IONICA BANDRABUR

IONICA BANDRABUR














Când va fi vremea veciei

Voi sculpta cu ochii zarea și-n genunchi m-oi așeza,
Rugând vântul, dar și marea, să m-ajute a visa.
Spuma, valul și culoarea, să le 'nalțe către nori,
Cernând mister în splendoarea pământului cu ninsori.

Parcă m-aș urca spre stele, să privesc din cer pământul
Să arunc raze din ele peste cei ce iubesc cântul,
Peste cei ce-n ruga lor, caută doar alinarea
Sufletului muritor, negăsind uşor cărarea.

Voi da norii deoparte, Luna ca să lumineze
Inimile ce-s deșarte, făcâdu-le să vibreze,
Să pulseze doar iubire în îmbrățișari curate
Pe buze curgând cuvinte, cu miros de mere coapte.

Dar cum toate sunt doar vise, mâna-mi va sculpta pământul,
Va sădi flori să răsară, să se-întindă cat mormântul.
Când o fi vremea veciei, stelele să lumineze,
Marea vântul și cu valul, doine lungi să concerteze!

Dansează

până-ți vor crăpa călcâiele
pe jarul pământului sfințit
privindu-ți fericirea
groparul s-a aghezmuit
cu vinul mortului
aruncând lopata dincolo de cimitir
continuă să danseazi
dansează dansează
până la apusul soarelui
apoi
apoi te voi duce în ispită
izbavindu-te
știi tu

și o să facem târgul
îți dau ortul popii
în schimbul inelului tău
mărul ți l-am dat gratis
martor este viermele
ce s-a hrănit până la mușcătură
banul îl poți arunca
în fântâna seacă
a dorințelor din pustiu
apa este sub tălpile tale
vei simți zvâcnetul
când îți vei spăla picioarele
spunând rugăciuni
privind în sus către cumpănă
așteptând scârțâitul ciuturii
la bătaia vântului
și corbul să se așeze
pe lespedea agățată la capăt

te vor ustura tălpile
simțind freamăt și plăcere
eu
eu voi fi stăpână
a inelelor nostre

Poezie


Poem de-amor se poate scrie
(Pantum)

E februarie și în Alpi ninge
În dalbe stele-acoperind pământul,
Nu latr-un câine, nici copil nu plânge,
E liniște și nu bate nici vântul.

În dalbe stele-acoperind pământul,
Nici urmă prin troiene nu se vede,
E liniște și nu bate nici vântul,
Doar ochiul ce privește poate crede.

Nici urmă prin troiene nu se vede,
E totul precum coala de hârtie,
Doar ochiul ce privește poate crede,
Poem de-amor, acum se poate scrie.

E totul precum coala de hârtie
Și-i o tristețe-așa sfâșietoare...
Poem de-amor acum se poate scrie,
Cu fum din hornuri, ce se joacă-n zare.

Și-i o tristețe-așa sfâșietoare...
Doar râul se aude-n albie cum curge,
Cu fum din hornuri ce se joaca-n zare,
E februarie și în Alpi ninge.


Mă întorc la primăvară

Cum să mă întorc acasă? Omătul e foarte mare,
N-am cojoc de lân-aleasă, nici bocanci n-am în picioare.
Ninge de vre-o săptămână, spulberatul nu-ncetează,
Iarn-a devenit nebună, noiane la porți formează.

Nu mă-ncumet ca să plec, potecile-s înfundate,
Câinii în lătrat se-ntrec...s-aud urlete ciudate.
Se simt oile cum zbiară la stână pe dealul mare,
Mieii țipă, mă-nfioară, jale va fi la-nserare.

Lupii curând se vor strânge în haite din pădure,
Lacomi după carne, sânge, nu pot foamea să o-ndure.
De-aș pleca, n-ar avea milă ca n-am ghete sau cojoc,
Chiar de i-aș ruga umilă, m-or devor-atunci pe loc.

O s-aștept privind afară prin perdelele de gheață,
Până vine primăvara, poezia mă răsfață.
În cuvinte și alinturi, o să cad în a ei plasă,
Apoi făr'a sta pe gânduri, vom veni-mpreun-acasă.

IONICA BANDRABURIonica Bandrabur (n. 9 ianuarie 1962, Fârțănești, județul Galați): A studiat la Grupul școlar cooperatist din Alba Iulia. A publicat versuri în revistele Sarea pământului (Tg. Ocna, Bacău), Izvorul (Slănic Moldova), Orizonturile bucuriei (Buzău), Expresia Ideii și în revista online Tu carte deschisă. Activează în cenaclurile literare online Cenaclul de la Roma, Cenaclul Ia și scrie, Icarus Galați și Cenaclul Prietenia.

Antologii:

Cenaclul de la Roma (culegere de texte, 2016)
Izvor de primăvară (2017)
Ochiul ce ne veghează din întuneric (2017)
Iubirea o armă letală (2017)
Izvor de florar (2017)
Izvorul florilor de vară (2017)
Antologia Prieteniei (2017)
Prietenii editurii Izvorul cuvântului (2017)
Istoria literaturii române de la începutul secolului al XXI-lea 1990-2016 (decembrie 2017)
Cei mai buni 33 de scriitori români postrevoluționari

Volume publicate:

Caută-mă printre rânduri (debut, editura Minela, 2016)
Minutele condamnă (editura Liricgrapf, 2017, diplomă de merit pentru volum acordat de revista Expresia Ideii)
Notele vocii mele (editura Izvorul cuvântului, 2018)
Miresmele toamnei verzi (editura Izvorul cuvântului, 2018)

Copyright © 2017 Ionica Bandrabur
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Un produs Blogger.