ANGELA MIHAI


ANGELA MIHAI














Când plânge luna

Când luna plânge peste marea în valuri
Cu lacrimi din stele de dor căzătoare, 
Atunci, iubite, doru-mi izbește în maluri,
Iar focul dorinței s-aprinde mai tare.

Când lacrima lunii începe să curgă
În lacul din noapte ce zace-ațipit,
Sărutu-mi cătându-te începe să plângă,
Iar aşteptarea-mi şoptește "te-a amăgit"!

Când luna curge în lacrimi șiroaie
Pe-al nopții obraz abia adormit,
Îndemnul mă poartă la tine-n odaie,
Din somn să te sorb, iubite iubit.

Când luna-mi șoptește cu lacrima-i rece
Că dorul ce-mi porți nu mai e dor,
Atunci, iubite iubit, te doresc şi mai tare,
Luna mă-ngroape, de dragu-ți eu mor.

Când luna tristă pe lacrimi coboară,
Iar doru-ți la mine de mult n-a venit,
Iubite pierdut, ascultă, plânge-o vioară!
Gustă-i lacrima și simte. Cât de-amar m-ai mințit!


Te-am întâlnit pe tine

Când ți-am întâlnit iubite,
Zâmbetul și-a ta privire, 
Am văzut sub tălpi venite,
Mii de căi spre nemurire.

Prin miros de tei pășeam 
Desculță și fericită 
Pe privirea-ți eu călcam, 
Fiindcă mă simțeam iubită.

Mi-ai făcut cale prin umbre,
Peste cer tu, mi-ai făcut,
Iar din nopți și zile sumbre,
Clipe dulci cum n-am avut.

Mi-ai lăsat cuvinte-n suflet, 
Șoapte cu miros de tei,
Și mi-ai așezat sub umblet, 
Și sub gânduri ochii tăi. 

Și în parc doar pașii noștri, 
Așteptau să se revadă,
Ascunzându-se de aștri 
Și de lume, să nu-i vadă.

Unei bănci de timp uitată,
I-am dat suflet și privire
Și pe lemnu-i cu-a mea daltă
I-am scris încă-o amintire.

Am țesut sub pași în grabă,
Dâre verzi de iarbă crudă, 
Și pe-a vieții cale oarbă,
Am sădit a lunii undă.

Suflet cald i-am dat iubirii
Chip născut din flori de tei,
Zâmbet, grai și fericirea,
Tu i-ai dat, eu... ochii mei.


Pribeagule

Pribeagule, de unde vii?
Din care zare-ai apărut?
De ce ca zestre, făr' să știi, 
Ai doar vioara şi-un sărut? 

Din care vremuri vii pribeag? 
Din ce demult îmi ești aici?
Și ce cărări, de al meu drag,
Ai străbătut ca să m-atingi? 

De ce pe firul din vioară 
În sufletu-mi te-ai furișat? 
De ce-ai venit să-mi aduci iară 
Dureri cu gust de altă dat' ?

De ce îmi lași al tău amar
Pe dulcele viorii-ti sfinte?
De ce când plâng nu ai habar
Că-ți mor, pribege, sub cuvinte?

De ce-ai ales să-mi reînvii 
Patimi din dor ce ți-am purtat?
De ce crezi azi că poți să-mi fii
Iubitul ce-l doream odat' ? 

De ce nu te-ai lăsat iubit
De mine, când credeam că ești
Un făt frumos ce mi-a-nverzit
Mereu cărările-n  povesti?

De ce fecioară când eram
Nu îmi primeai purul sărut? 
De ce atunci când te doream
Pribeagule, tu nu m-ai vrut?

De ce venit-ai din demulturi 
Să-mi porți ofrandă a mea rană? 
De ce acum înspre apusuri
Mă-ngenunchezi făr' de prihană? 

Ți-am fost când nu m-ai vrut, pribege
Îți sunt și-acum când tu mă vrei,
Dar n-o să poți nicicând atinge
Nici sufletul, nici ochii mei!


Moartea unei muzeAngela Mihai (n. 2 februarie 1965, Rusca Montană, Caraș Severin): Și-a petrecut prima parte a copilăriei în Rusca Montană, după care familia ei s-a mutat în localitatea Săveni din județul Botoșani. Aici a urmat cursurile școlii gimnaziale și ale liceului "Dr. Mihai Ciucă", pe care l-a absolvit în anul 1984. Angela Mihai a început să scrie versuri în anul 2013, an în care a început să publice poezii în mediul virtual. A colaborat cu revistele online de literatură Confluențe literare și Amprentele Sufletului, fiind de asemenea membră a mai multor grupuri literare. A publicat versuri în numerele 5 și 6 din 2015 și nr. 1 și 2 din 2017 ale revistei Amprentele Sufletului (ediții tipărite). A obținut în anul 2017 Premiul de popularitate și Premiul de excelență pentru cel mai citit, respectiv pentru cel mai apreciat autor, premii oferite de revista Amprentele Sufletului. Angela Mihai și-a publicat în anul 2016 volumul de debut Moartea unei muze”, la editura Națiunea. Are în lucru cel de-al doilea volum de poezii.

Apariții în antologii:

Lyrics et Prosa (editura Națiunea, vol.1 - 2015, vol.2 – 2016, vol.3 – 2016)
Antologia Antologiilor (editura Națiunea)
Vise Târzii (vol. 2, editura Dandes Press, vol.2 – 2015, vol.3 - 2017)
Dor de Eminescu (antologie editată de revista Amprentele Sufletului, 2017)
Versuri pentru Eminescu (editura Dandes Press, 2017)
Poezia iernii (antologie de versuri online, 2016)
Poeți contemporani în Regal eminescian (antologie de versuri online, 2017)
Metamorfozele inimii (2017)
Antologia eCreator 2 (editura eCreator)
Dragobete, Sărbătoarea iubirii la români (antologie de versuri online, 2017)
Femeia, eternă poveste (antologie de versuri online, 2017)
La Sărbătoarea Paștelui (antologie de versuri online, 2017)
Valsând prin anotimpuri - O altfel de Antologie (editura Editgraph, 2017)

Volume publicate:

Moartea unei muze (editura Națiunea, 2016)

Copyright © 2018 Angela Mihai
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.


Un produs Blogger.