MARIA DANIELA POSTELNICU - A FI


A FI















Maria Daniela Postelnicu – A fi (editura Grinta, 2018): Absolventă a Facultății de Psihologie și Științele Educației din cadrul Universității din București, Maria Daniela Postelnicu "încearcă să nu scrie o „poezie leneşă”, după cum spunea Ion Barbu, însă nu admite nici raţionalizarea excesivă a versului sau ermetizarea să exagerată". A luat contact cu lumea literară în 2014, fiind membră a Cenaclul Boema33 și, mai apoi, prin Asociația Culturală Direcția 9. A publicat versuri în diverse antologii. Volumul de debut “A fi”, apărut relativ târziu, este dedicat memoriei lui Ciprian Chirvasiu, cel care a jucat un rol foarte important în apariția acestuia. 


a fi

alfabetul nu are destule litere pentru ceea ce este, 
nu are destule înțelesuri cuvântul, 
ființa în act se știe pe sine cu fiecare mișcare, 
dar nu poate spune ce știe fără ca
ştiutul să devină un altceva decât ceva-ul care era...

şi așa se face că numesc răul și răul meu nu e și al vostru
și așa se face că jug și cană de alamă
devine nuntirea
și că ea nedesprinsă-i de sânge,
iar apa botezului vin nu se face 
nici pentru noi, 
nici pentru vecie...

şi de aceea te chem: 

vino tu cu viorele și cu perle de scoici îndurerate de frumusețea lor
și dă tu cu degetul sensul în trupul suferinței, în carnea mizeriei, 
descoperă-ne tu miezul 
sau ucide-ne mai repede,

măcar de ni s-ar arăta așa rostul
în diminețile cu nori și lumină
când însăși viața e o moarte mai mică...

p.s. să nu mă condamni căci eu nu respect convenții și nu te scriu cu litere de-o șchioapă
și nici nu mă rog în biserici și nici curat nu mi-i sufletul
dar căutătura mi-e sinceră 


salcia

acum o sută acum o mie de ani
aveam părul lung şi eram o piatră
(viaţa pietrei e simplă
şi părul îi creşte chiar şi după ce moare)
azi-noapte visam că am murit
și că eram salcie
fără umbră
și că păsări albastre râdeau
- cine a mai pomenit
inutilă salcie fără umbră?

MARIA DANIELA POSTELNICU


o altfel de matematică

am o pereche de cai
care fac cât șapte pere
câte păsări am eu?

am o pereche de ochi
care fac cât o ușă de fag

câte vederi am eu?

am și o matematică sucită
care adună inorogul
cu luna
și-mi dă un cer fără stele
și o lege care nu e morala…

şi atunci, câte chipuri am eu?


aproape mă învățasem

aproape mă-nvăţasem cu ura de zi cu zi
cu inadecvarea şi cu lipsurile
acum un an pe vremea asta ne plimbam noaptea pe străzi
şi încercam să împăcăm între noi tot ceea
ce nu era împăcat în noi înşine
mai târziu în vară am avut o criză
nu mă mai recunoşteam în oglindă
şi când m-am întors către părinţii mei
i-am găsit singuri şi trişti într-un colţ
cum nu-mi fusese dat să-i mai văd

vino să-mi fii tată şi mamă, tu,
să mă înveţi ruşinea
când stau să vărs vinul pe albiturile altora
şi mi-e teamă că o să se râdă de mine

m-ai cunoscut când eram într-o ceartă cu dumnezeu
şi numai tu puteai vedea
mi-ai dat nişte bani ca să mă potolesc
apoi nici n-ai spus că pleci
îţi fluturam cămaşa de la balcon ca pe o batistă
şi pentru a doua a treia oară am călcat strâmb cu acelaşi picior

mama mă-sii! strigam din spatele unui gard viu

şi apoi iar mirosea ca atunci când mă plimbam nopţile cu iubirea
ca atunci când încă eram gata să mor pe bani puţini
şi să mă-mbăt la chefurile lor
să cobor la ştefan cel mare în fiecare dimineaţă cu un pachet de ţigări
şi cu o umilinţă pe care n-am s-o învăţ niciodată

şi-acum mai miroase a dumnezeu câteodată
când se crapă de ziuă îmi dau jos pantofii
şi învăţ să plec capul
şi învăţ să-ntind mâna


Copyright © 2018 Maria Daniela Postelnicu
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.



Un produs Blogger.