SONIA KALMAN
tot ce respiri se va întoarce și va
ucide o pasăre
în castelul în care ne-am izolat rege al meu
cresc păpădii sub dușumea
și brotaci sughiță a mormoloci proaspeți
noi nu ne vedem niciodată vorbim prin scrisori
lăsate pe masa de fier dintre flori
locul nostru preferat de-a dejuna singuri
altădată urmăreai nebun armăsari pe pieptul meu
acum fumezi țigări de foi și îți ferești poemele
de însăși propria muză
tot ce-am expirat cândva s-a întors și-a ucis dragostea
care mă făcea să fiu fericită
deși noi nu vedeam niciodată vorbeam doar prin scrisori
în castelul în care ne-am izolat rege al meu
cresc păpădii sub dușumea
și brotaci sughiță a mormoloci proaspeți
noi nu ne vedem niciodată vorbim prin scrisori
lăsate pe masa de fier dintre flori
locul nostru preferat de-a dejuna singuri
altădată urmăreai nebun armăsari pe pieptul meu
acum fumezi țigări de foi și îți ferești poemele
de însăși propria muză
tot ce-am expirat cândva s-a întors și-a ucis dragostea
care mă făcea să fiu fericită
deși noi nu vedeam niciodată vorbeam doar prin scrisori
Definiția Alemand
Oh, extensie a cărnii mele, rană pe care îmi așez păsările
să ia o gură de aer proaspăt în plămân
nu mă paraliza și tu cum obișnuia să o facă Alemand
am un leș în brațe când strâng oglinda la piept ca și cum
ar fi imposibil să facem transfer de ceruri
ala bala portocala ia tu noaptea că iau eu stelele din ea
muncă sisifică se numește actul de-a iubi un om ca tine
Alemand erai piatră care îmi deforma coloana
de fiecare dată când o căram în spate ai sfârșit prin a
mă îngenunchea și atât rămân o formă geometrică
nedefinită definiția mea erai tu
Arctica lui Alemand
Privește cum ninge în portul Tomis
dumnezeu a zis să înghețe în floare dragostea ăstora
și inima gheață s-a făcut
tu Alemand erai pântecul nopților
pecetea autostrăzilor unde tineri ca noi mor zilnic
numai tu și eu nu
dumnezeu a zis să înghețe în floare dragostea ăstora
și inima gheață s-a făcut
tu Alemand erai pântecul nopților
pecetea autostrăzilor unde tineri ca noi mor zilnic
numai tu și eu nu
Privește cum Arcticul își lasă povara
n-am lumini în brazi iar de sărbătorit nu o mai fac de mult
auzind lupii prin păduri
până și vânătorii tresaltă la gândul că vor deveni cină
numai tu și eu nu
Privește Alemand sălbatic ori
fugitiv
cum dialogul își pierde cratima și narațiunea rândurile
urși polari își plimbă leșul
peste crucile făcute din două oase bătute la mijloc
crucile mele și ale tale
în care ne-am zimțat cu nicovala
numele întreg în diacritice de doișpe times new roman
ca să ne recunoaștem
să nu ne fie frig
cum dialogul își pierde cratima și narațiunea rândurile
urși polari își plimbă leșul
peste crucile făcute din două oase bătute la mijloc
crucile mele și ale tale
în care ne-am zimțat cu nicovala
numele întreg în diacritice de doișpe times new roman
ca să ne recunoaștem
să nu ne fie frig
Jucăm
Din ţărână s-a contopit dragostea
voastră cuminte
tot în ţărână se va întoarce ordonă dumnezeu
nu avem bani de şerpi în decor ispita e butaforie
şi nici pomi n-avem nici fructe darămite Paradis
Jucăm facerea lumii în şapte acte şi un epilog
atât de facil trece timpul parcă e atemporal
şi pumnul acesta de femeie sparge liniştea ta
şi vocea aceasta de bărbat îmi respiră sacadarea
Din ţărână s-au contopit ambele sexe sub efectul
unui dumnezeu dăruitor de început şi curios de final
tot în ţărână se va întoarce ordonă dumnezeu
nu avem bani de şerpi în decor ispita e butaforie
şi nici pomi n-avem nici fructe darămite Paradis
Jucăm facerea lumii în şapte acte şi un epilog
atât de facil trece timpul parcă e atemporal
şi pumnul acesta de femeie sparge liniştea ta
şi vocea aceasta de bărbat îmi respiră sacadarea
Din ţărână s-au contopit ambele sexe sub efectul
unui dumnezeu dăruitor de început şi curios de final
Sonia Kalman (n: 14.04.1995, București): Poetă, dramaturg, actriță, sociolog.
Absolventă a Facultății de Teatru din cadrul U.N.A.T.C. "I. L. Caragiale"
din București, specializarea: Arta Actorului.
Parcurs literar:
2011 - debut în Antologia "Crai Nou";
laureată a Festivalului "Vasile
Alecsandri"
2013 – a publicat în Revista Internațională de Literatură și Cultură “Cervantes” (edițiile 3 și 4)
2014 – a publicat în antologia de poezie “Emoție
de vers” (ediție îngrijită de Magda Băcescu)
2015 – a publicat în revista „Vocativ” (numerele
2 și 3, la rubrica: "ETC-teriștii
secolului XXI"), în antologia din Sibiu "Conexiuni" și în antologia de poezie "Fără Nume" (ediție îngrijită de
Magda Băcescu)
2017 – laureată a concursului “LIRISMOGRAF” (secțiunea poezie); laureată a Festivalului-Concurs de
Poezie "Costache Conachi" (Tecuci)
și laureată a Premiului Ex Aequo în
cadrul Festivalului-Concurs de Poezie "Costache
Conachi" (Tecuci); a publicat în antologia "Conexiuni" (Sibiu), în
culegerea de lectură contemporană “Tineri
ca niște spaime” (editura Minela),
în revista „CONTA” (nr. 29,
octombrie-decembrie), în revista „Tecuciul
Literar” (decembrie) și în revista “Sintagme
Literare” (ianuarie).
Dramaturgie:
2013 - "Echipa end compani"
2014 - "Fata care suflă flăcări prin umbrelă"
2015 - "Emma la puterea a doua"
2016 - "Să nu mă înțepi cu bățul"
2017 - "N-ai tu habar"
În prezent scrie la două: "Bolnavă” și "Open-relationship with..."
Copyright © 2017 Sonia Kalman
Utilizarea integrală sau parţială a
articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.
Leave a Comment