VIOREL BOLDIȘ
















Delir de toamnă

Şi uite aşa se mută, toamna, iubirea
de la oameni la copaci.
Că de aceea se dezbracă
copacii şi copăcesele de frunze,
ca să se iubească cu crengile goale.
Şi brazii?
Ah, brazii... ei se iubesc platonic


Ne murim

Nu murim când murim,
şi nici de răni ce ni le fac,
murim când visele ne mor
şi-n noi neîmplinite zac.

Când searbăd timpul însumând
nenumărate renunţări
în carne se strecoară sur,
abia atunci tăcuta moarte,
ca umbra unui abajur,
ne amurgeşte-n asfinţit.

Dar nu-i târziu să înviem
jucând măcar ultima carte.
Ei văd apus? Noi, răsărit.


Dacă eşti

Dacă eşti ploaie, ploaie-mă,
ploaie-mă până la piele,
până la sânge,
să-mi curga-n vene
doar stropii tăi.

Dacă eşti soare, soare-mă,
soare-mă până la coaste,
până la inimă,
să-mi încălzească sufletul
doar căldura ta.

Dacă eşti păcat, păcătuieşte-mă,
păcătuieşte-mă până la capăt,
până la înger,
să mi se umple raiul
de păcatele tale.

Dacă eşti, fii-mă,
fii-mă până la fiinţa-mi,
până la mine,
să-mi fie minele
plin de tinele tău.

Dar dacă nu eşti nimic, nimiceşte-mă,
nimiceşte-mă până la desfiinţare,
desfiinţează-mă,
să-mi fie numele uitat
în numele tău.


Viorel Boldiș (n. 16 marti 1966, Oradea): A lucrat ca jurnalist la un ziar local, unde a fost redactor-șef. A emigrat în Grecia și apoi în 1995 a ajuns în Italia. Din anul 1996 trăiește la Brescia. A publicat poezii in El Ghibli, Sagarana, Voci dal Silenzio, Il Brescia, Cronica Reggia, Combate Magazine (Franța), Convorbiri literare (România), Poezia (România), Familia (România), Feed Back (România) etc. Poeziile sale au fost incluse în mai multe antologii de poezie italiană.

Premii:

Premiul Culture a confronto (organizat de orașul Brescia, 2000 și 2003)
Premiul National de poezie Eks & Tra (2005)
Sono partito dall'altra parte del libro per incontrarti (premiul pentru literatură pentru copii, 2009)
Mențiune extraordinară la Premiul mondial de poezie Nosside (2009, 2010 și 2012)
Trieste Iternational Poetry Slam (2010)
Invitat la Internazional Slam din Paris (2010)
Premiul Scrivere altrove (2011)
Diploma de excelență pentru merite culturale (acordat de către Departamentul românilor de pretutindeni al Parlamentului României, 2011)
Diploma "Un român de excepție" (atribuită de către Asociația România - Lombardia, 2012)
Diploma de excelență pentru merite culturale și promovarea culturii românești în Italia (atribuită de către Consulatul onorific al României de la Brescia, 2012) Premiul “Grigore Vieru” (pentru poezie, 2016)

A publicat volumele de poezie:

Da solo nella fossa comune (Singur în groapa comună, volum câștigător al Eks § Tra 2005, Gedit Edizioni, Bologna, 2006)
Rap ... sodie migranti (Edizioni Centro Studi Tindari Patti, 2009)
150 grammi di poesia d'amore - 150 de grame de poezie de dragoste (bilingv,  Edizioni Rediviva Milano, 2013)
POETRE - një vibrim dallgëzues flatrash - A. Garbin, R.C. Da Costa, V. Boldis (traducere în albaneză de Valbona Jakova, Thauma Edizioni, 2013)
Morarul zeilor – Poezii din străinătate (Edizioni Rediviva Milano, 2013)
ALB (Editura Princeps Multimedia, Iași, 2016)

A publicat 2 cărți ilustrate pentru copii:

Sono partito dall'altra parte del libro per incontrarti - Amir (ilustrații de Lucia Sforza, câștigătorul concursului cu același titlu, Sinnos, 2009)
Il Fazzoletto bianco (volum inclus între finaliștii Târgului de carte pentru copii de la Bologna în 2010 și s-a clasat pe locul 5 în topul celor mai frumoase cărți pentru copii ale anului 2010; volum inclus de către Ministerul Instructiei Publice din Italia ca și carte recomandată pentru lectură in școli, Topipittori Milano, 2010; Il Fazzoletto bianco a fost tradus în portugheză și publicat in Brazilia sub numele O lenco branco; de asemenea volumul a fost inclus în programul școlar de lectură din Brazilia; editura Pequena Zahar, 2014)

Copyright © 2018 Viorel Boldiș
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.



Un produs Blogger.