-ai uitat trupul pe nu știu unde
frica e plină de răni ce ne leagă în neliniști
de ce m-ai dat mamă?


Cheamă-mă pe vechiul meu nume

Cheamă-mă pe vechiul meu nume
știu că mi-ai pregătit un basm dezlegat de lacătele părăsirii

să povestești îngerilor
că o orfană
crescută de străini fără milă se piaptănă în cozi lungi

copilăria ei a dispărut în toate privighetorile
acum s-a îmbolnăvit de teamă

iarba nu-și amintește de urmele mamei
așteptarea ei e de lemn
 


Marilena ApostuAmalia Rodian (pe numele adevărat Marilena Apostu, n. 22 iunie 1969, Galați):  Este profesor documentarist în Galați. A publicat în revistele    Argeș, Ramuri, Climate Literare, Meandre, Caligraf, Fereastra, Ecouri Literare, Omniscop, Onix, Cetatea Culturală.

Premii
:

Mențiune (Concursul Național de Poezie și Epigrame
Romeo și Julieta la Mizil”, ediția 2011)
Mențiune (la secțiunea Poezie, Concursul Național de Literatură Agatha Grigorescu Bacovia 2012)
Premiul pentru poezie de dragoste (Gala poeziei de dragoste, organizator editura Artcreativ, 2018)

Este prezentă în antologiile:

Arta de a fi (Galați, 2009)
Armonii Celeste (Galați, 2009)
Boema\'33 (București, 2010)
Romeo și Julieta la Mizil (Mizil, 2011)
Romeo și Julieta la Mizil (Mizil, 2012)

Copyright © 2019 Amalia Rodian (Marilena Apostu)
Utilizarea integrală sau parțială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.



Un produs Blogger.